ראשי יונייטד לוואן חאל: "אליפות או שתפוטר"

ואן חאל. משחק משעמם ולא יצירתי יעלה לו במשרה?
ואן חאל. משחק משעמם ולא יצירתי יעלה לו במשרה? | צילום: AFP

להולנדי הוצב אולטימטום בעקבות ההדחה מהאלופות: "לבכירים נמאס"

(גודל טקסט)

הדחתה של מנצ'סטר יונייטד מליגת האלופות ביום שלישי האחרון בוולפסבורג, הובילה את הנהלת השדים האדומים להתכנס ולקבל החלטה – לפי התקשורת האנגלית, הם הודיעו למנג'ר לואי ואן חאל שאם לא יזכה באליפות, הוא יסיים את תפקידו במועדון שנה אחת לפני תום חוזהו.

 

לפי הדיווחים, הנהלת יונייטד תומכת בהולנדי לעת עתה, אך מודעת לכך שהמשחק המשעמם והלא יצירתי של יונייטד, המעבר לליגה האירופית המשוחקת בימי חמישי והעובדה שרוב אוהדי יונייטד מעדיפים בשלב זה את החלפתו של ואן חאל, לא יכולה לעבור בשקט. לפי ה"דיילי סטאר", ראשי המועדון לא יסתפקו בסיום בין ארבע הגדולות ואחרי ההתרסקות בליגת האלופות הם דורשים מ-LVG לזכות בתואר החשוב מכל עבורם.

 

 

גם דבריו של ואן חאל בסיום המשחק מול וולפסבורג, על כך שיונייטד התקדמה תחתיו, נשמעו מוזרים לאור ההדחה שהתרחשה דקות קודם לכן. כזכור, ואן חאל בזבז כ-250 מיליון ליש"ט ב-17 חודשים ולא הצליח להעפיל מאחד הבתים הקלים יחסית באלופות, בעוד דיוויד מויס שרכש שחקנים ב-30 מיליון ליש"ט הגיע לרבע הגמר. מקור ביונייטד צוטט בעיתון: "הבעיה עם ואן חאל שהוא תמיד צודק והשחצנות שלו והיותו מנופח מחשיבות עצמית נמאסה על אנשי המועדון". 

 

הביקורת על ואן חאל היא גם על שחקני הרכש שלו שכשלו לחלוטין. רק אנטוני מרסיאל צוין לטובה, וגם הוא כבש מול הזאבים אחרי קרוב ל-690 דקות עקרות משער בכל המסגרות. ב"דיילי מירור" נכתב הבוקר שכל שנה מ-31 שנותיו של בסטיאן שוויינשטייגר הורגשה במשחק בוולפסבורג וכי ואן חאל רק עשה לו טובה כשהחליף אותו. "הוא רק בן אדם. אני לא מחליף סתם שחקנים. אני מחליף כי אני חושב שאוכל להצליח יותר עם שחקנים אחרים", אמר ואן חאל בהקשר של הקשר הגרמני.

 

מרסיאל נראה כמו היחיד שהצדיק את רכישתו (Gettyimages)

 

העיתונים בממלכה אף פרסמו הבוקר כי מנצ'סטר יונייטד התלוננה לראשי אופ"א שחדר ההלבשה בוולפסבורג חומם יותר מדי, וכתוצאה מכך השחקנים לא הצליחו להתרכז לפני המשחק. אנשי יונייטד טענו שהמארחים התעלמו מבקשתם, בעוד שהזאבים טוענים שחדר ההלבשה חומם כתמיד בחורף. 

 

כוכב העבר רוי קין כינה את הכישלון של יונייטד "רובוטי" ואמר: "מדברים על הגנה והתקפה, אבל השחקנים התנהגו כרובוטים ולא היתה שום תשוקה ורצון במשחקם. שחקני יונייטד צריכים להראות קצת אופי. הקבוצה הוציאה סכומים מטורפים כך שהכישלון הוא אסון. יש לקבוצה שחקנים טובים, אבל לא מספיק טובים עבור מועדון כמו יונייטד. אין שחקנים מיוחדים ביונייטד, אין מישהו עם תכונות של מנהיגות". 

 

בכירים במנצ'סטר יונייטד איבדו את סבלנותם כלפיו (Gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי