"יונייטד הגיעה לסיכום עקרוני עם מוריניו"

מוריניו
מוריניו | צילום: Gettyimages

באנגליה מדווחים כי ואן חאל יקבל הזדמנות אחרונה במחזור חג המולד

(גודל טקסט)

זה כבר לא ניחוש, ספקולציה, הנחה או קונספירציה. אחרי שב"סאן" דווח הבוקר על משא ומתן בין ז'וזה מוריניו למנצ'סטר יונייטד בטענה שימיו של לואי ואן חאל במועדון ספורים, באתר האינטרנט של העיתון עדכנו כי כל תנאי החוזה של מוריניו מול השדים האדומים סוכמו והוא יחתום לחמש שנים.

על פי העיתון, השדים האדומים פנו לאיש ביניים כדי שיתווך ביניהם עוד לפני המשחק בו הפסידו 2:1 לנוריץ' – ומדובר בסוכן השחקנים הישראלי פיני זהבי, שתיווך גם בפגישה שנערכה בין מוריניו לנציגי רומא. 

ואן חאל עלול לקבל את הודעת הפיטורים עוד לפני מחזור המשחקים בבוקסינג דיי במשחק חוץ נגד סטוק סיטי או לכל המאוחר במשחק לאחר מכן, אם יפסיד בבית לקבוצתו לשעבר של מוריניו, צ'לסי. כמה אירוני.

"המיוחד" הודיע שהוא רוצה לחזור מיד לאמן ומנצל את המצב הקשה של יונייטד כדי לדחוק בה להחתים אותו, ובכך להגשים חלום ישן שלו לשבת בכסא של אלכס פרגוסון אותו הוא מעריץ. בראשון הוא עזב את החתונה של פרנק למפארד בה נכח כדי להשתתף בפגישה חשובה בנושא.  

על פי הדיווח בכמה כלי תקשורת באנגליה, ואן חאל עדיין זוכה לתמיכה בהנהלת יונייטד, אבל זו הצטמצמה בעקבות שלושה הפסדים רצופים, שישה משחקים ללא ניצחון, הדחה מליגת האלופות והשקעה של 280 מיליון ליש"ט בעידן LVG שלא הועילה. התוצאות כרגע פשוט דומות מדי לאלה של דייויד מויס ועל כן הוכנה אלטרנטיבה במידה שהוא יפוטר בשבוע הבא.

יונייטד רחוקה כעת 9 נקודות מהמוליכה לסטר ומדורגת רק חמישית. האוהדים רוצים לראות את גבו של ואן חאל ו-88 אחוז הצביעו באחד המשאלים בעד הדחתו. ההולנדי עצמו אמר שהוא חושש שיפוטר, ומאוחר יותר הוסיף שהוא מאמין עדיין שיש לו את תמיכת ההנהלה והשחקנים, אבל הודה ששוחח רק כמה מילים אחרי המשחק עם נוריץ' עם המנכ"ל אד וודוורד. אם מוריניו יחליף את ואן חאל, הוא יסגור מעגל אחרי שבעבר עבד כעוזרו של ההולנדי בברצלונה.

המנג'ר בן ה-64 סבור שהשחקנים עדיין תומכים בו, אבל כוכב העבר והפרשן אלן שירר כתב בטור שלו ב"סאן" ששחקני יונייטד הפסיקו לשחק עבור ואן חאל בדיוק כמו ששחקני צ'לסי הפסיקו לשחק עבור מוריניו. "ההפסדים היו נגד קבוצות תחתית ויונייטד עפה מאחד הבתים הקלים באלופות", הזכיר חלוץ העבר. "חסרה אנרגיה, היעדר רוח קרב בקבוצה, אבל רק בכדורגל אתה יכול לאבד את חדר ההלבשה שלך וללכת לקבוצה אחרת בה המנג'ר שלה איבד את חדר ההלבשה שלו. זה הטירוף בכדורגל". 

ב"דיילי מייל" סופר על הצבעה חשאית של הנהלת יונייטד, שתמכה בוואן חאל לפני זמן קצר אבל נוכח הדרך בה יונייטד הפסידה לנוריץ' הם שינו את דעתם. יש כאלה המתנגדים למינויו של מוריניו כמו המנכ"ל לשעבר דייויד גיל ובובי צ'רלטון, שחוששים מהרעש הגדול שיעשה המיוחד באולד טראפורד ולכן גם ראיין גיגס מועמד. צ'רלטון פחות דומיננטי ביונייטד מכפי שהיה ואת ההחלטה יקבלו אלכס פרגוסון, אד וודוורד והבעלים ממשפחת גלייזר. שמו של פפ גווארדיולה הוזכר אף הוא, אבל ראשי הקבוצה חוששים שהוא סיכם כבר בסיטי. 

"אין רצון בוער בעצמות לפטר את ואן חאל", נכתב ב"מירור", אבל כעת שחקנים בכירים במועדון הפנו לו את הגב. כבר מדברים על כך שבועות ששיטות האימון שלו והטקטיקה לא מתאימות, אבל התוצאות הן שמדברות הכי חזק.


העוזר קם על מאמנו. לא נעים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי