נזרקו: פיפ"א השעתה את בלאטר ופלאטיני ל-8 שנים

עונש כבד
עונש כבד | צילום: Gettyimages

נשיא פיפ"א ונשיא אופ"א עד לאחרונה ישלמו ביוקר על מעורבותם בשחיתות

(גודל טקסט)

ספ בלאטר ומישל פלאטיני הושעו ל-8 שנים מכל פעילות בעקבות מעורבותם בפרשיות השחיתות שנחשפו השנה. מדובר בצעד חסר תקדים בו נשיא פיפ"א ונשיא אופ"א עד לאחרונה מורחקים מכל עיסוק שיש לו קשר לכדורגל.

על פי פרסום ועדת האתיקה העצמאית שבחנה את אי הסדרים בהתנהלות בפיפ"א, העונשים ייכנסו לתוקף בטווח הזמן המיידי. יש לזכור שהשניים כבר ריצו עונשי השעיה, זאת בעקבות החשד שפלאטיני קיבל מבלאטר תשלום בסך שני מיליון פרנקים שווייצריים בפברואר 2011. נשיא אופ"א לשעבר לא סיפק הסבר מתקבל על הדעת וגם נשיא פיפ"א היוצא לא מצא סימוכין חוקיים לכך בהסכם שנחתם בין השניים ב-1999.

שני האישים מואשמים בשימוש לרעה בכוחם ובמעמדם ו"לא הציגו מחויבות לכללי האתיקה הנדרשים", נכתב במסמך מטעם הוועדה. "הם לא כיבדו את החוקים והתקנות ולא את תקנון פיפ"א". בלאטר נקנס בנוסף בסכום של 50 אלף פרנקים שווייצריים (כ-46 אלף יורו), בעוד שפלאטיני ספג קנס בסך 80 אלף פרנקים (כ-74 אלף יורו).

המשמעות המיידית של ההחלטה היא הסרת השאיפות של מישל פלאטיני להיבחר למשרת נשיא פיפ"א בבחירות הקרובות שייערכו בחודש ינואר. המועמד הבכיר מטעם אופ"א צפוי להיות המזכ"ל ג'יאני אינפטינו, כאשר הנסיך הירדני עלי נחשב למועמד מוביל במירוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי