הדרום פורח: סוד ההצלחה של אשדוד

שחקני אשדוד. יודעים לספק את הסחורה כשצריך
שחקני אשדוד. יודעים לספק את הסחורה כשצריך | צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

למרות 3 הפסדים בפתיחה, צביקה שרף מוביל את הקבוצה שלו לצמרת הליגה

(גודל טקסט)

מכבי אשדוד סומנה עוד לפני שריקת הפתיחה לעונה כמי שתהיה הסוס השחור של הליגה. אך פתיחת עונה רעה, שכללה שלושה הפסדים רצופים, גרמו לרבים לחשוב שהעונה הנוכחית תדמה לקודמתה, אך ניצלה מירידה ברגע האחרון. הניצחון שלשום (ראשון) על האלופה הפועל ירושלים,  בין לבין הדהימה את מכבי ת"א ביד אליהו, את הפועל ת"א בדרייב אין, את סגנית האלופה מאילת בחוץ, סימן שההערכות המוקדמות היו קרובות יותר למציאות.

 

סוד ההצלחה של אשדוד הוא במאמן שלה, צביקה שרף עתיר הניסיון. שרף הכריזמטי, המאמן המבוגר בליגת ווינר, ליכד סיבבו חבורה של שחקנים מוכשרים ובראשם הגאנרים אייאזה סוואן ודיאנטה גארט שיחד עם הפורוורד צ'ארלס תומאס מובילים את אשדוד לעונה מבטיחה, מביאים את הקהל לאולם העירוני וגורמים להם לשכוח את העונה הקודמת אז נאבקה על עצם קיומה.

 

 

גארט עם ממוצע של 19.6 נק' למשחק, תומאס עם 19 נק' למשחק וסוואן 17.5 נק' למשחק מדורגים בחמישיה הראשונה של קלעי הליגה. כשהם תופסים יום, הפועל ירושלים, מכבי ת"א וכל קבוצה בליגה תרד מהמגרש מנוצחת. לצערו של שרף השלושה עדיין  סובלים מחוסר יציבות ולכן במאזנה 6 ניצחונות ו-6 הפסדים.

 

שרף. ליכד סיבבו חבורה של שחקנים מוכשרים (דני מרון)

 

מכבי אשדוד היא לא רק סוואן, גארט ותומאס. אור סולומון ששיחק בעונה שעברה בנס ציונה ולא מצא בה את מקומו פורח אצלה שרף. סולומון מדורג שלישי בטבלת הריבאונדים המצטיינים בליגה עם 8.7 ריב' כשדיימון סימפסון מנס ציונה בפסגה עם 11 כדורים חוזרים למשחק.. בקבוצה מככבים בין היתר יהוא אורלנד, יונתן שולדברנד, ווילי וורקמן, הסנטר מייקל גלדנס (8.6 ריב' למשחק), המתאזרח ג'רמין הול ורכז נבחרת העתודה נאור שרון.

 

"השחקנים שלי יודעים לספק את הסחורה כשצריך" אמר צביקה שרף והוסיף נגד ירושלים ניצלנו את העובדה שהם ישנו קצת במחצית הראשונה, אבל בהמשך השחקנים שלי ידעו לספק את הסחורה. מה הלאה? מכבי אשדוד צריכה שתהיה ליכולת הטובה שלה המשכיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי