רומאריו לעניים: פירס מוערך על ידי רוני לוי ולכן הוחתם

רומאריו פירס
רומאריו פירס | דני מרון

חבריו מסבירים: הוא מבין את המאמן באופן מצוין. ב-16:45: מכבי פ"ת

(גודל טקסט)

אחת הקבוצות המרכזיות בחלון ההעברות האחרון היא מכבי חיפה. אמנם גילי ורמוט תפס את מרבית הכותרות, אך גם עמדת הקשר האחורי תוגבה עם החתמתו של הזר החמישי, רומאריו פירס הברזילאי, שיחליף את הקשר המונטנגרי ניקולה דריניצ'יץ'.

 

פירס בן ה-27 גדל בריו דה ז'ניירו ושיחק בילדותו במחלקת הנוער של בוטפוגו. עוד לפני שעלה לבוגרים נדד הקשר לפורטוגל למחלקת הנוער של בואבישטה, אולם כעבור שנה שב על עקבותיו וחזר לבוטפוגו.

 

 

קבוצתו הראשונה בבוגרים הייתה אולאירה, אולם הוא לא מצא בה את מקומו ובהמשך נדד בין שלוש קבוצות שונות בברזיל. בקיץ 2012 הגיעה נדידתו השנייה מעבר לים, כאשר חתם בביסטריציה הרומנית, וכעבור שנה וחצי עבר לפטרולול פלוישטי, עמה זכה בתואר היחיד שלו בקריירה עד כה, הגביע הרומני. בקיץ שעבר הובילה אותו הקריירה לארץ הקודש עם נחיתתו בנתניה, בה שיחק כאמור עונה וחצי עד שהגיע למכבי חיפה.

 

רוני לוי מחזיק מפירס. אבו עביד (דני מרון)

 

מי שהוביל את העברתו של פירס, שכבש העונה שני שערים, בכביש החוף צפונה הוא מאמן הירוקים, רוני לוי, שאימן אותו בשנה שעברה בעיר היהלומים. "רומאריו פשוט פרח תחת רוני", סיפר לספורט1 מגן הפועל תל אביב, איאד אבו עביד, ששיחק עם פירס בנתניה תחת לוי. "הוא החזיק ממנו מאוד מבחינה מקצועית".

 

"לא הייתי מופתע שהוא הגיע למכבי חיפה. למען האמת, חשבתי שכבר בתחילת העונה רוני ייקח אותו איתו", המשיך המגן. "הוא מקצוען אמיתי ואני חושב שהוא יוכל לתרום המון למכבי חיפה. הוא בן אדם שאוהב לעזור לצעירים והוא כל הזמן מדבר איתם ומדריך אותם".

 

פירס פרח תחתיו. לוי (ערן לוף)

 

"הוא שחקן יוצא מן הכלל, מקצוען ומנהיג אמיתי", סיפר חמזה בארי, ששיחק עם פירס בנתניה ועבר להפועל תל אביב בחלון ההעברות האחרון. "הוא שחקן מדהים עם יכולות מעולות. הוא שחקן שעובד קשה".

 

"זו לא הפעם הראשונה שהוא עובד עם רוני", מזכיר בארי. "הוא מכיר את פילוסופית האימון והמשחק שלו והוא יודע מה רוני רוצה ממנו. אני בטוח שהוא ישתלב ממש מהר עם הקבוצה והשחקנים, הוא הולך להיות שחקן חיזוק מצוין לסגל של מכבי חיפה".

 

המבחן הראשון של פירס עם תחת לוי יתקיים היום (16:45, ישיר בספורט1 וב-HD) נגד מחזיקת גביע הטוטו הטרייה, מכבי פתח תקווה. יחד עם ורמוט, הירוקים ירצו לצאת לדרך חדשה ולעשות צעד נוסף להבטחת המקום בפלייאוף העליון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי