יובל נעים לספורט1: "הפועל אשדוד תתבע את ההתאחדות"

יובל נעים
יובל נעים | אודי ציטיאט

בעקבות החלטת ההתאחדות לבטל את עונת 2019/20 בליגות החובבניות, מאמן הפועל אשדוד מליגה א' אישר: "מחפשים עורך דין שייצג את הקבוצות שנפגעו". עידן וייצמן, שחקן מגדל העמק: "עצוב, מקווה שזה לא סוף הכדורגל"

(גודל טקסט)

זמן קצר לאחר שההתאחדות לכדורגל הכריזה על סיום עונת 2019/20 בכל הליגות החובבניות, משמע מליגה א' ומטה בבוגרים וכן כל ליגות הנשים, הנוער והילדים, החלו להצטבר תגובות זועמות מצד אנשי המקצוע.

יובל נעים, מאמן הפועל אשדוד מליגה א' דרום אמר לספורט1 לאחר הכרזת ההתאחדות: "היינו אמורים לשחק מול מרמורק במשחקי המבחן, כך שניצחון במשחק הזה היה מוביל אותנו עם סיכוי גבוה לליגה הלאומית. ההחלטה הזאת פגעה באשדוד, המועדון יתבע את ההתאחדות על כך. רוני חג'ג' השקיע לא מעט כסף בקבוצה, כסף פרטי שלו. כעת אנחנו מחפשים עורך דין כדי שייצג את הקבוצות שנפגעו".

בהמשך לדברי יובל נעים, לספורט1 נודע כי הקבוצות שמתאגדות לתביעה הן הפועל אשדוד, הכח רמת גן וירמיהו חולון מליגה א' דרום והפועל כאואב והפועל טירה. כל הקבוצות הללו עם סיכוי לעלות לליגה הלאומית דרך משחקי הפלייאוף.

גם מאמן קבוצת הנוער של הפועל תל אביב, אורי אוזן התייחס לכך בעמוד הטוויטר שלו: "הודעה עצובה. אין ספק שבריאות זה מעל הכל, אבל דווקא את הליגה לנוער, הכי קל לסיים – אין קהל, אפשר למשוך את הליגה עד יולי (אין לחץ של ל"ז), ערך מורלי חשוב לילדים ולהורים ועלויות נמוכות יחסית. לטעמי החלטה מעט נמהרת".


אוזן. "החלטה מעט נמהרת" (אינסטגרם)

עידן וייצמן, שחקן הפועל מגדל העמק מליגה א' צפון, הביע ביקורת נוקבת אף יותר: "הפועל איכסל וכפר שלם עלו ליגה? מזכיר את החגיגות של לסטר בבית ולא על הדשא. ברצינות, יום עצוב. עונה שנמחקה כלא הייתה. מקווה שזה לא סופו של הכדורגל מאחורי הקלעים. זה שלא באור הזרקורים. מי שעוקב קצת אחרי הליגות הנמוכות, לא נפל מהכסא. לא באמת מתייחסים אלינו, שחקנים מאמנים וקבוצות, פועלים אך ורק לפי מה שנוח ומתאים להם. בשעות משחקים, בימים,במפעלים חדשים וכו'. חבל. במיוחד שהליגות האלה מביאות צבע, סיפורים מעניינים ומרגשים, קהל(!!), שחקנים מליגות גבוהות ושחקני עתיד". 

גם אשרת עיני, שחקנית אס"א תל אביב ובעבר בנבחרת ישראל, העבירה ביקורת על ההחלטה כשצייצה: "בעונת 2003/4 הליגה הופסקה בעקבות שביתה (שארגנו בעלי הקבוצות ובהשתתפות השחקניות) על רקע אי קבלת כספים מהרשויות, נשמע מוכר? בכל מקרה, הליגה הופסקה לפני סיומה ב-2004 אבל מכבי חולון שהובילה את הטבלה לא הוכרזה כאלופה ו"רק" ייצגה את ישראל במוקדמות ליגת האלופות".

חלוץ הפועל מרמורק, עידו אקסברד זעם גם הוא על ההחלטה לסיים את הליגה, כאשר קבוצתו הייתה במרחק של ארבע נקודות מעלייה לליגה הלאומית וכתב פוסט בפייסבוק: "אז ככה החליטו לסיים את הליגות, אה סליחה שכחתי הלא מקצועניות ואם לא מקצועניות (הליגות כן) אז למה שלמישהו יהיה אכפת מהן מהקבוצות מהשחקנים מהעובדים זה הרי לא מקצועי. השחקנים הם לא באמת שחקני כדורגל המאמנים לא באמת מאמנים הבעלים לא באמת בעלים הכל לא באמת כי זה לא מקצועי".

מנגד, היו גם כאלה שקיבלו בשמחה את ההודעה. אחת מהן היא קבוצת הנוער של מכבי חיפה שזכתה באליפות לראשונה אחרי שלוש שנים והבטיחה את מקומה בליגת האלופות לנוער בעונת המשחקים 2020/21. "זה רגע מרגש מאוד עבורי", אמר בני לם לאתר הרשמי של מכבי חיפה והוסיף: "אני מקדיש את כל חיי לאימון ילדים ונוער ועבורי זה יום משמח מאוד. עשינו עונה מצוינת ומגיע לבחורים את כל הכבוד. זה שזה נגמר לפני הזמן זה שולי, כי בכל מקרה היינו זוכים באליפות. השאלה הייתה רק מתי. אני מודה לצוות שהיה סביבי ולשחקנים שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי