מחאת השחקנים: "אין לנו הכנסה, איך נשלם משכנתא?"

חידון ליגת העל
חידון ליגת העל | מערכת ספורט1

בצל פגרת הקורונה ודבריו של פרופסור איתמר גרוטו, שחקני ליגת העל שוחחו עם ספורט1 וסיפרו על התקופה הקשה שהם עוברים: "נפגענו פיזית וכלכלית - ההווה נראה רע והעתיד מכביד"

(גודל טקסט)

בצל דבריו של פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שטען כי להערכתו לא יהיה ספורט קבוצתי בישראל בחצי שנה הקרובה, שחקני ליגת העל חוששים לגבי עתידם ועתיד משפחתם ובעיקר נחושים לחזור להתעסק במקצוע שהם כל כך אוהבים.

"אנחנו חיים בחוסר ודאות ואני אפילו לא מדבר על הפן הכלכלי", כך הסביר קשר הפועל באר שבע, מרואן קבהא, בשיחה עם ספורט1. לידור כהן ממכבי פתח תקווה הבהיר: "הנזק הכספי הוא גדול מאוד, הרי יש לנו התחייבויות כמו משכנתא וכרגע אין לנו מקור הכנסה". ניסו קפילוטו מהפועל חיפה הוסיף: "אני מאמין שנמאס לכולם לראות שידורים חוזרים ומקווה שיחזירו לנו את הכדורגל כמה שיותר מהר".

קבהא סיפר על התסכול בזמן הפגרה: "ההרגשה היא ממש לא נעימה. הנזק הכלכלי הוא עצום, אבל מבחינתנו מה שחשוב זה להמשיך את הקריירה שלנו, כי כדורגל זה הדבר שאנחנו הכי אוהבים לעשות. על אחת כמה וכמה חשוב שנחזור בתקופה הזו, במהלכה האוהדים יושבים בבית וזקוקים למשהו קצת יותר משמח על מסך הטלוויזיה. ספורט זה דבר חיוני".


רוצה לשמח את האוהדים. מרואן קבהא (מאור אלקסלסי)

כהן הסביר איך הוא מתמודד ללא כדורגל: "לפני הכל, אשתי והמשפחה שלי בריאים וזה הדבר הכי חשוב. עם זאת, המצב מאוד מתסכל. אני מאוד מקווה שיחזירו את הענף, יאפשרו לאוהדים לצפות בבתים שלהם במשחקים של הקבוצה שהם אוהדים ובכך יחזירו להם את החיוך לפנים".

קפילוטו לא הסתיר את התחושות: "אני מסתובב בבית עם כדור ברגליים. אני ממש מתגעגע לדשא, לנעלי פקקים ולחברים שלי בחדר ההלבשה. ישנה תחושת תסכול ורצון אמיתי לחזור לשחק. מעבר לזה, הנזק הכספי גדול מאוד, כמו לכל שאר התושבים במדינה. אני מקווה שיש לאוהדים עוד קצת סבלנות ומחכה שנוכל לחזור לשמח אותם".

חיים סילבס סיכם: "אלה ימים קשים לכולם וכמובן שאנחנו צריכים להיות ממושמעים. ההווה של הספורט הוא רע מאוד. הפגיעה הפיזית עם חוסר המעש, הפגיעה הכלכלית וככל שזה מתמשך כך גם הנזק האישי והכולל לכולם. זה גם מכביד מאוד על העתיד. אנחנו מקווים לחזור לאלתר כדי לחיות ולהחיות את הספורט במהירות האפשרית ולהשאיר את הימים האלה כזיכרון. בריאות ועשייה לכולם".


מודאג מהמצב. חיים סילבס (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי