רוברטו מנצ'יני: צריך להעיף את סארי מהכדורגל

מנצ'יני. באנגליה הוא לא היה רואה יותר דושא
מנצ'יני. באנגליה הוא לא היה רואה יותר דושא | צילום: AFP

מאמן אינטר תקף את העומד על הקווים בנאפולי, אם כי זכה להתנצלות בסיום

(גודל טקסט)

רוברטו מצ'יני הוכיח למאוריציו סארי שיש לו עוד מה ללמוד כשניצח אותו עם אינטר 0:2 ברבע גמר הגביע האיטלקי והנחיל למארחת הפסד ביתי ראשון העונה, שגם שלח אותה הביתה בגביע.

הנראזורי כאמור ניצחו על כר הדשא משני שערים של יובטיץ' וליאניץ', אך המשחק הוליד גם עימות גדול בין שני המאמנים.

 

רוברטו מנצ'יני ידוע בדרך כלל כמאמן שקט (אולי מלבד ההשתוללות שלו נגד מאריו באלוטלי כשאימן את סיטי), אך גם הוא יצא מגדרו בסיום ותקף בחריפות את סארי, מאמן המארחת אותו כינה "גזען והומופוב. צריך להעיף אותו מהכדורגל, אין לו מקום במקצוע הזה".

 

הצמד התעמת אחרי שאדם לאיץ' כבש את השער השני לזכות אינטר. מנצ'יני הורחק בתקרית, אבל אמר למצלמות ה"ראי" האיטלקי: "אדם כמוהו צריך להעיף מהכדורגל. בסך הכל קמתי לשאול את השופט הרביעי מדוע הוסיפו עוד חמש דקות למשחק וסארי קם והתחיל לקלל אותי. בן אדם שהוא כמעט בן 60 מתנהג בצורה כזאת, בושה. אפשר להתווכח על הכל, אבל זו בושה איך שהוא התנהג". 

מנצ'יני טען אמנם כי הלך לחדר ההלבשה וזכה להתנצלות מסארי, אבל הבהיר: "אני רוצה שהוא יתבייש במה שאמר. באנגליה אדם כמוהו לא היה דורך יותר על כר הדשא".

 

ומה אמר להגנתו המאמן המקומי? סארי מצידו לא נשאר חייב: "מנצ'יני גם העליב אותי. ויכוחים כמו שהיו לנו קורים במשחקים, אבל למדתי שאחרי שריקת הסיום לוחצים ידיים והכל נשאר במשחק. התנצלתי בפני מנצ'יני וזה היה צריך להיגמר בזה. זה קורה בהרבה משחקים שיש ריבים וזה לא יוצא החוצה.

"עכשיו אנשים קוראים לי הומופוב ודברים מגעילים נוספים. זו המילה הראשונה שחלפה לי במוח, בפעם הבאה אקרא לו דמוכריסטיאנו (אוהד של המפלגה הדמוקרטית). יש לי חברים מהקהילה הגאה אז אני לא הומופוב", הוסיף.

סארי אף טען, למרות שהודה במיוחס לו, על כך שהוא אינו מצפה לספוג עונש: "מנצ'יני קרא לי זקן סנילי, זאת גזענות נגד זקנים. התנצלתי בפניו, אבל לא זוכר בדיוק באיזו מילה השתמשתי".

סארי. גזענות נגד זקנים? (Gettyimages)

על ההפסד אמר מאמן נאפולי: "לא שיחקנו מספיק באינטנסיביות. בעיות קטנות הרסו לנו את כל תוכנית המשחק. האדום של דריס מרטינס גרם לי כעס גדול. צהוב שני על התחזות בנפילה זה מוגזם. עד לשער הזה היה משחק מאוזן".

השוער פפה ריינה יצא להגנתו של סארי ואמר: "אני מכבד אותו מעבר לכדורגל. לא יודע בדיוק מה הוא אמר, אבל כשאתה מתוסכל אתה אומר הרבה דברים. הוא הראשון שיודה בכך שטעה, אבל אלה דברים שצריכים להישאר על כר הדשא. הרבה פעמים אנשים אומרים דברים קשים במצבים כאלה. המאמן הוא המנהיג שלי בקבוצה ואני מכבד אותו מאוד".

היה גם כדורגל, ובמילאנו חגגו ניצחון וחצי גמר (Gettyimages)

חשוב לציין כי זו לא פעם ראשונה בה סארי מדבר על הקהילה הגאה. כשאימן ב-2014 את אמפולי, התרגז כששחקן שלו הורחק במשחק נגד וארזה ואמר: "באיטליה שורקים המון על כל עבירה כמו חבורה של הומואים. לצערי כדורגל הפך למקצוע של קוקסינלים". הוא נקנס אז ב-5,000 יורו וסביר להניח שגם הפעם יספוג עונש דומה.

סארי יכול לבוא רק לעצמו בטענות אחרי שפתח עם הכוכבים על הספסל – היגוואין, האמשיק ואינסנייה שרק נכנסו כמחליפים ולא הצליחו לסייע לקבוצתם לתפוס מקום בחצי הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי