כמה נציגים למכבי תל אביב? חמישיית העשור של אריק שיבק

אריק שיבק
אריק שיבק | צילום: עדי אבישי

בפרויקט מיוחד של אתר מנהלת הליגה, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, שזכה באליפות עם מכבי ראשל"צ והגיע עם הפועל אילת לגמר הפלייאוף, בחר את רשימת המצטיינים שלו, שהורכבה משלושה זרים ושני ישראלים

(גודל טקסט)

בפרויקט מיוחד שעלה היום (שישי) באתר של מנהלת הליגהמאמני ליגת ווינר סל בוחרים את שחקני העשור שלהם. הפעם: אריק שיבק, כיום מאמן אלבא פהרוואר ההונגרית, שהדריך את נבחרת ישראל בתחילת העשור והופיע איתה פעמיים ביורובאסקט. בעשור החולף הוא זכה באליפות המדינה עם מכבי ראשל"צ, הגיע עם הפועל אילת לגמר הפלייאוף ועם מכבי ת"א לפיינל פור. כמו כן זכה בגביע הבלגי עם מונס.

חמישיית העשור של אריק שיבק
גל מקל
"כולנו בכדורסל הישראלי מעריכים אותו כאדם וכשחקן. הוא דוגמה פנטסטית בעבודה שלו לכל ספורטאי ולכל צעיר שמתחיל לשחק כדורסל. בכל מקום שבו הוא שיחק, ראינו אותו דומיננטי ומצליח ולראייה האליפויות עם גלבוע/גליל ומכבי חיפה".

דווין סמית'
"קודם כל מדובר במענטש במלוא מובן המילה. שחקן שמאוד משפיע עם המנהיגות השקטה שיש לו בקבוצה. הוא היה 3-4 כמעט מושלם לכדורסל האירופי בזכות קליעה פנטסטית ו-IQ כדורסל גבוה מאוד".


דווין סמית' (עדי אבישי)

דונטה סמית'
"אם צריך לבחור את השחקן הכי דומיננטי שהיה בקבוצות בהן שיחק וגם הביא תארים, זה כמובן דונטה סמית'. כאחד ששיחק נגדו בשני גמרי פלייאוף, אני יכול להגיד שהוא ווינר גדול, מבין את המשחק ובארץ היה יכול לשחק גם בשלוש עמדות שונות. יכולת המסירה שלו מדהימה והוא גם שחקן שמאוד אוהב למסור. בכל משחק נגד קבוצות שלו, ידעתי שאנחנו צריכים לעצור אותו כדי לנצח".

ליאור אליהו
"המעבר שלו להפועל ירושלים סימן יותר מכל דבר אחר את השינוי במאזן הכוחות והגדיל את התחרותיות בכדורסל הישראלי. מעבר לזה, הוא היה גורם משמעותי מאוד בתארים של הפועל ירושלים".

דריל מונרו
"אי אפשר לשכוח את הפלייאוף המדהים שלו ב-2016, הוא עשה משחקים פשוט מושלמים גם בסדרת הפלייאוף מול מכבי חיפה וגם בשני משחקי ההכרעה בפיינל פור. החזרה שלו בשלהי העונה שעברה עזרה למכבי ראשל"צ להגיע לגמר נוסף. אין ספק שמדובר באחד השחקנים הכי דומיננטיים בשנים האחרונות בליגה".


דריל מונרו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי