טוב שהים קרוב: נתניה ספגה בדקה ה-90, 2:0 לבני יהודה

עומר ורד. עוד אכזבה ביתית
עומר ורד. עוד אכזבה ביתית | צילום: דניאל סטרבורבדיס

נועלת הטבלה בדרך ללאומית. בן מרגי ללא הפסד, 1:1 להפועל חיפה בק"ש

(גודל טקסט)

שני משחקים נוספים נערכו הערב בליגת העל. בקרב תחתית מעניין אירחה מכבי נתניה את בני יהודה ורשמה הפסד נוסף, הפעם 2:0. שני השערים הובקעו מעבר לדקה ה-90 ונתניה נותרה עמוק בתחתית עם ניצחון אחד ב-19 מחזורים. קריית שמונה עם שאיפות לצמרת, אירחה את הפועל חיפה, הוליכה 0:1 אך ספגה שוויון בדקה ה-90.

 

מכבי נתניה – בני יהודה 2:0

 

נועלת הטבלה, מכבי נתניה, עושה דרכה בביטחה לעבר הליגה הלאומית. הקבוצה אירחה את בני יהודה וספגה הפסד נוסף, הפעם 2:0. המשחק נערך במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל וגם בסיומו לא כבשה הקבוצה מעיר היהלומים שער והיא נותרה עם ניצחון ליגה אחד בלבד, על…בני יהודה.

 

אחרי ההדחה הכואבת מהגביע, בהפסד הביתי המשפיל לנס ציונה מליגה א', נראה שהבעיה של מכבי נתניה עמוקה. מאז פיטוריו של ראובן עטר, שהליף את שלומי דורה שפוטר, הקבוצה בלי מאמן והיום היא הודרכה מהקווים על ידי עוזר המאמן, גיא צרפתי. 

 

 

צרפתי ערך מספר שינויים לעומת ההרכב שפתח בהפסד המביך בעשור האחרון באמצע השבוע בגביע, לנס ציונה מליגה א', אך גם זה לא עזר.

 

בדיוק שנה מאז שעזב את מכבי נתניה, יוסי מזרחי חזר לאצטדיון החדש בעיר היהלומים כמאמן בני יהודה, למשחק מול קבוצתו הקודמת ושב הביתה עם ניצחון דרמטי ושלוש נקודות יקרות.

 

בבני יהודה חסר אלמוג בוזגלו, שסובל מקרע חלקי ברצועות הברך, וייעדר במשך מספר שבועות. גם ג'וד נורו לא כשיר לחלוטין, אך פתח בהרכב ואף כבש,

 

עכשיו יגבירו בקבוצה את המאמצים לחזק את הסגל בלפחות שלושה שחקנים, בהם שני ישראלים וזר אחד.

 

מהלך המשחק:

 

דקה 6, דאגה בבני יהודה, לאחר שבן צעירי נפצע ולא התאושש, שון גולדברג נכנס במקומו. בדקה ה-15 הזדמנות ראשונה במשחק, כאשר מילאן סמיליאניץ' הגביה כדור חופשי לרחבה, דלה איינוגבה יצא וקלט את הכדור.

 

בדקה ה-18, פדרו גלאבן חדר לרחבת נתניה ובעט כדור טוב, ברק לוי היה במקום והדף. בדקה ה-20, גלבאן הרים כדור לרחבה, ברק לוי הדף לראשו של ג'וד נורו, החלוץ נגח משלושה מטרים החוצה

 

דקה 47, הזדמנות טובה לנתניה, מישנקו הגיע לכדור קרן ובעט, איינוגבה ההדף מצוין. דקה 57, גלבאן מצא את דולב חזיזה, שנכנס זה עתה כמחליף, חזיזה בעט טוב ברק לוי נכנע אך  הכדור נעצר במשקוף.

 

חמזה בארי. הלאומית קרובה מתמיד (אסף קליגר)

 

דקה 62, החטאה ענקית של נתניה לאחר מבצע של סמיליאניץ' ובארי, עם  חילופי מסירות ביניהם. בארי בעט, אך כדורו נבלם על ידי איינוגבה בין הקורות.

 

כשנראה היה שהנקודות יחולקו בין הקבוצות, בא ג'וד נוורו וכבש שער דרמטי לבני יהודה כדי לקבוע 0:1. נגמר? ממש לא. סייף פדול ביצע עבירה ברחבה שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, פדרו גלבאן בעט מהנקודה הלבנה פנימה וקבע 0:2 לבני יהודה.

 

הרכבים

 

מכבי נתניה: ברק לוי, עומר ורד, סייף פדול, אנדריי מישצ'נקו, שמעון הרוש, רומאריו פירס (אמייה טגה, 59), מילאן סמיליאניץ', חמזה בארי, יובל אבידור (טיאגו פריירה, 67), סער בנבנישתי, איציק כהן.

 

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, סארי פלאח, דן מורי, בן צעירי (שון גולדברג, 6), סתיו פיניש, אסי בלדוט, רז מאיר (שי קונסטנטין, 71), אמיר עגייב (דולב חזיזה, 56), פדרו גלבאן, ג'וד נוורו.

 

קריית שמונה – הפועל חיפה 1:1

 

עירוני קריית שמונה אירחה את הפועל חיפה. אחרי ההדחה בסיבוב ח' של גביע המדינה, יודעים בקבוצה הצפונית כי הם עלולים למצוא עצמם בפלייאוף התחתון ולכן הם ראו חשיבות גדולה במאמץ להשיג היום את שלוש הנקודות. הם היו קרובים לכך מאוד לאחר שער של שחקן הרכש אמוטו, אך שוויון של זרקו קוראץ' בדקה ה-90, צינן את התלהבות שחקניו של סלאח חסארמה.

 

חסארמה נאלץ להסתדר בלי רועי שוקרני ועודד אלקיים שנעדרו בשל צבירת כרטיסים צהובים, עוז ראלי ועדן שמיר תפסו את מקומם בהרכב. אוסטין אמוטו ערך הופעת בכורה בליגה, וכבש שער נאה. שחקן נוסף ששב ל-11 הוא לואיס גוטיירס.

 

בהפועל חיפה הצליחו לשמור על רצף ההישגים של המאמן מאיר בן מרגי, שעדיין לא נוצח. טדאס קיאנסקאס שב למרכז ההגנה אחרי שהחלים מהפציעה והוא שיחק לצידו של אושרי רואש. ברונו פיניירו ירד לספסל.

 

קומץ אוהדי הפועל חיפה בק"ש (איתן הנסברגן)

 

בקישור בן מרגי החליט לשחק עם דימטירי באגה לצד יוסי דורה ולירן סרדל. בחוד החיפאי היו מהראן לאלה ותומר סוויסה.

 

מהלך המשחק:

 

דקה 9, אמוטו קיבל מצב מצוין, אך מצא רק את הרשת החיצונית של חיפה. בדקה ה-13, אושרי רואש נפצע ויצא, ברונו פיניירו נכנס במקומו. דקה 25, תומר סוויסה בעט מ-25 מטרים, הכדור חמק ליד הקורה. בדקה ה-26, עוד חילוף מוקדם. דין מימוני נכנס במקומו של קאסיו פרננדס שנפצע. דקה 37, אמוטו בעט חזק מ-25 מטרים, הכדור טס מעל המשקוף.

 

תומר סוויסה מאיים על שער ק"ש (איתן הנסברגן)

 

אלבז מול גוטיירס (איתן הנסברגן)

 

אמוטו בועט לשער חיפה. ההגנה האדומה מודאגת (איתן הנסברגן)

 

דקה 62, ק"ש עולה ל-0:1. קוניה מסר טוב לאוסטין אמוטו, חלוץ הרכש החדש חלף על פני קיאנסקאס ובעט לרשת. בדקה ה-90, כאשר היה נדמה שק"ש משאירה את הנקודות בבית, בא זרקו קוראץ' וכבש לחיפה, כדי לקבוע 1:1

 

אמוטו חוגג לאחר שער הבכורה לק"ש (איתן הנסברגן

 

הרכבים

 

עירוני קריית שמונה: מהדי זועבי, עוז ראלי, קאסיו פרננדס (דין מימוני, 26), לואיס גוטיירס, דניאל בורחל, עדן שמיר, וובה בראון, אור אוסטוינד (נאור עבודי, 76), אופיר מזרחי, אוסטין אמוטו, ברונו קוניה. 

 

הפועל חיפה: ניב אנטמן, דור מלול, טאדאס קיאנסקאס, אושרי רואש  (ברונו פיניירו, 12), חיים מגרלשווילי, לירן סרדל, יוסי דורה (זרקו קוראץ', 69), דימטרי באגה, תומר סוויסה (חנן ממן, 61), אלי אלבז, מהראן לאלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי