אין כמוה בלילות: מכבי יפו עברה את רובי שפירא חיפה

היציע שלה
היציע שלה | צילום: ערן לוף

2,000 צופים נכחו במפגש בין קבוצות האוהדים. רמה"ש, אשקלון ויבנה עלו

(גודל טקסט)

הכדורגל שייך לאוהדים. זו הייתה הסיסמא שחזרה על עצמה שוב ושוב במשחק הגביע המסקרן שהתקיים בין מועדון ספורט חיפה רובי שפירא ומכבי קביליו יפו, והסתיים בניצחון 0:1 של יפו.

 

האוהדים שהם הבעלים (ערן לוף)

 

משחק קבוצות האוהדים היה המרכזי מבין ארבעת המשחקים האחרונים של סיבוב ז' בגביע. במקביל לעלייתה של יפו לשלב ח' של הגביע, הצטרפו אליה גם הפועל אשקלון (ניצחון 0:2 על מכבי שעריים), מכבי יבנה (ניצחון 0:2 על עירוני טבריה) וגם עירוני רמת השרון, שהייתה האחרונה להבטיח את מקומה ב-32 האחרונות, לאחר שניצחה בפנדלים 0:3 את הפועל הרצליה (1:1 בתום 120 דקות) בזכות תצוגת שיא של גולן אלקסלסי, שעצר את שלושת הפנדלים שנבעטו לעברו.

 

 

ארבע העולות המאושרות ישלימו את תמונת 32 הקבוצות האחרונות בגביע, בצוותא עם עשר הקבוצות שהעפילו אתמול, ארבע הקבוצות שהעפילו אוטומטית ו- 14 קבוצות ליגת העל שיחלו לקחת חלק במפעל החל בשלב ח', שייערך ב-12 וב-13 בינואר 2016. הגרלת השלב הבא תיערך מחר (חמישי).

 

כאמור, המשחק המסקרן ביותר היה זה שהפגיש בין הקבוצות מהליגות הנמוכות יותר, ונערך לעיני כמעט 2,000 צופים באצטדיון בנשר. התרגשות רבה ליוותה את ההתמודדות, שהחלה בטקס מרגש לציון 14 שנה למותו הטראגי של הבעלים המיתולוגי של הפועל חיפה, רובי שפירא, שעל שמו נקראת קבוצת האוהדים שמאסו בבעלים הנוכחי של הקבוצה המקורית, יואב כץ.

מאבק במרכז המגרש (ערן לוף)

 

האורחים עלו ליתרון כבר בדקה השישית. אריאל הדר קיבל את הכדור עם הקו לשער ועל קו הרחבה, הסתובב ובעט בצורה מושלמת לרשת הגבוהה דרך הקורה. רובי שפירא לחצה מרגע זה ואף בעטה פעם אחת לקורה, אולם המחצית הסתיימה ביתרון המינימלי של הבולגרים. לחץ דומה של המארחים במחצית השנייה, שכלל גם עלייה של השוער בדקות האחרון, לא צלח והבולגרים חגגו בסיום.

 

הדר חוגג את שער הניצחון (ערן לוף)

 

שחקני יפו חוגגים עם הקהל (ערן לוף)

 

במקביל, הפועל אשקלון של יובל נעים ושי רביבו ניצחה באצטדיון הברפלד בראשון לציון 0:2 את הפרויקט היומרני של ניר קלינגר בשעריים, שמגובה בשי אבוטבול, גיל יצחק ודייויד גומס. סלים טועמה פתח את המשחק על הספסל ודדי בן דיין נותר מחוץ לסגל בשל עייפות.

 

אשקלון עלתה ליתרון 0:1 כבר בדקה השנייה, לאחר שהשוער רוזנקוביץ' הכשיל ברחבה את סייבו. רודי חדד בעט את הפנדל חלש, רוזנקוביץ' הדף וניר נחום בעט פנימה את הכדור החוזר, למרות שרוזנקוביץ' כמעט ועצר גם את הבעיטה הזו. היתרון הוכפל בדקה ה-38: ניר נחום דהר לאורך כמעט כל המגרש ללא הפרעה, מסר רודי חדד שבנגיעה הציב אותו לבד מול השוער. החלוץ לא התבלבל וכבש את השער השני שלו.

 

משחקים נוספים:

 

מכבי יבנה – עירוני טבריה 0:2

 

המארחים עלו ליתרון בדקה ה-57 משער של רפי עמוס, שבעט מ-25 מטרים והשוער חיים זיסקינד שמט את הכדור באומללות לשערו. יבנה הכפילה את היתרון בדקה ה-71 משער של בביץ', שקיבל כדור במרכז הרחבה ובעט חזק לרשת.

 

הפועל הרצליה – עירוני רמת השרון 1:1 (3:0 בפנדלים)

 

הרצליה עלתה ליתרון בדקה ה-19: השופט הצביע על הנקודה הלבנה לאחר שדוד שוורצמן הכשיל את חן ראובן בדרך אל השער וספג כרטיס אדום. קובי חסן בעט את הפנדל בצורה מושלמת וקבע 0:1. השוויון הגיע בדקה ה-29, כאשר קרן של יוסי שבחון נדחקה מקרוב פנימה על ידי אוזור נמקה.

 

העובדה שבמרבית המשחק שיחקו 10 שחקנים נגד 11 כיפרה על פער הליגות, ועל הדשא הרעוע בהרצליה התפתח משחק מאוזן, שאף הגיע להארכה. את ההארכה עצמה שתי הקבוצות לא הצליחו להכריע, והמשחק הלך לפנדלים. בדו קרב כבר הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, או יותר נכון להגיד רק בן אדם אחד: גולן אלקסלסי. השוער הנהדר עצר את שלוש הבעיטות שבעטו המקומיים, ובמקביל יוסי שבחון, דניאל הבר ועומר צלישר ביצעו את המוטל עליהם בצורה מוצלחת, ושלחו את הקבוצה של ליאור זדה לשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי