קלופ: "נחזור במלוא המרץ כשהכדורגל יחודש. הקבוצה עדיין לא מוצר מוגמר"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

מאמן ליברפול, שמגיפת הקורונה קטעה את האליפות המסתמנת, סיפר בראיון: "החיים הם תמיד אתגר אך עדיין לא עמדנו במבחן כזה". וגם: היחסים עם השחקנים, הנקודות לשיפור והשינוי שעבר כמאמן

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בימים כתקנם ליברפול של יורגן קלופ הייתה אמורה לחגוג בימים אלה אליפות ראשונה מזה 30 שנה. אין ספק שהאדומים של קלופ הם אלה שהכי רוצים שהספורט יצליח להתגבר על מגיפת הקורונה ושהכדורגל יחזור. המאמן הגרמני התראיין בשיחת וידאו לאתר הרשמי של המועדון וניסה לשדר אופטימיות.

על האיכות של ליברפול: "אנחנו לא המוצר המוגמר, תמיד יש מקום לשיפור ואנחנו עובדים על זה. כמובן שאפשר להשתפר במסגרת הקבוצה הנפלאה הזו. להעפיל שוב לגמר ליגת האלופות או לא לזכות באליפות בגלל נקודה זה יכול להיות קשה, אבל ידענו תמיד שהדרך היחידה להשיג משהו היא לתת את הכל. והחבר'ה נלחמים על המגרש. אם הגעת לגמר והפסדת עדיין צריך להסתכל על החוויה ואיך עברת את שמינית הגמר, רבע הגמר וחצי הגמר. כך עשינו אחרי ההפסד לריאל מדריד ב-2018. וזו המטרה לעונה הבאה – אנחנו מאמינים בעצמנו ויודעים שאנחנו טובים".

המשך העונה: "אנחנו כבר בסוף אפריל ולא חזרנו לשחק, אבל ברגע שזה יקרה ולא משנה מתי – לא נוותר לרגע. ברגע שהכדורגל יחזור לראש סדר העדיפויות – נתחיל בטירוף ונעשה כמיטב יכולתנו, נראה מתי זה יהיה. החיים הם תמיד אתגר, אנחנו מבינים ברגע זה שלא עמדנו מעולם במבחן כזה כמו עכשיו". 

שחקני ליברפול חוגגים (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

על הקרבה הגדולה בינו ובין שחקניו: "הם לא הבנים שלי אבל הם בעצם כן. יש רגעים שאתה אבא, יש רגעים שאתה חבר, ויש רגעים שאתה צריך להעביר עליהם ביקורת וללמד אותם. תמיד עשיתי את זה. אנחנו יכולים לקיים מערכת יחסים קרובה, אבל אני לא יכול להיות החבר הכי טוב שלהם. הם מצפים שתגיד להם את האמת וכך אני אעשה. לעולם לא בצורה פוגעת. אני כמובן רוצה לעזור להם. זה המקצוע שלי. אני רוצה שכל אחד מהשחקנים שלי יהיה הכי טוב".

הגרמני קרוב להשלים 20 שנה על הקווים, מאז תחילת הדרך במיינץ ב-2001. כשנשאל האם הסגנון שלו השתנה, ענה: "כמה רעיונות תמיד היו זהים – הארגון במגרש, להחזיר מהר את הכדור, לצאת מהר קדימה. מה שמשתנה זו האיכות של השחקנים. האיכות עלתה בשנים האחרונות, לא רק כאן בליברפול אלא גם בבורוסיה דורטמונד זה היה שונה ממיינץ. המגרשים באותו הגודל וגם החוקים בכדורגל לא השתנו. מה שכן שונה הוא אופן העבודה. התחלתי לבד ועכשיו יש לי הרבה עוזרים".

קלופ עם מאנה. כולם היו בניו (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי