יצא מהקפאה: הליגה של אודיון איגאלו

| צילום: Gettyimages

הוא גדל ללא חשמל ומים, הועבר בין קבוצות כמו סחורה ולבסוף כבש את אנגליה עם ווטפורד

(גודל טקסט)

"אודיון איגאלו יכול להיכנס להרכב של מנצ'סטר יונייטד", אמר השבוע כוכב העבר פול מרסון. טוב, זו לא חוכמה גדולה. בתור איש ארסנל, מרסון תמיד ישמח לעקוץ את השדים האדומים. אבל הוא צודק לגמרי. החלוץ הניגרי של ווטפורד הבקיע העונה עשרה שערי ליגה, יותר מכל חלוצי יונייטד גם יחד, ובכושרו הנוכחי נראה בלתי ניתן לעצירה.

 

על אף הטירוף סביב יורגן קלופ, העולה החדשה מדורגת לפני ליברפול בטבלה. הצרעות ניצחו בשלושת המשחקים האחרונים, איגאלו מצא את הרשת בכולם, וכן, מאזן הכיבושים שלו גבוה משל כל חלוצי ליברפול יחדיו. בהתחשב בעובדה כי אף אחד באנגליה לא שמע עליו עד לפני קצת יותר משנה, הנסיקה המטאורית של הסקורר בן ה-26 מדהימה בכל קנה מידה, והוא חייב להודות על כך לאדם אחד – סלבישה יוקאנוביץ'.

 

 

אחרי חמש עונות בגראנדה, איגאלו היה שחקן אלמוני כאשר נחת בקיץ 2014 בווטפורד כחלק מעסקה פנימית של משפחת פוצו, השולטת בשני המועדונים. כרטיסו של הניגרי בכלל היה של אודינזה, המועדון החשוב ביותר מבחינת המשפחה האיטלקית, ולאוהדי הצרעות כלל לא היו ציפיות מהשחקן החדש. אחרי הכל, מה כבר יכול לתרום מישהו שלאורך שלוש עונות הבקיע 12 שערים בלבד בליגה הספרדית, גם אם אחד הכיבושים האלה היה במקרה נגד ברצלונה?

 

לא הרבה שמעו עליו. איגאלו באיטליה (gettyimages)

 

ובכן, עונת 2013/14 באמת החלה ברגל שמאלי מבחינת איגאלו. הוא היה שחקן ספסל בליגת המשנה, ואת השער הבודד עד להגעתו של יוקאנוביץ' הבקיע בריבאונד אחרי שהחמיץ פנדל. הסרבי, שהיה המאמן הרביעי של הקבוצה תוך שבועות ספורים, שינה את הכל. לפתע הניגרי הפך למכונת שערים משוכללת בזכות שיתוף פעולה עם חברו לחוד, טרוי דיני האנגלי, ובצוותא הם הצעידו את ווטפורד לעליה לא צפויה לפרמייר-ליג. 21 כיבושים היו לדיני, 20 לאיגאלו, ויוקאנוביץ' היה מאושר: "אודיון מהווה דוגמא לכל הקבוצה. הוא לא רק שחקן איכותי, אלא הוא גם עובד קשה מאוד למען כולם. גם אם הוא לא בהרכב, הוא תמיד ייתן את כל כולו כמחליף", העיד הסרבי.

 

בקיץ התברר שמשפחת פוצו לא באמת העריכה את העבודה של השניים. יוקאנוביץ' הועזב ונדד לארץ הקודש, ובינתיים קיבל המועדון את הצעת העתק של הקבוצה הסינית הביי צ'יינה פורצ'ון. כרטיסו של הניגרי כבר הועבר עד אז מאודינזה לווטפורד, אבל זה באמת שינה: הבעלים האיטלקיים ראו הזדמנות לעשות קופה על השחקן. הסינים הניחו על השולחן צ'ק של 10 מיליון ליש"ט, ולא פחות חשוב מכך גם הציעו לחלוץ שכר שנתי בסכום דומה.

 

 

 

מי יכול לסרב להתעשרות מהירה שכזו? איגאלו סירב, כי הוא העדיף קידום מקצועי על עושר פיננסי: "זו הייתה הזדמנות מטורפת מבחינה כספית, אבל רציתי להוכיח את עצמי בפרמייר-ליג", התבטא. במבט לאחור, ווטפורד צריכה להודות לו מאוד על כך. עם 10 שערים מתוך ה-18 של הקבוצה כולה, איגאלו אחראי באופן אישי לכך שהצרעות מדורגות בחלק העליון של הטבלה ולא מתחת לקו האדום. לא לחינם האריכה ווטפורד ושיפרה את חוזהו, וכיום הוא שווה הרבה יותר מ-10 מיליון.

 

חייב לו הרבה. יוקאנוביץ' (gettyimages)

 

הסירוב לקבל את הכסף מרשים עוד יותר לנוכח עברו של איגאלו. הוא גדל בשכונת עוני, ללא חשמל וללא מים זורמים. אמו עבדה מסביב לשעון כדי לפרנס את שבעת ילדיה. כאשר שיחק אודיון הקטן במגרש הכדורגל המקומי שרקו מעל ראשו כדורים של שוטרים שרדפו אחרי סוחרי ובלדרי סמים. הוא ברח מהמציאות המזעזעת בזכות הסקאוט הנורבגי של קבוצת לין, שהבחין בכישרונו ודאג לשלוח את החלוץ בן ה-18 לאוסלו. היה זה אחד הימים המאושרים בחייו, וההתאקלמות בקור הסקנדינבי דווקא הייתה מצוינת, אולם שנה בלבד מאוחר יותר רכשה אודינזה את כרטיסו, והקריירה נכנסה להקפאה ארוכה למדי. כאמור באנגליה היא הפשירה.

 

יוקאנוביץ' נתן לו את הבמה, אבל גם בלעדיו המשיך איגאלו לדהור ללא מעצורים. למעשה, הממוצע של הניגרי אפילו טוב יותר בליגה הבכירה עם קיקה סאנצ'ס פלורס הספרדי על הקווים, ויש כבר המגדירים את הצמד איגאלו-דיני כטוב ביותר בפרמייר-ליג מאז הימים העליזים של לואיס סוארס ודניאל סטארידג' באנפילד. בליברפול באמת מתגעגעים לחוד לוהט, והדיווחים על העניין שמגלים המרסיסיידרס באיגאלו לא צריכים להפתיע איש. בעצם, אין כיום קבוצת צמרת באנגליה שלא בוחנת לפחות ברמה התיאורטית אפשרות להחתים את הסקורר שנמצא בכושר נדיר, וגם אם סאנצ'ס פלורס מתעקש כי איגאלו יישאר בווטפורד לפחות עד לסיום העונה, הדבר כלל אינו ודאי.

 

הניגרי לא צריך להפגין נאמנות יתר. אחרי הכל, הצרעות כבר כמעט שלחו אותו לסין, אז למה שיוותר על האפשרות לחתום באנפילד או באולד טראפורד? חלון ההעברות מתקרב, ומשחקים מוצלחים לפני פתיחתו רק יגבירו את ההמולה סביב אחד השחקנים המסקרנים ביותר בממלכה כיום. המשחקים האלה צפויים להיות מרתקים במיוחד: הלוח זימן לווטפורד את ליברפול, צ'לסי, טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי זו אחר זו תוך שבועיים. תארו לעצמכם כמה יכול להאמיר מחירו של איגאלו אם ימצא את הרשת בכל אחד מהמפגשים.

 

כולן רוצות אותו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי