העליון מאמנת הסיבוב: "לא קל כמו שזה נראה"

שירה העליון. תואר ומינוי
שירה העליון. תואר ומינוי | צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת הנשים

המאמנת אחרי פתיחת העונה של רמת חן: "לא כל אחד זוכה לאמן פה"

(גודל טקסט)

לא מעט דובר ונכתב העונה על מכבי רמת חן/בליך, מוליכת הטבלה בעלת המאזן המושלם עד כה (0:8). על פתיחת העונה הנהדרת של הקבוצה ותצוגות הכדורסל המרשימות של השחקניות בסגול מדי שבוע, אמונה שירה העליון, המאמנת היחידה בליגה, ומי שנבחרה לתואר מאמנת הסיבוב הראשון של ליגת הנשים בכדורסל.

 

זוהי עונתה השמינית של העליון (35) על הקווים. אחרי קריירה קצרה יחסית כשחקנית, במהלכה אף זכתה בדאבל עם רמה"ש בעונת 2009/10, היא החליפה את מדי המשחק לטובת לוח האימונים.

 

העליון אמרה: "מאוד התרגשתי מהאפשרות להגיע ולאמן קבוצה בסדר גודל של מכבי רמת חן/בליך, קבוצה מצמרת ליגת הנשים. ראיתי בכך קפיצת מדרגה משמעותית לקריירה שלי. לא כל אחד זוכה לאמן קבוצה עם תקציב גדול והנהלה כל כך מסורה כמו שיש שם".

 

מאמנת הסיבוב הוסיפה: "מרגע החתימה שלי ברמת חן/בליך התרכזתי רק בניסיון להנחיל את הדרך והשיטה שלי לשחקניות. ממשחק למשחק הצלחנו להתגבש ולשחק טוב יותר. אני חושבת שסוד ההצלחה הוא ההסתכלות לטווח הקצר ולכל משחק לגופו. השחקניות שלי עובדות מאוד קשה על מנת להצליח. הן מקצועניות שנותנות את הכל. בתור מי שעובדת איתן מקרוב, אני יכולה להעיד שהניצחונות שלנו מגיעים דרך עבודה קשה. זה ממש לא קל כמו שזה נראה".

 

מה מייחד העונה את מכבי רמת חן/בליך?

 

"שילוב של הנהלה מדהימה ומרקם אנושי ומקצועי של שחקניות יוצאות דופן. כמי שחוותה את כדורסל הנשים בארץ גם כשחקנית וגם כמאמנת, אני חושבת שרמת חן תמיד הייתה מקור להשראה בכל הקשור לניהול תקין ומקצוענות. הכרתי השנה מקרוב את אורה גלזר, יושבת ראש שאני מאחלת לכל מאמן".

 

אפשר כבר להמר עליכן כמי שתלך השנה עד הסוף?

 

"אני לא מתעסקת בהימורים או נבואות. לא תשמעו אותי מדברת על אליפות או גביע, זה לא מה שמעסיק אותי בשלב הזה. אני מנסה להנחיל לבנות את צורת המשחק הרצויה ואת הרצון לנצח כל משחק, לא משנה מה זהות היריבה".

 

העליון זכתה בשבוע שעבר למינוי נוסף ויוקרתי כאשר נבחרה כמאמנת נבחרת העתודה של ישראל, אותה תדריך בקיץ הקרוב לאליפות אירופה דרג ב' שתיערך במונטנגרו.

 

אגב, פרט נוסף ומעניין אודות שירה העליון הוא בעצם היותה עורכת דין מוסמכת לענייני מקרקעין וירושה ואף בעלת תואר ברפואה משלימה. אלא שעל אף כובעיה השונים, היא מצהירה כי בשלב זה הכדורסל הוא זה שממלא את רוב עולמה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי