היסטוריה: גביע המדינה לנשים של מכבי חיפה

חגיגה היסטורית של מכבי חיפה
חגיגה היסטורית של מכבי חיפה | צילום: איגוד הכדורעף

הירוקות הניפו את הגביע לראשונה בתולדות המועדון אחרי 1:3 על הפועל כפ"ס

(גודל טקסט)

מכבי חיפה זכתה הערב לראשונה בתולדותיה בגביע המדינה לנשים בכדורעף, אחרי שניצחה 1:3 את הדאבליסטית הפועל כפר סבא (26:24, 23:25, 25:22, 25:22) לעייני 1,000 צופים ברעננה.

קבלה חלשה של מכבי חיפה ומנגד מכות פתיחה מדוייקות של הפועל כפר סבא, הביאו לפתיחה חד צדדית ויתרון כפר סבאי 10:15 במערכה הראשונה, אך היתרון נמחק עם רצף טעויות שהחזירו את חיפה למשחק ונטליה קוליקובה דאגה למהפך (22:23) כשאת העבודה השלימה קוליקובה בנקודת מערכה שנייה וקבעה 0:1 במערכות.

גם המערכה השנייה נפתחה בריצה כפר סבאית ובעיית הטעויות שוב החזירה את חיפה לעניינים. מי שניהל את המשחק בחיפה הוא ולדימיר בוזייב שהצטרף לפני עשרה ימים, שביקש את פסק הזמן הראשון במשחק לאחר שקבוצתו איבדה יתרון 19:21 – אלא שגם עצירת המשחק לא מנעה 1:1 במערכות.

במערכה השלישית, שתי הקבוצות הרבו לטעות, כשכפר סבא נתקעה על 17 נקודות ומכבי חיפה ניצלה זאת לבריחה עם שלוש אפשרויות הכרעה (20:24) כשאוקסנה בוליגה נעלה את המערכה וקירבה את קבוצתה לגביע היסטורי. המערכה הרביעית נפתחה בבליץ חיפאי ויתרון 2:6 ובהמשך קוליקובה ו-בוליגה קבעו 9:20 בדרך לזכייה ההיסטורית.

גביע היסטורי למכבי חיפה (איגוד הכדורעף)

מאמן הקבוצה חיים קסל צפה במשחק בביתו כשהוא מתאושש מאירוע שעבר. קסל אמר בסיום לאתר איגוד הכדורעף: "רגע עצום שעבדתי קשה מאוד להגיע אליו. תודה גדולה לכל הצוות שטרח לחפות על חסרוני והכין את הקבוצה. אני גאה בשחקניות הנפלאות שנתנו את הלב והביאו תואר ראשון למכבי חיפה.כבוד גדול לנצח את כפר סבא, יריב ספורטיבי נפלא ומאמן גדול כמו חן הימלפרב. אני מאושר".

"מגיע למועדון הזה גביע" אמרה בסיום שני פחם, "הגביע הזה מגיע לחיים קסל שמשקיע כל כך הרבה במועדון והתואר הזה מגיע לנו". 

חן הימלפרב: "ברכות למכבי חיפה ולחיים קסל. זה מועדון שעושה מאמצים גדולים במשך הרבה שנים וכל הכבוד להם. אני גאה בקבוצה שלי שנלחמה עד הסוף. הפסדנו גביע, אבל יש לנו עוד אליפות".

"מכבי חיפה מועדון שעושה מאמצים גדולים" (איגוד הכדורעף)

מכבי חיפה: אוקסנה בוליגה 23, נטליה קוליקובה 17, צבטקובה 14, דשה פחם 10, אניטה גליק 4, שני פחם. ליברו: אדווה זינובר. 

הפועל כפ"ס: אניה ויליקי 25, טאליטה פריירה 14, גלית דבש 10, נסטיה צ'בוטרוב 7, נסטיה ברבנישיקובה וסטסוקי מינאמי 5 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי