הכוכב הבא: שוער העתיד של נבחרת ישראל

זועבי. העתיד כבר כאן
זועבי. העתיד כבר כאן | צילום: דני מרון

האבא תומך, ראדי מתלהב והמבחנים אצל גרנט. הכל על מהדי זועבי מקרית שמונה

(גודל טקסט)

עוד בימים שלו בקבוצת הנוער של טוברוק הוא הוגדר כשוער העתיד של ישראל. בתקופה האחרונה, השם מהדי זועבי כבר הפך לכזה עליו מדברים לא רק כעתיד, אלא גם כהווה בכדורגל הישראלי.

 

השוער מכפר סולם בצפון, תפס פיקוד בין הקורות של עירוני ק"ש ונדמה שלגיא חיימוב שנעדר עקב פציעה בכתף, יש מחליף הולם.

 

 

בשם האב: הכל החל בסולם

 

זועבי גדל בכפר הקטן שליד עפולה ואת יסודות הכדורגל צבר בביתו כשאביו איברהים אמון על טיפוחו. בגיל 11 הוא הצטרף למחלקת הילדים של בית"ר טוברוק תחת ניהולו של אריק איזיקוביץ'. "הוא היה הפרויקט שלו, שילם לאבא שלו על נסיעות וככה הוא היה מגיע לכל אימון", מעיד מאמן השוערים משה בן דוד. "הוא כמעט לא למד בבי"ס, השקיע הכל בכדורגל", דאג להזכיר.

 

זועבי הרשים כבר בשנותיו הראשונות במועדון מנתניה וזכה לחיזורים מאיזי שירצקי כבר בגילאי נוער. הוא גם זומן לנבחרות הצעירות של ישראל, דבר שכמובן פיתח את ערכו. "הוא היה מגיע בכל יום עם אביו, דבר לא יאמן, נסיעה של חמש שעות, עזרתי להם עם הדלק, אבל זה משהו לא רגיל", העיד איזיקוביץ'.

 

שריצקי. עקב אחריו מגיל צעיר (עדי אבישי)

 

השוער נהנה גם מאופי שסייע לו להתפתח לאחד משוערי העתיד של ישראל. "מאוד מאוד מוכשר, אי אפשר להישאר אדיש לידו", הוסיף איזיקוביץ'. "הוא מלא אנרגיה, בחור שמח", ציין. אשתקד החיזור של איזי שירצקי השתלם. השוער שסיים גיל נוער ואף זומן להיות השוער המחליף בסגל הנבחרת הצעירה של מיכאל ניס, החליף את איתמר ניצן כשוער שיתחרה עם חיימוב על האפודה בקבוצה הצפונית. כן, שירצקי סימן וזכה.

 

"הוא מאוד נמרץ, אמיץ עם כוח מתפרץ טוב", הוסיף בן דוד, בעבר מאמן השוערים בבית"ר ירושלים. "לא מופתע שסימנו אותו, כי הרבה קבוצות סימנו אותו בעבר. משהו שלא הרבה יודעים הוא ששלמה שרף הוציא אותו למבחנים בפרטיזן בלגרד בתקופה של אברם גרנט ומרקו בלבול", חשף.

 

נבחן כבר בפרטיזן (דני מרון)

 

תחנה הבאה: אפודה ראשונה

 

זועבי זכה כאמור לקרדיט רק עתה כשחיימוב פצוע, אך מיד במשחקיו הראשונים הראה את אותם ניצוצות עליהם כולם מדברים. הוא מנע מהפועל באר שבע לא מעט מצבים ונכנע רק לנגיחה של ג'ון אוגו בתוספת הזמן. "כשוער שני אין עלייך לחץ, צריך לתת לו שקט והוא יצליח", הוסיף בן דוד.

 

מי שגר בשכנות אל זועבי הוא מהראן ראדי, קשר הפועל ב"ש שדאג לפרגן: "יש לו פוטנציאל עצום. לטעמי מה שטוב אצלו זה הביטחון העצמי שייתן לו הרבה להמשך וגם המשפחה התומכת, בעיקר אביו".

 

ראדי מפרגן. "מה שטוב אצלו זה הביטחון העצמי" (דני מרון)

 

קריית שמונה הרוויחה ככל הנראה תחרות לאפודה מספר אחת, וברור שמעתה, מהדי זועבי יהיה שם שיסמנו לא מעט מאמנים שיחפשו שוער ראשון. "הרגע הכי שמח בשבילי היה שמהדי התקשר אליי אחרי המשחק מול ב"ש ואמר שק"ש רוצה לרכוש את הכרטיס", סיפר איזיקוביץ'. "הוא לא רוצה שום סוכן ואמר שרק אני אסגור מול איזי שרצקי. בקרוב נסכם ונחתום", ציין מי שאמון על לא מעט כישרונות בכדורגל הישראלי.

 

כל כך קרובים השניים כשאיזיקוביץ' ראה את זועבי מופיע עם הזקן במשחק בבירת הנגב והעיר לו על כך. "אמרתי לו שזה לא מתאים ויום אחרי זה הוא הוריד את הזקן. הוא לא חייב לי כלום, הוא כבר לא שייך לי אבל כנראה שהוא בן אדם מזן אחר".

 

זועבי. לפני שהזקן ירד (דני מרון)

 

עם תכונות אופי טובות, יכולת אתלטית ומבנה גוף של שוער מבטיח, נדמה שלאיזי שירצקי כדאי לעשות מהלך מהיר. "לחיימוב אין מה לחשוש, מהדי כל הזמן מספר כמה גיא תומך בו", סיכם איזיקוביץ'. ב-18:30 עם השוער המתפתח תחפש הקבוצה הצפונית להשיג נקודות אחרי זמן רב בליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי