"תרומתו העיקרית הייתה בהעלאת הסכומים בפוקר": על ימיו של צ'יימברס בת"א

טום צ'יימברס
טום צ'יימברס | Stephen Dunn /Allsport

"הטריף את צ'ורה", הפסיד אלפי דולרים בקלפים ושתה בירה בלי סוף: מוטי דניאל סיפר על מעלליו של כוכב ה-NBA לשעבר במדים הצהובים של מכבי

(גודל טקסט)

מוטי דניאל, אחד הכוכבים הגדולים של מכבי תל אביב בשנות ה-80 וה-90, מנצל את תקופת הבידוד כדי לחלוק עם העוקבים שלו בטוויטר סיפורים מהתקופה שלו כשחקן. אחד כזה, צבעוני במיוחד, פורסם על ידי דניאל היום (רביעי): על ימיו של טום צ'יימברס במדים הצהובים. האמריקאי שיחק במכבי תל אביב בעונת 1995/96 אחרי קריירה עשירה ב-NBA, אולם על פי עדותו של דניאל, את החדות הוא השאיר בארצות הברית לא רק על הפרקט, אלא גם מחוצה לו.

"טום צ'יימברס היה NBA סופרסטאר בכל מובן. עם עבר מטורף בליגה כולל MVP של משחק האולסטאר. כשהגיע למכבי, כל גינוני הכוכב נשארו, אבל היכולת, בעיקר הפיזית, הרבה פחות. מכבי החתימו אותו באוקטובר, חודשים ארוכים אחרי הפעם האחרונה ששיחק כדורסל. הוא כבר היה חצי דרך לפרישה כשקיבל הצעה לשחק באירופה. לא היה לו מושג לאן הוא מגיע מבחינת הרמה והתחרות. כווטרן, לקח את הכל בקלילות. מודע לגדולה שלו ככוכב, עשה מה שרצה בלי לחשוב יותר מדי".

"את הטעויות שלו החל כבר מהיום הראשון. פגשנו אותו בלונדון בטורניר מקדונלדס. אנחנו כבר היינו שם כיומיים והוא הופיע בזמן ארוחת הצהריים. נופף לשלום לשחקנים שישבו בשולחן אחד גדול ובלי למצמץ התיישב בשולחן של ההנהלה והמאמנים. כולנו היינו אדישים לזה אבל צ'ורה נטרף. לא בא לו בטוב. לא התאים לו שחקן נוסף במעמד של כוכב על. הטעות הבאה הייתה באוטובוס בדרך לאימון. שעה נסיעה בפקקים בלונדון, שכהרגלנו באותם ימים העברנו במשחק קלפים בספסלים האחוריים. באמצע הנסיעה טום בא להגיד שלום: 'היי, מה שלומכם? פוקר? אפשר להצטרף? אני אשמח לקחת לכם את הכסף שלכם', 'בטח – שב' ענינו. לפני שידע מהם השמות שלנו הפסיד לנו 500 דולר".

"העונה הלכה ככה-ככה והיה לו קשה להפגין דומיננטיות על המגרש. תרומתו העיקרית תיזכר בהעלאת הסכומים במשחקי הפוקר. אלו המשיכו במרץ בלילות שאחרי המשחק בכל נסיעה והתורם המרכזי היה טום. כשהיה נותן משחק סביר היינו מבסוטים – הוא היה מגיע עם ארגזי בירה ובאמצע הלילה היה מאבד ריכוז לגמרי. באותם ימים רובנו כמעט ולא נגע באלכוהול והוא היה צורך 90% מהמלאי. לרוב החבר'ה לא היה אכפת לו להפסיד, אבל היו שחקן/שניים מסוימים להם לא היה מוכן – בטח לא ברמת האלכוהול בדמו. היה נכנס לטירוף ולקרבות פוקר בלתי אפשריים. כמובן שניצלנו את הסיטואציה".

"בחישוב גס שעשיתי בסוף העונה הערכתי שהרווחתי כ-5-6 אלף דולר שרובם הגיעו ממנו. והיה לפחות שחקן אחד שהרוויח יותר ממני. פעם שאלנו אותו למה הוא ממשיך לשחק כשהוא כל הזמן מפסיד: 'היום שלי עוד יבוא. וחוץ מזה, אתם בחורים טובים, לא אכפת לי להפסיד לכם', ענה. אהבתי אותו. הגישה שלו למשחק הייתה בריאה. היה לו קשה בכדורסל אבל הוא לקח הכל בפרופורציות הנכונות. את התסכול, העצבים והאכזבות העביר בחיוך גדול. אחרי ה- 0/14 מול ברצלונה הצטלם למעריב על סולם וצחק על עצמו. פעם, כשהתלבש למשחק, הריח את הנקניקיות מהדוכן הצמוד לחדר ההלבשה ביד אליהו ושלח מישהו לקנות עבורו אחת עם קולה".

"בפעם הראשונה שעלינו למלחה והקהל שר במקהלה 'who the F*** is Chambers' הוא אמר לי בחיוך גדול- 'וואו, זה נחמד, מזכיר לי את הימים בהיי סקול'. ולחשוב שבסוף הוא נחקק בתודעה הקולקטיבית "בסל של צ'יימברס" שבכלל קלע עדי גורדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי