"יש במכבי לחץ גדול, אבל הקהל חיובי גם כשהתוצאות גרועות"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | מכבי תל אביב האתר הרשמי

משבר הקורונה, הטיסה שלא יוצאת לו מהראש, הפן המקצועי ("זה קצת מתסכל שאולי לא נוכל ללכת עד הסוף ולקצור הצלחה משמעותית") והחיים בישראל ("יעד אולטימטיבי"). עוזר המאמן ואסיליס יראגוטליס בראיון

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ואסיליס יראגוטליס, עוזרו של יאניס ספרופולוס, העניק ראיון נרחב לתקשורת היוונית. "הסיפור המסובך מבחינתנו התחיל כמה ימים לפני המשחק מול אנאדולו אפס", סיפר עוזר מאמן מכבי ת"א על השתלשלות האירועים בתחילת משבר הקורונה בישראל. "משרד הבריאות אישרו לארח בלי קהל, אחר כך עם 5,000 צופים, אחר כך שוב בלי קהל ובשעות שלפני המשחק שוב התירו ל-5,000 אנשים להיכנס. בסוף באו 3,500 אוהדים, מה שכמובן עזר לנו להשיג את הניצחון החשוב הזה".

יראגוטליס המשיך: "בדרך לבלגרד כבר הבנו את המימדים של הדבר הזה, שדות התעופה בישראל ובסרביה היו ריקים. שיחקנו שם ואחר כך היו אנשים ששינו את דעתם לגבי משחק הליגה בירושלים. בסוף לא רק ששיחקנו שם, אלא שהיו מלא אנשים והתחלנו להתכונן למשחק מול באסקוניה. אחרי שפתרנו הרבה קשיים, הם כבר הגיעו לאימון בוקר ביום המשחק ואנחנו נכנסו לאספת וידאו, עד שהודיעו לנו שהמשחק לא יתרחש עקב ההחלטה של היורוליג".

"בראשון היה אמור להיות לנו משחק ליגה מול אשדוד והתחלנו כבר להתכונן גם אליו, אבל בשבת משרד הבריאות הנחה שזה לא יתאפשר", שיחזר את הרגע בו הכל נעצר. "היו הרבה הצעות, אבל כולן נדחו כי גם בדלתיים סגורות יתכנסו הרבה אנשים. לבסוף התקבלה ההחלטה להקפיא את הפעילות".

"זה קרה בראשון בערב ואני טסתי בשני בבוקר והגעתי לאתונה בנוחות. ביוון גיליתי שפעלתי מהר מאוד", סיפר יראגוטליס. "מהיום למחרת הכל התחיל להיות קשה יותר בטיסות ונסיעות, בחברה שטסתי איתה הטיסה הבאה לאתונה הייתה רק ב-3 ביוני. ביוון עוד לא הייתה אז חובת בידוד, אבל כמובן שנשארתי 14 ימים בבית כדי להיות בטוח שהכל בסדר".


"בישראל לא לקחו את הקורונה ברצינות בהתחלה" (Gettyimages)

"אני אזכור את הנסיעה הזאת, לראשונה ראיתי את שדה התעופה ריק וגם המטוס היה כל כך ריק. היו בו לכל היותר 30 אנשים", נזכר עוזר המאמן. "כמובן שקודם לכן יצרתי קשר עם ניקולה וויצ'יץ', שאמר שאני חופשי לטוס. אמרתי לו שזה יהיה הכי טוב עבורי כי המשפחה שלי ביוון. כיום הקבוצה די מפוצלת, בערך חצי מהשחקנים טסו לארצות הברית וחצי בישראל. המאמן יאניס ספרופולוס נשאר בישראל כי המשפחה שלו איתו שם והם החליטו לא לטוס לסלוניקי".

"כל הקבוצה במצב של המתנה, כולנו מחכים לראות מה יקרה בסופו של דבר ואם נחזור בקרוב", סיפר יראגוטליס. "לפני כמה זמן ערכנו שיחה של כל חברי הקבוצה, אבל לא נאמר דבר לגבי ההמשך. היו רק כמה ברכות מצד ההנהלה והמאמן כי זה פסחא ולא רק אצלנו, גם אצל הקתולים זה חג גדול ויש את פסח שזה חג יהודי".

"בהתחלה אנשים בישראל לא ממש לקחו את העניין ברצינות ולא הגיבו בצורה חיובית לצעדים הראשונים שננקטו", הסביר ואסיליס. "אנשים הסתובבו הרבה, מזג האוויר היה טוב ויצאו לבתי קפה ולמסעדות. אבל ברגע שהעניינים התבררו וההנחיות התגבשו, אנשים בישראל צייתו והיו ממושמעים. המצב ביוון דומה. יש כמובן יותר חולים מאומתים ככל שעובר הזמן, אבל זה הגיוני כי יש גם יותר בדיקות זמינות".

"בקבוצה התמקדנו בעיקר בשמירה על כולם בריאים – השחקנים, העובדים וגם האוהדים. זאת הייתה העדיפות שלנו, הדבר הכי חשוב ללא צל של ספק", הבהיר עוזר המאמן והודה: "אפילו שבראש של כולנו היה סימן שאלה, אולי קצת מרירות בגלל שנעצרה יכולת כל כך טובה תוך כדי העונה".

יראגוטליס התייחס לפן המקצועי: "אני חושב שהתעלינו על כל הציפיות. אפילו האופטימיים ביותר לא יכולים היו לדמיין שעם כל כך הרבה בעיות נהיה אחרי 28 מחזורים בטופ-4 של היורוליג במאזן שווה לזה של צסק"א. זה שימח אותנו מאוד ועכשיו זה קצת מתסכל שאולי לא נוכל ללכת עד הסוף ולקצור הצלחה משמעותית. אני מקווה שהעונה תושלם ונוכל להראות שאנחנו ראויים".

על המעבר למכבי לאחר תקופה מרשימה באולימפיאקוס: "בלי הגזמה, אני יכול לומר שאנחנו שמחים מאוד ומבורכים על ההזדמנות להיות חלק מקבוצה בסדר גודל של מכבי. מבחינתי זה משהו מיוחד מאוד שאחרי ארבע שנים באולימפיאקוס, אני יכול לעבוד במועדון גדול נוסף עם ארגון מצוין שמנהל אותו".

על תחילת דרכו: "אנשים קיבלו אותנו בזרועות פתוחות מההתחלה ומרגע שהגענו כולם היו חיוביים מאוד כלפינו. הקבוצה לא הייתה במצב כל כך טוב ואנשים חיפשו תקווה. הצלחנו לשנות את האווירה ולמרות שלא עלינו לפלייאוף, העובדה שניצחנו כמה משחקים גדולים ובכל זאת היינו קרובים לעליה חיזקה את האמון בנו. היינו מופתעים מאיך שהתקבלנו כבר במשחק הראשון, האוהדים צעקו שוב ושוב את שמו של המאמן".

"האוהדים מביעים תמיכה בכל דרך בתוך ומחוץ להיכל. הרבה הם רצים לחבק ולהצטלם, הבעת האהבה פה מתמשכת", תיאר עוזר המאמן את החום שהוא מרגיש מהקהל. "זה ככה אפילו כלפיי, שאני לא המאמן הראשי. אלה רגעים שלא אשכח כל החיים שלי. אני רוצה להדגיש שזה אולי נראה מוכתב, אבל אני אומר את זה מכל הלב. אני גם רוצה להודות למאמן יאניס ספרופולוס על האמון שהוא נותן בי כל השנים בהן אנחנו עובדים יחד. בנינו קשר מקצועי ואנושי מיוחד".

"למרות האמון משלב מוקדם, יש לחץ והוא גדול. אחרי הכל, אתה מלחיץ את עצמך כשאתה רוצה להצליח", מבהיר יראגוטליס. "הלחץ אפילו גדול יותר במועדון כזה עם אוהדים נאמנים שעוקבים לכל מקום וצופים בכל דבר שקשור לקבוצה. אני חושב שעד עכשיו אנחנו מנהלים את זה טוב וזה ניכר מהתוצאות הטובות. בזמן שכולם רוצים לנצח בכל דבר, גם כשהיו תוצאות גרועות ולא שיחקנו טוב האוהדים שלנו היו חיוביים מאוד. גם בעונה שעברה שהייתה קשה יותר".

"עם האנרגיה מהאוהדים הכל הולך טוב. הבטחנו את המטרה העיקרית – לעלות לפלייאוף בשלב מוקדם יחסית של העונה, שהתבררה כעונה מיוחדת מאוד", ניתח עוזר המאמן. היינו במאזן 9:19 במחזור ה-28 אחרי כל כך הרבה פציעות שפגעו בנו. אם מישהו בתחילת העונה היה אומר שזה יהיה המצב, הייתי אומר שזה בלתי אפשרי. בספורט, לעומת זאת, הכל יכול לקרות וזה היופי. למרות שפתחנו עם שני הפסדים, הגבנו בריצה של שישה ניצחונות וזאת הייתה העדות הראשונה שהקבוצה הזו יכולה להגיע רחוק".


זכו למילים חמות מעוזר המאמן. אוהדי מכבי תל אביב (דני מרון)

"שיחקנו כדורסל נהדר במהלך העונה והיינו טובים יותר מבעונה הקודמת, מבחינה הגנתית והתקפית. במיוחד בהגנה, כי זה סימן ההיכר שלנו", המשיך ואסיליס. "כמובן שהפציעות פגעו בנו, אבל עם השחקנים הנותרים התעלו ובעזרת הבעלים וההנהלה התאפשר לנו להתחזק ולהמשיך במגמת העליה".

כשנשאל על ההתאקלמות במדינה אחרת, הסביר: "כל מי שחי שם או רק עבר דרך תל אביב יודע שהיא נהדרת. זאת עיר שוקקת חיים עם אורח חיים דומה לזה שביוון. אותו אקלים חם, אולי אפילו לאורך חלק גדול יותר מהשנה. האנשים חיים באופן דומה ומאוד מסבירי פנים. כמובן שזה משפיע בעיקר על אחרים, כי הלו"ז שלנו צפוף וההזדמנויות ליהנות מהמדינה מועטות. זה גם קרוב לאתונה, יש הרבה טיסות מדי יום ובתוך שעתיים אני יכול להיות בבית. כמובן שיש את הים, שעבורי כמישהו שגדל באי כיוס זה מזכיר רגעים יפים. כך שבכלל ומעבר לכדורסל, זה יעד אולטימטיבי".

"אחרי שהמאמן האריך את חוזהו היו לנו גם דיונים לגביי. היינו צריכים רק להבהיר כמה דברים כי אני רוצה שהמשפחה שלי תהיה איתי בעונה הבאה ושאלתי לגבי בתי ספר ודברים כאלה", גילה יראגוטליס בראיון. "הדבר היחיד שהורס לי את מצב הרוח כשאני בתל אביב זה שאני רחוק מהמשפחה ומכמה חברים קרובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי