היורוליג חתמה על הארכת הסכם השותפות עם חברת "IMG", ענקית שיווק הספורט העולמית, עד עונת 2035/36. השותפות, שהחלה בנובמבר 2015, הוכיחה את עצמה כמהלך אסטרטגי מנצח, והפכה את היורוליג לתחרות עם השפעה עולמית מרשימה.
על פי ההסכם המחודש, חברת "IMG" תמשיך לקדם את הליגה במספר תחומים מרכזיים, לרבות הפצת זכויות מדיה, שיווק ומיתוג, שירותים דיגיטליים וזכויות שידור. בעונתה הראשונה, יצרה השותפות מודל תחרותי חדש שבו כל הקבוצות מתמודדות זו מול זו, בניגוד לשיטת הבתים, שינוי שהרים את הרייטינג של היורוליג באופן משמעותי.
נתון מעניין נוסף הוא שבאוקטובר 2024, חברת "TKO", שמשווקת בין היתר את ה-WWE וה-UFC, רכשה את "IMG", כאשר הסכם היורוליג כלול בה. מהלך זה מבטיח שמירה על 13 המועדונים המובילים באירופה, שחתמו על ההסכם ויקבלו שיריון לפחות עד לסיום ההסכם ב-2036.
המועדונים הם מכבי תל אביב, ריאל מדריד, פנאתינייקוס, ברצלונה, אנאדולו אפס, וילרבאן, באסקוניה, באיירן מינכן, פנרבחצ'ה, מילאנו, אולימפיאקוס וז'לגיריס. המועדון ה-13 הוא צסק"א מוסקבה, שעל אף ההשעיה המלחמה ברוסיה, נכלל בהסכם.
ההסכם החדש מציב אתגר משמעותי מול התחרות שרוצה להעמיד פיב"א יחד עם ה-NBA, ומבטא את המחויבות של יורוליג להמשך חדשנות וייצוגו של הכדורסל האירופי בזירה העולמית. בסופו של דבר, מדובר בצעד אסטרטגי שנועד להבטיח את מעמדה של היורוליג כליגת הכדורסל המובילה באירופה.
מה דעתך על הכתבה?