הדרבי של מאמני אינטר ומילאן התחיל

מנצ'יני ומיכאילוביץ'
מנצ'יני ומיכאילוביץ' | צילום: Gettyimages

מנצ'יני ומיכאילוביץ' הם חברים שאי אפשר להפריד ביניהם

(גודל טקסט)

מעולם לא ישבו על ספסלי שתי הקבוצות בדרבי של מילאן חברים קרובים יותר מאשר העונה. הקשר האמיץ בין רוברטו מנצ'יני לסינישה מיכאילוביץ' נמשך כבר יותר משני עשורים, והם דומים מאוד בתחומים רבים. השניים לא רק נוהגים לבלות ביחד בחופשות, אלא אפילו משתמשים בשירותי אותו ספּר ותופרים את חליפותיהם אצל אותו חייט. השקפות העולם שלהם דומות, בין אם מדובר בכדורגל, פוליטיקה או החיים בכלל, ויש הטוענים שאפילו הטעם המוזיקלי שלהם דומה. 

הכל החל בקיץ 1994, כשמיכאילוביץ' חתם בסמפדוריה בתום שנתיים מוצלחות בתחילת הקדנציה האיטלקית שלו ברומא. הקשר הסרבי, שטרם הוסט למרכז ההגנה בשלב זה של הקריירה, הגיע לקבוצה שנשלטה ביד רמה על ידי מנצ'יני, הקפטן והכוכב הבלתי מעורער. המנהיג היה בסמפדוריה מאז 1982, חזק מכל מאמן, בן טיפוחיו של הבעלים. מנצ'יני אהב לגעור ולנזוף בשחקנים צעירים, ואף הכה אותם אם מצא לנכון. זה מה שהוא עשה למיכאילוביץ' כשלא אהב את גישתו באימון הראשון. לתדהמתו, סינישה קם על רגליו, התנפל עליו והחזיר לו מכות נמרצות. מנצ'יני ידע להעריך את התגובה. הוא לקח את הסרבי תחת חסותו, ומאז אי אפשר היה להפריד ביניהם. מיכאילוביץ' היה אפילו עד בטקס ההטבלה של בנו של מנצ'יני.

בחלוף שלוש שנים, בקיץ 1997, כאשר עזב המאמן השבדי סוון גוראן אריקסון את סמפדוריה וחתם בלאציו, הוא לקח את מנצ'יני איתו. המאסטרו האיטלקי קיווה קודם לכן לעבור לפרמייר-ליג, אך המגעים עם ארסנל לא הבשילו והוא נדד לבירה, שם נבנתה קבוצת פאר. הוא רצה מאוד לראות את הסרבי לצדו, ואריקסון נטל אף הוא חלק פעיל בשכנוע נשיא לאציו סרג'יו קראניוטי. כך נחת גם מיכאילוביץ' בעיר הנצח כדי ללבוש את מדי היריבה הגדולה של קבוצתו האיטלקית הראשונה. 


שניהם בלאציו, מזהים? (Gettyimages)

לאציו הייתה אז קבוצת פאר של ממש, עם אלסנדרו נסטה, פאבל נדבד, דיאן סטנקוביץ' הצעיר, מרסלו סאלאס וכריסטיאן ויירי. היא זכתה בגביע המחזיקות ב-1999, והמשיכה לדאבל היסטורי באיטליה ב-2000. מיכאילוביץ' הבקיע באותה עונה 13 שערים מעמדת הבלם, רובם בבעיטות החופשיות המפורסמות, אבל עבור מנצ'יני היה זה אקורד הסיום. הוא עבר להרפתקה קצרצרה בלסטר לפני שתלה את הנעליים, בעוד הסרבי המשיך לככב. הם לא המתינו זמן רב עד לפגישה המחודשת.

מיד אחרי שסיים את הקריירה כשחקן, יצא מנצ'יני לדרכו כמאמן. הוא בילה פחות משנה בפיורנטינה שחוותה משבר עמוק, ואז חזר בדלת הראשית ללאציו במאי 2002. מיכאילוביץ' קיבל אותו בזרועות פתוחות, והידידות פרחה מחדש. מנצ'יני אף יצא נחרצות להגנתו של הסרבי אחרי התקרית המכוערת במשחק ליגת האלופות מול צ'לסי ב-2003, כאשר מיכאילוביץ' ירק על אדריאן מוטו. "הוא אדם נהדר שלא עושה דברים כאלה בדרך כלל", אמר הבוס. השניים זכו בצוותא בגביע האיטלקי ב-2004. 

ב-2004, כאשר חתם מנצ'יני באינטר, הוא לקח את מיכאילוביץ' איתו. זה היה טבעי ומתבקש, גם אם הבלם כבר היה מעבר לשיאו בגיל 35. הוא היה משוכנע שהניסיון העצום של חברו יעזור לו על המגרש, וכך אכן היה. מיכאילוביץ' שיחק תפקיד חשוב בזכיה בגביע ב-2005, כולל שער לרשת רומא בגמר. בעונת 2005/6 הוא כבר בקושי עלה על הדשא, וסייע למנצ'יני בניהול השחקנים בחדר ההלבשה. התפקיד הזה הפך לרשמי כאשר הסרבי סיים את הקריירה בקיץ, והפך לעוזרו. במשך שנתיים ישבו השניים ביחד על הספסל, ובתקופה זו הבין הסרבי שהוא רוצה להיות מאמן בזכות עצמו. כאשר פוטר מנצ'יני בקיץ 2008, הוא אכן יצא לדרך חדשה.

המסע המפותל הזה לקח את מיכאילוביץ' לתחנות מגוונות. הוא היה בבולוניה, קטאניה ופיורנטינה, לאחר מכן מונה למאמן סרביה ונכשל, ואז שב לארץ המגף כדי לקבל לידיו את סמפדוריה ב-2013. בינתיים, מנצ'יני בילה ארבע שנים במנצ'סטר סיטי בין 2009 ל-2013, ולאחר מכן טעם את הכדורגל הטורקי כמאמן גלאטסראיי. הוא שב למולדתו במפתיע בנובמבר 2014 כאשר החליף את וואלטר מצארי המפוטר באינטר.


חברים טובים (Gettyimages)

במשך כל התקופה בה עבדו במדינות שונות, החמיאו מנצ'יני ומיכאילוביץ' זה לזה. למשל, כאשר עזב צ'זארה פראנדלי את נבחרת איטליה בתום מונדיאל 2014, הכריז מיכאילוביץ': "אני מקווה שמנצ'יני יקבל את התפקיד". כאשר מונה מיכאילוביץ' לסמפדוריה, הצהיר מנצ'יני: "הוא הבחירה הטובה ביותר, ואני משוכנע שהאוהדים יתמכו בו מהרגע הראשון". 

ההתמודדות הישירה הראשונה ביניהם התרחשה באפריל האחרון כאשר סמפדוריה אירחה את אינטר וניצחה 0:1 משער של אדר – החלוץ אותו החתים זה עתה מנצ'יני באינטר ושעשוי לערוך את הופעת הבכורה בדרבי. מיכאילוביץ' הקדים בעונה שעברה את מנצ'יני בנקודה בטבלה וסיים במקום השביעי. לא לחינם הוא היה שם מבוקש מאוד בקיץ, וחתם לבסוף במילאן. מנצ'יני קיבל בהתלהבות גם את המינוי הזה, אך פירוש הדבר הוא ששני החברים מתמודדים כיום זה מול זה במסגרת הדרבי הגדול של מילאנו.


מנצ'יני, מה קורה עם אינטר? (Gettyimages)

לפני המפגש הראשון, במחזור השלישי בספטמבר, הציע מיכאילוביץ' שהמאמן המפסיד יזמין את חברו לארוחה, והמאמן המנצח יבחר את העמותה אליה יעבירו שני המועדונים תרומות. מנצ'יני הסכים, וכך אכן היה אחרי שאינטר ניצחה 0:1 משער של פרדי גוארין, שעזב בינתיים לטובת הליגה הסינית. 

לדרבי השני מגיעים השניים במצב רוח לא מזהיר. קצב צבירת הנקודות של אינטר הואט לאחרונה, והיא מאבדת קשר עם הצמרת הגבוהה, בעוד מילאן מפגרת אפילו אחריה ב-8 נקודות ומיכאילוביץ' סופג ביקורת מסילביו ברלוסקוני כמעט על בסיס שבועי. שניהם זקוקים נואשות לנקודות, והחברות הושמה הפעם בצד, רק כדי להתחדש מיד עם שריקת הסיום.


מיכאילוביץ, זקוק לניצחון בדרבי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי