ראשל"צ חזרה ממינוס 14 ונשארה בחיים באירופה

דוסון. לא קל
דוסון. לא קל | צילום: דני מרון

84:88 על פרנקפורט בהארכה קבע 1:1 ברבע הגמר. המשחק המכריע: ברביעי

(גודל טקסט)

עדיין בחיים: מכבי ראשון לציון ניצחה בהארכה 84:88 את פרנקפורט הגרמנית במשחק השני ברבע גמר היורופקאפ וכפתה משחק שלישי ומכריע. מעבר לניצחון הדרמטי והמשכנע, הקבוצה מעיר היין הנחילה ליריבתה הפסד ראשון העונה ביבשת, לאחר שזו החזיקה במאזן מרשים של 0:15.

 

דריל מונרו, שמסתמן כאחת ההחתמות הגדולות שנעשו בארץ בשנים האחרונות, היה רחוק אסיסט אחד מטריפל דאבל אך אין לו שום סיבה להיות מאוכזב עם סטטיסטיקה אדירה של 28 נקודות, 14 ריבאונדים ותשעה אסיסטים. גם מארק ליונס (20 נקודות), שון דוסון (19 נקודות) וקווין פאלמר (11 נקודות ושמונה ריבאונדים) עזרו לקבוצה מעיר היין לנצח את המשחק הדרמטי.

 

 

הכי דרמטי שיש (דני מרון)

 

הפתיחה הייתה רחוקה מלהיות מרשימה. הכתומים נקלעו לפיגור דו ספרתי כבר ברבע הראשון, וגם איבדו את כריס רייט, שנפגע בברך הפגועה שלו ולא שב לפרקט. מונרו השאיר את החבורה של שרון דרוקר בחיים עם פיגור מינימלי של 11 נקודות במחצית, והמשיך להוביל את צימוק התוצאה. ברבע הרביעי התעוררו דוסון וליונס, שבמאמץ אדיר לא לסיים את העונה האירופית של ראשל"צ הצליחו להשוות את התוצאה בדקה האחרונה. בשניות הסיום הכתומים היו יכולים לנצח, אך מונרו וליונס (על הבאזר) החטיאו והמשחק הלך להארכה.

 

ההארכה נפתחה כפי שהסתיים המשחק, ראשון לציון לא הורידה את הרגל מהגז ופתחה פער של שמונה נקודות. דווקא אז, כשנדמה היה שלגרמנים נגמר האוויר, ג'ורדן תיאודור (27 נקודות במשחק) ופיליפ סקראב (11) החזירו אותם לחיים, צימקו את הפער לנקודה, והקהל קיבל מותחן של זריקות עונשין. הכתומים לא איבדו את מה שכמעט חמק להם בין הידיים וניצחו את המשחק לקול תשואות הקהל הביתי. ביום רביעי בעוד שבוע יתקיים המשחק השלישי והמכריע, שיקבע מי מבין הקבוצות תגיע לפיינל פור. 

 

היה רחוק אסיסט אחד מטריפל דאבל. מונרו (דני מרון)

 

מהלך המשחק

רבע ראשון

הגרמנים פתחו בסערה את המשחק ועלו ליתרון 3:10, כאשר במקביל הכתומים איבדו את כריס רייט, בשל החמרת הפציעה בברכו. עם זאת, המארחים, בראשותו של דריל מונרו (7 נקודות), לא הסכימו לוותר והצליחו להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון ראשון (14:16) שהכריח את המאמן האורח להזעיק פסק זמן. הקבוצות נשארו צמודות עד לסיום הרבע, כאשר פרנקפורט ירדה ביתרון קטן, 18:23.


רייט ברגע הפציעה (דני מרון)

רבע שני

הרבע השני נפתח כמו הראשון, כאשר הגרמנים עלו ליתרון 11 לאחר דקה אחת (19:30). השחקנים של שרון דרוקר התקשו למצוא מצבי זריקה נוחים וחמש דקות לסיום המחצית האורחים עלו ליתרון השיא שלהם במשחק (23:36). ראשל"צ שיפרו את משחק ההתקפה, אך שכחו לעשות את העבודה בצד השני והאורחים ירדו למחצית ביתרון דו ספרתי, 32:43.


ג'ורדן תיאודור. עשה צרות בעיר היין (דני מרון)

רבע שלישי

השחקנים של דרוקר עלו טוב מחדרי ההלבשה, הגבירו את רמת האגרסיביות וצימקו את הפער לשלוש נקודות בלבד (47:50). אך דווקא אז, הכתומים נתקעו בהתקפה והאורחים הצליחו להגדיל את הפער, 52:59.


דוסון. הכל הולך קשה (דני מרון)

רבע רביעי

הכתומים לחצו על הדוושה, העירו את הקהל המנומנם בבית מכבי, ולאחר ארבע דקות הצליחו להשוות את התוצאה (61:61). פיליפ סקראב החזיר את היתרון לגרמנים, אך מונרו שמר את המשחק צמוד והקבוצות הגיעו לדקה האחרונה בשוויון. לשתי הקבוצות היו הזדמנויות לנצח, אך העצבים הכריעו והקבוצות הלכו להארכה, 72:72.


מונרו. שמר את ראשל"צ במשחק (דני מרון)

הארכה

בתוספת הזמן האורחים נותרו ללא אוויר ושחקני ראשל"צ ניצלו את זה לברוח ליתרון של שמונה נקודות (72:80). הגרמנים חזרו עם שני סלים מהירים, ולאחר עבירה בלתי ספורטיבית של ניצן חנוכי, הם צימקו לנקודה בלבד (84:83). עם זאת, הכתומים ידעו לשמור על קור רוח, כאשר דוסון וליונס קלעו מהקו, והנחילו לאורחים הפסד ראשון העונה באירופה. 84:88 לראשל"צ בסיום.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי