יעיל כמו סוארס ועם ניחוח צרפתי

ז'ירו. בתחילת הקריירה בארסנל הסתבך בשערוריית מין
ז'ירו. בתחילת הקריירה בארסנל הסתבך בשערוריית מין | צילום: Gettyimages

לקח לז'ירו זמן לפרוח בארסנל, עכשיו ונגר קוטף פירות

(גודל טקסט)

ארסנל היא אחת הקבוצות המוזרות בכדורגל העולמי: תמיד תקום מהקרשים אחרי שהיא סופגת מהלומות. תשאלו את ארסן ונגר. הוא "הנחום תקום" של הפרמיירליג. ככל שיש עליו יותר ביקורת, כך הוא מתחזק ומתגבר עליה.

11 שנה לא זכו התותחנים בתואר האליפות, אבל הצרפתי עדיין יושב באמירויות על תקן הבוס הלא מעורער והעונה הוא יכול לזכות בתואר רק בזכות העובדה שאין קבוצה דומיננטית.

נראה שאת האופי שלו הוא מנחיל גם לשחקנים. כשמסוט אוזיל הגיע ניתכה עליו ביקורת ארסית, אבל היום מתייחסים אליו השחקנים כאלוהים החדש של התותחנים וכבשלן הבכיר באירופה. אותו מסלול עשה אוליבייה ז'ירו. החלוץ הצרפתי פתח את עונת 2011/12 כאלמוני לחלוטין, זכה עם מונפלייה באליפות מפתיעה בצרפת, צורף לנבחרת וקיבל טלפון מוונגר. ארסנל שילמה על ז'ירו שכבש 21 שערים ובישל עוד תשעה מחיר מציאה של 9.6 מיליון ליש"ט. 

צריך להבין שז'ירו הגיע לעיר הגדולה שחצן, יהיר, אבל מאידך חסר ביטחון שהיה צריך להסתגל פתאום לאור הזרקורים עליו. הוא החל את הקריירה בגרנובל, שיחק בקבוצות קטנות כמו איסטרה וטורה ופתאום היה צריך להסתגל לעובדה שכל העולם צופה בו. 

בעונה הראשונה שלו (2012/13) כבש 11 שערים, אבל בשנייה (2013/14) ספגו התותחנים את מקבץ התבוסות הכי כבד שלהם: 6:3 מול מנצ'סטר סיטי, 5:1 מול ליברפול ו-6:0 מול צ'לסי. זו היתה שנה מסויטת עבור ונגר, גם לחלוץ הצרפתי אותו רכש. ז'ירו הסתבך עם "הסאן" שפרסם כי  בגד באשתו עם דוגמנית בשם סליה בלילה. הצרפתי ,שחשש כי אשתו תעזוב אותו, התנצל פומבית בציוץ בטוויטר. "אני חייב להילחם עכשיו למען המשפחה שלי והמועדון כדי לקבל את סליחתם. שום דבר אחר לא חשוב כרגע".

סליה קיי. "הלוואי שוונגר יוציא לו כרטיס אדום"

ונגר זעם על שז'ירו לא רק הפר את הקוד האתי אלא הזמין את הדוגמנית האמריקאית לבית המלון בו שהתה כל הקבוצה, לפני המשחק מול ווסט ברומיץ'. גם בלילה עקצה את ז'ירו כשאמרה ל"סאן": "הלוואי שוונגר יוציא לו כרטיס אדום על ההתנהגות שלו ועל כך שהגניב אותי לחדר כאילו אני בחורה זולה". אגב, קשה לבוא בטענות לחלוץ הצרפתי שבחורות התעניינו בו אחרי שנבחר כמה פעמים לשחקן הכי סקסי בנבחרת, אבל הוא גם התנהג בצורה שובבה מדי. האורות של לונדון ולא של פאריס סינוורו אותו.

מאז ז'ירו ירד מכותרות הצהובונים, אבל לא הצליח לפרוץ על כר הדשא. בעונה שעברה פתח על הספסל בגמר הגביע מול אסטון וילה 0:3, אבל עלה 14 דקות לסיום וכבש את השער האחרון באותה זכייה בגביע. 

"בתחילת העונה היתה עליו ביקורת והוא איבד את כל הביטחון", סיפר כוכב ארסנל רובר פירס, "ונגר תמך בו לכל האורך. הוא ערך איתו הרבה מאוד שיחות העונה וזה הצליח. מבקשים מחלוצים לכבוש והוא נענה לבקשה. אולי אין לו הילה כמו רוברט לבנדובסקי או לואיס סוארס, אבל הוא יעיל לא פחות". 

ונגר: "ז'ירו הראה לכל המבקרים שלו שהם טעו" (Gettyimages)

תיאו וולקוט נפצע לפני כחודשיים וסידר לז'ירו מקום בהרכב. מאז הוא לא מפסיק לכבוש. שישה שערי פרמיירליג (ותשעה בסך הכל) והשיא – שלישייה ראשונה במדי ארסנל בטיימינג הכי מושלם: הניצחון 0:3 ביוון על אולימפיאקוס שהעלה את ארסנל לשמינית גמר האלופות בפעם ה-16. ונגר הצהיר אחרי המשחק ש"מדובר באחד המשחקים הגדולים בתולדות ארסנל" ושהוא אסיר תודה לז'ירו. מיד אחר כך כבש הצרפתי בפעם ה-50 במדי התותחנים בליגה ב-113 משחקים. הוא כבש 14 שערים ב-24 משחקים בכל המפעלים העונה. נכון לעכשיו הוא הצרפתי שכבש הכי הרבה שערים בליגות הגדולות של אירופה. 

"אני מקווה שז'ירו הראה לכל המבקרים שלו שהם טעו", אמר ונגר. "הוא נמצא כיום בשיא הקריירה. המשחק הפיסי שלו השתפר בענק ואי אפשר להתווכח עם המספרים. אנחנו יכולים לשחק איתו על כדורים ארוכים, כי הוא משחק עם הגב לשער. ז'ירו לא פחות טוב מסרחיו אגוארו, כרים בנזמה ורוברט לבנדובסקי. הוא טיפוס שרוצה לעבוד קשה כל הזמן כדי הוכיח את עצמו. הוא פחות דומיננטי במתפרצות, אבל אם אתה שולט במשחק הוא החלוץ שאתה יכול לבנות עליו".

ופירס מסכם: "ז'ירו היה השחקן עליו בנה ונגר ביוון והוא אכן סיפק את הסחורה בזמן. כשכל המשקל הזה על הכתפיים שלך אתה צריך להוכיח יכולת מנטלית לא פחות מאשר פיזית על המגרש. השערים האלה ירימו אותו ללא ספק לעמדה חדשה בקבוצה ובנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי