הפועל ת"א עפה מהגביע, כפ"ס ברבע הגמר

| צילום: עדי אבישי

הפסד שני לגוטמן, למרות שרייכרט כבש. כהן איזן, צ'יבוטה הפך ל-1:2 והורחק

(גודל טקסט)

הפועל כפר סבא העיפה את הפועל תל אביב מגביע המדינה. לא, זו לא 2015. גם הפעם זה קרה, שנה שניה ברציפות . אלי גוטמן חזר למפעל עם תקוות מחודשות, אבל האדומים איבדו יתרון, הפסידו 2:1 וייאלצו להתרכז בליגה. לא רק כי זו המשימה הכי חשובה, פשוט כי אין להם שום ברירה אחרת.  

 

אז המאמן המתקאמבק כבר מדבר בגלוי על כך שעומדת לרשותו קבוצת תחתית, על מאבקי הישרדות ומחפש חיזוק, אלא שאין תירוץ לנפילה כזו ביכולת. הפועל תל אביב פתחה טוב יותר והרוויחה אפילו שער יתרון של בן רייכרט, שלא כבש קודם לכן במשך תשעה חודשים ברציפות. אלא ששרון מימר הכניס אנרגיה אחרת בצד הירוק של השרון ועל המגרש ניכר היטב שהקבוצה שלו לא מסתפקת רק במחמאות. 

 

הספיגה במחצית הראשונה העירה את הכפר סבאים, שהחלו ללחוץ על האורחת והשיגו שוויון בזכות שיתוף פעולה נהדר בין הוגו לופס לרז כהן. הקשר הספרדי הקפיץ נפלא לתוך הרחבה, חברו הישראלי המשיך מהאוויר לרשת של אריאל הרוש. אם הפעם זו לא הייתה אשמתו של השוער, מהשער המכריע בדקות הסיום הוא יתקשה לצאת נקי. מאוויס צ'יבוטה הזריז דהר לרחבה וניצל את המרווח בין השוער לקורה השמאלית. 1:2 ראוי לקבוצה האמיצה יותר, שגם איבדה את הכובש בכרטיס צהוב שני מיותר. זה לא ממש פגע בחגיגות באיצטדיון לויטה.

הפועל כפר סבא חזרה לרבע גמר הגביע, בעוד שהפועל תל אביב שוב התבררה כאסופה של שחקנים חסרי דרך, אופי או גאוות יחידה. ומה לגבי יכולת? שאלה טובה, בינתיים נראה שמאבקי הישרדות הם לא רק ביטוי שנובע מפסיכולוגיה הפוכה שמפעיל אלי גוטמן. מאמן רביעי העונה על הקווים, הקבוצה אותה קבוצה.

 


גוטמן, לא רק במגרש קר (עדי אבישי)

 

מהלך המשחק 
בדקה העשירית הגיע אירוע ראשון, אבל לא רק השופט לא השתכנע. מאוויס צ'יבוטה נפל ברחבה וספג כרטיס צהוב על התחזות. שלוש דקות חלפו וניר לקס ניסה את כוחו מרחוק, אבל הכדור טס מעל המשקוף. בדקה ה-22 הגיע הרגע שכנראה גם גוטמן לא ציפה. בן רייכרט התקדם עם הכדור ושלח כדור מסובב לצד ימין של השער ופנימה. 0:1 להפועל תל אביב, שער ראשון לקשר אחרי 9 חודשי בצורת.

 


חגגו מוקדם מדי (עדי אבישי)

 

בדקה ה-28 קהינדה בעט כדור שקפץ על הדשא, נהדף לקורה וניתר על הראש של אריאל הרוש לפני שהורחק לקרן. שוער הפועל ת"א ניצל ממבוכה. דווקא כפר סבא נראתה טוב יותר ורגע לפני השריקה להפסקה רז כהן קבע 1:1 דרמטי בבעיטה מהאוויר אחרי בישול בהקפצה של הוגו לופס.

 


רז כהן, שער שוויון נפלא (עדי אבישי)

 

הירוקים פתחו חזק את המחצית השניה ובתוך שתי דקות כבר הגיעו לשני מצבים מסוכנים ברחבה. אלי גוטמן מיד זינק ממקומו והורה למחליפים להתחמם. הראשון שעלה מהספסל היה קלאודיו בומבה, שתפס את מקומו של סיראז' נסאר. בדקה ה-71 אדי גוטליב החמיץ מתוך הרחבה וגוטמן הקפיץ מהספסל גם את גיא אסולין.

 

בדקה ה-75 אסולין פרץ מצד ימין ובעט לפינה הקרובה, אבל בן רהב סגר טוב את הקורה והדף. במטרה להימנע מהארכה, שרון מימר עבר למערך התקפי יותר והכניס את החלוץ רן יצחק על חשבון הקשר אלירן סיימון. הגישה השתלמה. צ'יבוטה קיבל כדור עומק מצוין בשמאל והכניע את הרוש, שלא סגר את הקורה. 1:2 דרמטי לכפ"ס, שאיבדה את כובש השער בגלל שטות. החלוץ שכח שקיבל צהוב על התחזות במחצית הראשונה והפעם ספג אזהרה שניה כי הוריד חולצה בחגיגות. אדום מיותר.

 


צ'יבוטה, ניצח  והורחק (עדי אבישי)

 

גם ההרחקה לא עזרה להפועל תל אביב לחזור. גוטמן יוצא למאבקי התחתית, כפר סבא ממשיכה לרבע גמר הגביע.

 

הרכבים

הפועל כפר סבא: בן רהב; טל בנש (גיא בדש/62), דינו שקוורץ, עמיר נוסבאום, סמי אליקים; רז כהן, אלירן סיימון (רן יצחק/81), עומד פדידה; מאוויס צ'יבוטה, הוגו לופס (לירן ז'אן/73), לנרי קהינדה. 

הפועל תל אביב: אריאל הרוש; איאד אבו עביד, אדי גוטליב, לוקאס וינטרה, שמואל שיימן; ניר לקס, בן רייכרט, משה אוחיון, סיראז' נסאר (קלאודיו בומבה/57); שגיב יחזקאל (גיא אסולין/73), אלון תורג'מן.


רייכרט, גם השער שלו לא הספיק (עדי אבישי)


כפר סבא העיפה את הפועל ת"א, שנה שניה ברצף (עדי אבישי)


מגיע להם כל הכבוד (עדי אבישי)


משחק אחר, מחזה מוכר (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי