על הבאזר: 86:87 לברצלונה אצל ריאל

גיבור המשחק
גיבור המשחק | צילום: AFP

פנאתינייקוס בצרות אחרי 76:67 בקובאן, צסק"א ואנאדולו נוצחו

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי של היורוליג נפתח עם ארבעה משחקים דרמטיים במיוחד: ברצלונה ניצחה 86:87 את היריבה המושבעת ריאל מדריד מסל על הבאזר של ג'סטין דולמן, כשבמקביל צסק"א מוסקבה, אנאדולו אפס וגם פנאתינייקוס נחלו הפסדים מאכזבים.

 

 

ריאל מדריד – ברצלונה 87:86

כל מה שחובבי כדורסל אוהבים היה במשחק הזה: יריבות גדולה, חזרה מפיגור, דרמה וכמובן הדובדבן: סל ניצחון על הבאזר. הבלאוגרנה הגיעו לבירת ספרד לאחר שהפסידו שניים משלושת משחקיהם הראשונים, וכשהם יודעים שהפסד נוסף יסבך אותם.

 

ברצלונה אכן עלתה למגרש בטירוף והובילה 2:10, אך הבלאנקוס לא נבהלו ורצו ל-17:27 בסיום הרבע הראשון. המגמה המשיכה ברבע השני והיתרון כבר טיפס ל-16 נקודות הפרש, אך בארסה, בהובלתו של ג'סטין דולמן (24 נקודות, 6/6 מחוץ לקשת) וחואן קרלוס נבארו (12 נקודות), נגסה ביתרון ככל שהתקדם המשחק עד שבסיום הרבע השלישי היתרון המקומי עמד על נקודה בלבד.

 

ג'פרי טיילור וסרחיו יול לא מצליחים לעצור את דילמן (AFP)

 

הרבע האחרון היה צמוד, היתרון עבר מצד לצד עד שריאל עלתה ל-80:85 דקה לסיום המשחק. בנקודה הזאת החניכים של פאבלו לאסו איבדו את הראש, דולמן צלף שלשה וריבאס השווה מהקו. תשע שניות לסיום המשחק האורחים שלחו לעונשין את פליפה רייס, שדייק פעם אחת בלבד, ואז הגיע הרגע הגדול של דולמן, שקלע על הבאזר והעניק לקבוצתו את הניצחון הדרמטי.

 

לאבורל קוצ'ה – צסק"א מוסקבה 71:81

המשחק השני בבית המוות לא אכזב אף הוא. הרוסים הגיעו לספרד עם מאזן 1:2, אך המקומיים לא התכוונו לעשות להם חיים קלים ובסיומו של משחק צמוד הצליחו לנצח ולהעניק לשתי הקבוצות מאזן 2:2.

 

ניצחון חשוב. שחקני לבוראל (AFP)

 

דריוס אדאמס (13 נקודות) הוליך את המקומיים ל-10:18 בסיום הרבע הראשון, אך הבלאנקוס לא ויתרו, צימקו את התוצאה ושתי נקודות של קייל היינס על הבאזר הורידו את הקבוצות במחצית ב-34:34. לאבורל הוליכה לאורך כל הרבע השלישי בהפרשים קטנים, אך מילוש תאודושיץ' (18 נקודות ו-7 אסיסטים) לא איפשר להם לברוח.

 

גם הרבע האחרון היה צמוד. שלשה של קורי היגינס העלתה את הבלאנקוס ל-69:70 שתי דקות לסוף המשחק, אך מהנקודה הזאת הם פשוט הפסיקו לשחק. יואניס בורוסיס (19 נקודות ו-13 ריבאונדים) ואדם האנגה קלעו נקודות והובילו את המקומיים לניצחון היוקרתי.

 

צדביטה זאגרב – אנאדולו אפס 80:84

הקרואטים שמרו על עצמם בחיים עם ניצחון יוקרתי על הטורקים, שאיזן את מאזנן של שתי הקבוצות ל-2:2.

 

המשחק היה צמוד לאורך כל הדרך, כשהיתרון עבר מצד לצד. הרבע האחרון החל ביתרון 59:65 קרואטי, אך הטורקים הובילו ברבע האחרון בשלושה מקרים שונים. שתי דקות לסיום המשחק התוצאה הייתה 78:78, ואז מארקו אראפוביץ' (16 נקודות) לקח ריבאונד גדול והעלה את קבוצתו ליתרון.

 

סל מכריע. ג'ייקוב פולן (AFP)

 

סדרת החטאות משני הצדדים שמרה על התוצאה הזו עד שאקס הפועל ירושלים, ג'ייקוב פולן (11 נקודות) העלה את צדביטה ליתרון ארבע נקודות והכריע את המשחק. אצל האורחים בלט דריק בראון עם 17 נקודות.

 

לוקומוטיב קובאן – פנאתינייקוס 67:76

הרוסים שנבלמו בשבוע שעבר בהפסד לפנרבחצ'ה, שבו לנצח, וסיבכו את היוונים שירדו  למאזן 3:1.קובאן לעומת זאת בראש הבית עם מאזן נפלא של 1:3.

הפתיחה היתה שייכת לקובאן שעלתה ל-0:12, אך האורחים עשו מהפך גדול ובתום הרבע הראשון נרשם על הלוח 22:22. היוונים עלו ליתרון 24:36  כשרצו ל-2:14 מדהים. הרוסים הגיבו עם ריצת 3:14 משלהם וירדו להפסקה בפיגור נקודה 39:38.

 

פחות מארבע דקות לסיום נרשם שוויון 64:64. דונטיי דרייפר קלע שתי שלשות גדולות והאורחת כבר לא הצליחה לחזור. דרייפר סיים ערב ענק מבחינתו עם 20 נקודות לזכות קובאן, בתוכן שש שלשות, בעוד מלקולם דילייני הוסיף 14. ליוונים הרבו לקלוע ג'יינס פלדיין 13 נקודות, ולדימיר יאנקוביץ' ואנטוניס פוטסיס 12 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי