ברגע האחרון: סמית' בסגל של מכבי ת"א לגמר

שני המאמנים ושני השחקנים. דריכות גדולה
שני המאמנים ושני השחקנים. דריכות גדולה | צילום: עדי אבישי

21:00: הצהובים מול אשדוד בקרב על הגביע. שרף: "יהיה קשה לישון בלילה"

(גודל טקסט)

רגע לפני שהן נפגשות בגמר גביע המדינה, מכבי תל אביב ומכבי אשדוד/באר טוביה ערכו את מסיבת העיתונאים המסורתית בהיכל ביד אליהו, שם ייערך הגמר. את הצהובים ייצגו המאמן ז'אן טבק וגיא פניני, את הדרומיים ייצגו המאמן צביקה שרף ויהוא אורלנד.

 

תחילה היה נראה כי דווין סמית', פורוורד מכבי ת"א הפצוע לא יתאושש וייעדר מהמשחק, אך באימון המסכם נקבע כי הוא יכלל בסגל ועשוי לשחק. מי שנותר בחוץ הוא דגן יבזורי מסיבות מקצועיות, כאשר בריאן רנדל ודרגאן בנדר פצועים.

 

נכלל בסגל של ז'אן טבק. דווין סמית' (דני מרון)

 

"אני מאוד שמח להיות פה ומאוד מתרגש", אמר צביקה שרף. "אני מקווה שיהיה משחק כדורסל הכי טוב שאפשר, למרות שצריך לקחת בחשבון שבמעמדים האלה הרמה נפגעת והדברים הולכים לפעמים לכיוונים אחרים. אני בצד של אשדוד, אנחנו רוצים לזכות בגביע, אין לי שום יהירות ושחצנות. אנחנו צנועים, יש לי הערכה רבה למכבי תל אביב, עם כל הקשיים שיש לה השנה היא עדיין קבוצה טובה, היא גם עשתה שינויים בזמן האחרון, היא משחקת בבית שלה. עם כל זה אנחנו צריכים לבוא. אני לא בטוח שהשחקנים יצליחו להירדם בקלות".

 

"ההצטרפות של גל מקל שינתה את מכבי, בטח בליגה הישראלית למרות שהיו הפסדים", המשיך המאמן הוותיק. "יש גם שינויים בגלל פציעות כאלו או אחרות. הרבע השלישי נגד נס ציונה יכול להיות נקודת מפנה ואנחנו נצטרך להתמודד עם ההרכב הזה ועם המשמעויות שלו. גם אנחנו מנתחים, גם הם מנתחים אותנו. כבר לפני המשחק ששיחקנו באשדוד, שזה היה המשחק הראשון של טבק נגדי הוא אמר לי: 'ראיתי אתכם, אתם משחקים כדורסל טוב ואני מכבד את זה'".

הרבע השלישי של מכבי ת"א יכול להיות מפנה. שרף (עדי אבישי)

 

"בסופו של דבר מכבי ת"א היא קבוצה טובה, לא מחכה לנו משחק קל וננסה לעשות את המקסימום", הזהיר שרף. "קבוצות אחרות שמשחקות פעמיים בשבוע ערוכות יותר, לנו זה יותר קשה. יש לנו שחקנים ששיחקו 48, 47 דקות במשחק ביום שני. היה מאמץ גדול לטפל בהם, להחזיר אותם לכשירות. הקבוצה השקיעה הרבה מאוד. הייתי עם יהוא אצל ראש העיר, הייתה התגייסות גדולה מאוד להביא אנשים. אנחנו מאוד מעריכים את זה".

 

לבסוף סירב שרף להתייחס לעתידו בעונה הבאה: "אני מכבד את ההצעה שניתנה לי, אוהבים את מה שקורה באשדוד מאז שהגעתי, אבל אנחנו עכשיו מתעסקים בגביע. בואו לא נתעסק בדברים אחרים".

 

"אני חושב שיש לאשדוד יתרון בגלל שני הניצחונות שלהם עלינו", אמר ז'אן טבק. "הם קבוצה מוכשרת ו-ורסטילית. מאז שהגעתי לכאן אנחנו משחקים כקבוצה, וקשה מאוד לתת לכולם לשחק כשכולם טובים. אין לנו משחק פנים דומיננטי אבל כן יש לנו משחק פנים טוב, בטח כשאנחנו לא משחקים בזירה האירופית. טרבור לא יכול לשחק פוסט אפ נגד שחקנים מסוימים".

 

טבק: "אשדוד מוכשרת ו-ורסטילית" (עדי אבישי)

 

"אני חושב שהשתחרר המון לחץ עם הניצחון על נס ציונה בגלל החשיבות של המשחק ובכלל", אמר קפטן הצהובים, גיא פניני. "אני שמח שהוכחנו המון אופי וניצחנו את המשחק. מצפים למשחק נגד קבוצה מאוד מוכשרת".

 

"כשמנצחים התחושה היא שונה", סיפר הפורוורד. "חדר הלבשה אחרי ניצחון זה חדר הלבשה שמח, כולם מחייכים ולכולם יש ביטחון. המחצית השנייה נגד נס ציונה נתנה לנו דחיפה מורלית, אבל מה שהביא את זה היה האנרגיות והמאמץ שהשארנו על הפרקט. מחר זה אמור להיות ככה במשך 40 דקות".

 

פניני: "חדר ההלבשה שמח". אורלנד: "יגיעו הרבה אוהדים" (עדי אבישי)

 

"אנחנו חושבים רק על איך לזכות בגביע", הבהיר פניני. "לא חושבים על דברים אחרים. ניפגש אחרי הגמר ונדבר על הכל. אני כל הזמן שומע שלא הוכחנו את עצמנו, נכון לא העפלנו ביורוליג ועפנו מהיורוקאפ, אבל בסופו של דבר אנחנו בגמר הגביע אחרי ניצחונות גדולים על חיפה בחוץ ובחצי הגמר. לא נפספס את ההזדמנות להניף את הגביע".

 

יהוא אורלנד: "בהחלט, אפשר לעשות היסטוריה. אנחנו רוצים לעשות היסטוריה עבור העיר אשדוד ועבור המועצה המקומית באר טוביה, וכמובן עבור הקבוצה שלנו. זה יהיה אירוע מדהים. התכנסנו לשם כך, אנחנו לא פה בשביל להופיע".

 

"יגיעו הרבה מאוד אוהדים מאשדוד", סיפר אורלנד. "העירייה עשתה מאמץ כביר להביא את האוהדים האלה, ראש העיר אמר שהוא מתגייס ומוכן להשקיע משאבים בשביל זה. כל הכבוד לו וכל הכבוד לאוהדים שרוצים לתמוך בנו. זה יהיה משהו היסטורי לעיר הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי