בלאט התענג: "זו כנראה ההפתעה הגדולה בתולדות הטורניר"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | Icon Sport / Contributor

ימים ספורים לאחר שסיים את דרכו בניקס, המאמן הישראלי חזר ל-2007 אז הוא הדהים את ספרד וזכה עם רוסיה באליפות אירופה לראשונה בתולדותיה: "לא נתנו לנו סיכוי להעפיל לפלייאוף. זו הייתה תחילתה של שושלת"

(גודל טקסט)

ימים ספורים לאחר שסיים את תפקידו כיועץ מקצועי של ניו יורק ניקס, דייוויד בלאט התראיין היום (שישי) לאתר הרשמי של פיב"א וחזר לזכייה שלו ושל נבחרת רוסיה באליפות אירופת בכדורסל אי שם בשנת 2007, אז הוא גבר 59:60 במדריד על ספרד המארחת.

"זה היה רגע מאוד מאוד מיוחד עבור רבים ובוודאי שגם רגע מאוד מיוחד בקריירת האימון שלי", נזכר בלאט. "זו כנראה הייתה ההפתעה הגדולה ביותר בתולדות הורובאסקט. הדבר הגדול הוא שרבים לא נתנו לנו סיכוי להעפיל אפילו לפלייאוף, אך לכל אורך הטורניר היינו הקבוצה הכי טובה מבחינה הגנתית ואחת משתי הקבוצות הכי טובות בתחרות כולה, לצד נבחרת ספרד החזקה".

איך הזכייה השפיע על קריירת האימון שלו: "אני לא יודע אם היא שינתה משהו, אבל זה בהחלט היה רגע מאוד משמעותי. זו הייתה הזכייה הראשונה בתולדות רוסיה, כך שכמובן שהיא שינתה את ההיסטוריה של הכדורסל הרוסי. כמובן שהיו זכיות בתקופת ברית המוצעות, אך היא הייתה מורכבת מ-15 מדינות שונות וזו אופרה אחרת. זו הייתה האליפות הראשונה של רוסיה בעידן החדש. זה היה מאוד מיוחד – תחילתה של שושלת, כי בהמשך זכינו במדליית ארד באליפות אירופה בליטא ובמדליית ארד  במשחקים האולימפיים בלונדון 2012".

בלאט המשיך לשחזר: "לאורך כל הדרך הרגשנו שיש לנו את היכולת להתחרות מול כל יריבה. הייתה לנו קשיחות נפשית ופיזית מהסוג שנחוץ לנבחרת בזמן טורניר שיש בו הרבה משחקים בפרק זמן קצר. גדלנו תוך כדי תנועה כיחידה אחת וממשחק למשחק זה רק הלך והשתפר. ככל שהביטחון העצמי שלנו צמח, עלינו למשחקים עם תחושה שאנחנו יכולים לעשות משהו מיוחד ולשמחתי זה אכן מה שקרה.

"החבר'ה היו מיומנים מאוד, אבל גם חכמים. שיחקנו בצורה מסוימת בהגנה שדרשה שחקנים שיכולים לחשוב תוך כדי תנועה ומסוגלים להשתמש בדרכים שונות כדי לנצל את החולשות של היריבה. זה עזר לנו להוציא כל נבחרת מאזור הנוחות שלה. זה היה המסר העיקרי גם בגמר מול ספרד, שהייתה באמת נבחרת נהדרת. כשאתה מסתכל על הסגל שלה, קשה לטעון אחרת. היו לה כל כך הרבה כלי נשיק וכמובן שהיה לה יתרון עצום בכך שיא שיחקה בבית. ידענו שעלינו להוציא אותה מאזור הנוחות ובמקביל להישאר כל הזמן בתמונת המשחק – אני שמח שכך היה", סיכם בלאט.




בלעט לאחר הזכייה ההיסטוריה באליפות אירופה (Gettyimagses)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי