סלע: "לא רציתי לאכזב את הישראלים ביציע"

סלע. יופי של ניצחון
סלע. יופי של ניצחון | צילום: AFP

הטניסאי ניצח באוסטרליה את ורדסקו ועלה לסיבוב ה-3. בשלב הבא: קוזנצוב

(גודל טקסט)

דודי סלע פגש הבוקר את פרננדו ורדסקו הספרדי, המדורג 45 בעולם שהדהים את רפאל נדאל בסיבוב הראשון, ורשם את אחד ממשחקי השיא בקריירה שלו בדרך לסיבוב השלישי של אליפות אוסטרליה הפתוחה.

סלע, המדורג 87 בעולם, נכנע לספרדי במערכה הראשונה 6:4, אבל שלא כמו בשני מפגשיו הקודמים מול ורדסקו בשנים 2008 ו-2010, הפעם ידו בסיום הייתה על העליונה ובגדול בזכות 3:6, 3:6 ו-6:7 במשחק שארך שעתיים ו-49 דקות.

בסיום המשחק אמר דודי סלע: "אני מאוד שמח על כך. הרבה יהודים וישראלים מגיעים לצפות בי ולא רציתי לאכזב אותם. אני מצפה כבר למשחק הבא ומקווה להצליח יותר מבעבר".

הישראלי נשאל בשנית על הקהל הרב ביציעים וענה: "יש להם שירים וזה משוגע, הרבה מהם ישראלים ויהודים. אני מודה להם מאוד על התמיכה. ישראלים הם אנשים חמים ואני לא רוצה לאכזב אותם".

המחבט הבכיר של ישראל סיפר על המשחק מול ורדסקו: "היו לי חבטות קלות שלא ניצלתי, שיחקתי מצוין, המשחק התהפך וחשבתי כבר שאני בדרך להפסד, אבל אני שמח שהצלחתי. זה מאוד נחמד לעלות שנתיים ברציפות לסיבוב השלישי וחשוב לי לחזור ל-50 הטובים בעולם. אני מקווה שאוכל להמשיך ביכולת הטובה ולהגיע למטרה שלי לשוב ל-50 הגדולים".

סלע. ה-21.1 מאיר לו פנים (Gettyimages)

למעשה, סלע השווה את הישג השיא שלו באליפות אוסטרליה, כשגם בשנה שעברה וגם ב-2009, עלה גם לסיבוב השלישי. בשנה שעברה נדאל הדיח אותו, ב-2009 היה זה טסונגה הצרפתי. גם בשנה שעברה הוא עלה לסיבוב השלישי בדיוק ב-21.1. על יריבו הבא אמר סלע: "שיחקתי בעבר נגד קוזנצוב בארצות הברית. המשחקים מולו היו ארוכים, זה יהיה קשה".

המחבט הבכיר של ישראל לא פתח טוב את המשחק ונשבר כבר במשחקון הראשון של המערכה הראשונה, אך דווקא בפיגור 2:0 הצליח סלע להתעשת – הוא שבר פעמיים ושמר על ההגשה, במה שהעלה אותו ל-2:4 מדהים שלצערו לא הספיק כי היה זה הספרדי ששבר בחזרה, ניצח ארבעה משחקונים ברצף והפך ל-6:4.

סלע עלה חדור מוטיבציה גם למערכה השנייה, ובה הצליח לשבור תחילה והפעם כבר היה ביתרון מבטיח של 0:3, גם הודות לטעויות רבות שביצע הספרדי, אך ורדסקו הצליח לשבור בחזרה וצימק ל-4:3. הסוף? ממש לא. דודי סלע שוב שבר וניצח את המערכה השנייה 3:6 מרשים.

משם זה רק הלך והשתפר. סלע זכה לתמיכה גדולה מהיציעים ולאחר משחק צמוד, ב-3:3 במערכה השלישית הצליח לשבור בפעם השישית והשביעית בדרך ל-3:6 ומרחק מערכה מעלייה לסיבוב השלישי.



גם את המערכה הרביעית התחיל סלע ביכולת שיא, שוב לצד טעויות לא מחייבות של הספרדי, וכבר טיפס ליתרון 0:3 חלק. ורדסקו היה נראה כמי שהרים ידיים, אלא שדווקא ביתרון 3:5 לסלע הוא הצליח לשבור את הישראלי כל הדרך ל-5:5. השניים עברו לשובר שוויון, בסופו דודי סלע שמר על קור רוח ורשם 6:7 במערכה הרביעית והאחרונה במשחק.

סלע הכניס 67 אלף דולר בזכות העפלה לסיבוב השלישי בגראנד סלאם באוסטרליה והוא מחכה כעת לאנדריי קוזנצוב הרוסי (74) שגבר 0:3 במערכות כל שארדי הצרפתי (30 בעולם).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי