טביב מתנגד לקיצוץ בשכר השחקנים: "שלושה מיליון שקל זה ביג דיל?"

אלי טביב
אלי טביב | אבשלום ששוני

טביב בריאיון ב-103FM על התנהלות בעלי הקבוצות: "איך מעכשיו החליטו שבעונה הבאה לא יהיו הכנסות? ניצלו את המומנטום". וגם: למה מכבי ת"א לא עובדת נכון וכיצד הוא היה נוהג?

(גודל טקסט)
לא מעט דעות יש על אלי טביב בעולם הכדורגל, אבל אין עוררין על כך שהוא היה אחד הבעלים הדומיננטיים שהיו בישראל. הוא החל את דרכו בהפועל כפר סבא בתחילת שנות ה-90, עבר לניהול הפועל תל אביב איתה הגיע לכל פסגה אפשרית ובאוגוסט 2018 מכר את בית"ר ירושלים למשה חוגג ומאז אינו מחזיק בשום תפקיד רשמי בכדורגל הישראלי.

אתמול (שני) הוא התראיין בתוכנית הספורט ב-103FM וניסה להעניק מניסיונו הרב לבעלי הקבוצות בישראל, לנוכח ההפסדים הצפויים בעקבות נזקי הקורונה ומתווי הקיצוץ עליהם דנו עם השחקנים בשבועות האחרונים וייתכן שעוד ידונו גם לקראת העונה הבאה.

"זו עבודה לא קלה, בטח אם מדברים על שחקנים זרים", פתח טביב כשהתבקש לתת טיפים לבעלי הקבוצות כיצד ניתן לחסוך, "סוכנים מציעים שחקנים וכמובן שלכל סוכן מספר שחקנים, אבל זה סקאוטינג שאני עושה – כי כשסוכן מציע לי עשרה שחקנים לדוגמה, אני צריך למצוא מי השחקן מביניהם שאני זקוק לו. יש הרבה סוכנים, אני מסתכל על כולם ועל מה שנראה לי אני מנהל מו"מ ובזה הכל תלוי, בזה ובעין שלך כי קודם כל צריך לדעת לבחור שחקן".

כיצד הקבוצות הגדולות יכולות לקצץ בתקציב: "אני מכיר שחקן זר שמכבי תל אביב שילמה עליו 350 אלף דולר והוא הוצע לאשדוד ב-150 אלף דולר, אז כנראה שמי שעובד במכבי תל אביב צריך לבדוק את זה טוב. אם במכבי ת"א היו אומרים שהוא שווה 150, הוא לא היה מגיע? כנראה שעובדים לא נכון. גם כשהייתי בבית"ר ירושלים ובהפועל ת"א חיפשתי שחקנים ב-150 אלף דולר, הבינו שאני לא פראייר ושאי אפשר לעבוד עליי וככה שילמתי".


טביב בימיו כבעלי בית"ר ירושלים (דני מרון)

בכמה הוא היה מקצץ לשחקנים אם היה בעלים כיום: "אני חושב שזה עוד מוקדם מדי. אם יש לי שחקנים שמרוויחים 15 או 20 אלף שקל אז לא הייתי נוגע בהם, אבל אני לא חושב שהתנהלות הבעלים שכבר מקצצים לעונה הבאה היא נכונה. לדוגמה, יעקב שחר ומיץ' גולדהאר קיצצו לעונה הקרובה, אבל הם יודעים שלכל דבר יש את הזמן שלו ואי אפשר להגיד לשחקנים כבר עכשיו לקצץ לעונה הבאה – איך הם כבר עכשיו מחליטים שבעונה הבאה לא יהיו הכנסות?".

עוד על הקיצוצים מעכשיו לעונה הבאה: "היה ניצול של המומנטום, זה הכל. אני חושב כך. למה יענקל'ה ומיץ' לא התנהגו כך? קיצצו רק לחודשים האלה, עדיין לא לעונה הבאה. אי אפשר לדעת מה יהיה בעוד חודשיים, אז הכי קל זה לנצל את המצב עכשיו, לבוא לשחקנים ולקצץ. מציירים תמונה שחורה שלא יהיו הכנסות בעונה הבאה ומחליטים להוריד ב-50 אחוז או כמה שלא יהיה".

מה היה עושה אם שחקן מסרב לקצץ: "אני נושא באחריות שהחתמתי שחקן על חוזה. נכון שהגיעה תקופה לא טובה, אבל אם המצב הכלכלי שלי טוב, אז אין לי בעיה. כשאני הושבתי שחקנים ביציע זה קרה כי הם לא התאימו לי מקצועית, אבל פה מדברים על להפחית בשכר לכולם וזה שונה לגמרי. אם הייתי רואה שכולם עושים את זה ויש נכונות של כל השחקנים, אז הייתי מבקש מהם – אבל לא הייתי כועס עליהם אם היו מסרבים".


"שלושה מיליון שקל זה ביג דיל? בעלים הפסידו סכומים כאלה על שחקנים שלא היו טובים". עם ז'אורז'יניו (דני מרון)

כמה הוא היה מקצץ בשכר לשחקניו: "בקבוצות הגדולות, נגיד בית"ר ירושלים, כמה אתם חושבים הם הפסידו בשלושה חודשים בגלל שאין אוהדים? יש חמישה משחקים ואם מורידים את ההוצאות אז אולי שלושה מיליון שקל, זה כזה ביג דיל? בעלי קבוצות הפסידו סכומים כאלה על שחקנים שלא היו טובים להם".


שחקנים כמו אצילי ושכטר שלא שיחקו אצלו בגלל מו"מ על שכר
: "הם לא שיחקו משום שהם סירבו להאריך חוזה, זה לא קשור לקיצוצים. הם לא הסכימו להצעה שלי וזה הכל, אלה נושאים שונים כי כאן מדובר במשהו עולמי ואם השחקן מבין את המצב אז מעולה ואעריך את זה בעתיד, אבל אם לא אז ממשיכים הלאה".


על טענות הבעלים, כמו ראשי הפועל ת"א, שההפסדים הם בגדר מכה אנושה: "הפועל ת"א נפגעה בגלל מצבה הכלכלי ועבורם זה חשוב מאוד, הם יכולים להתאכזב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי