זה מה שהפך את הכדורגלן הענק ל"תופעה השיווקית הגדולה בהיסטוריה"

play
כריסטיאנו רונאלדו במדי כוכבי הליגה הסעודית לצד ליאונל מסי, ניימאר שחקני פריז סן ז'רמן | GettyImages, GIUSEPPE CACACE/AFP
דימיטריס איטודיס, מאמן הפועל תל אביב, מדבר עם הנחיתה בישראל אחרי הזכייה ביורוקאפ 00:19

כריסטיאנו רונאלדו אמנם מכוון ל-1,000 שערים בקריירה, אך בו זמנית הוא יצר אימפריה תחת המותג שלו שצפוי להגיע לשווי של 850 מיליון יורו. החברות בהן הוא משקיע והניסוי החדש שלו

(גודל טקסט)

בעוד כריסטיאנו רונאלדו ממשיך לכבוש שערים באל-נאסר בדרך למטרה להגיע ל-1,000 שערים בקריירה, מחוץ למגרש הוא בונה אימפריה עסקית מרשימה לא פחות. לפי מחקר של המכון הפורטוגלי לניהול ושיווק (IPAM), המותג "CR7" צפוי להגיע לשווי של 850 מיליון יורו ב-2025.

רונאלדו הפך ליזם מצליח עם מגוון השקעות: מותג ביגוד, רשת מלונות בינלאומית, נדל"ן יוקרתי, אחזקות בפלטפורמת שעוני היוקרה "Chrono24", בקבוצת התקשורת "Confina Media" ובחברת הפורצלן "Vista Alegre". לאחרונה, יצר שיתוף פעולה עם הבמאי הבריטי מת'יו ווהן, כששני סרטים כבר בהפקה.

רונאלדו. יסיים את הקריירה בטורקיה? | Yasser Bakhsh

ערוץ היוטיוב שלו מונה יותר מ-74 מיליון מנויים, והוא החל להתנסות בשידורי ספורט – לאחרונה שידר את גמר טורניר הפאדל בריאד ליותר מ-130 מדינות. ברשתות החברתיות, הפורטוגלי מוביל עם למעלה ממיליארד עוקבים בכל הפלטפורמות.

מבחינת הכנסות, רונאלדו מרוויח 200 מיליון יורו בשנה באל-נאסר, בנוסף ליותר מ-150 מיליון יורו מחוזי חסות עם מותגים כמו נייקי, טאג הויר ולואי ויטון. לפי המחקר, הפורטוגלי מופיע ב-22.3 מיליון כתבות חדשותיות בשנה, 187 מיליון חיפושים בגוגל, 4,000 ספרים באמזון ו-63,000 מאמרים מדעיים.

החמיץ פנדל וכבש לאחר מכן. רונאלדו | רויטרס

"כריסטיאנו הוא התופעה השיווקית הגדולה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל העולמי", אמר פאביו וולף, מומחה לשיווק ספורט. ברונו ברום, מנהל השיווק בסוכנות "אנד טו אנד" הוסיף: "יכולתו להפוך הצלחה ספורטיבית לתופעה גלובלית היא דוגמה מושלמת לאיך ספורטאים יכולים לבנות ולמנף את המותגים האישיים שלהם".

עוד באותו נושא: כריסטיאנו רונאלדו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי