למרות המלצת פיפ"א: שחקני פרמיירליג יוכלו להשתחרר מחוזים ב-30 ביוני

בנג'מין מנדי, וויליאן
בנג'מין מנדי, וויליאן | Laurence Griffiths/Getty Images

עו"ד ספורט הבהיר בראיון ל"סקיי": חוקי ההעסקה באנגליה מאפשרים לכדורגלנים שמסיימים חוזה לעזוב את קבוצותיהם, גם אם בשאר הליגות ההסכמים יוארכו אוטומטית

(גודל טקסט)

ביום שלישי האחרון, פיפ"א המליצה כי חוזים של שחקני כדורגל שאמורים להסתיים בתום העונה, יוארכו אוטומטית עד שניתן יהיה להשלים את הליגות שהופסקו בשל מגיפת הקורונה. אולם לטענת עורך דין ספורט בכיר באנגליה, תקנה כזו לא תהיה תקפה על שחקני הפרמיירליג לאור חוקי ההעסקה במדינה. "שחקנים יהיו חופשיים לעזוב ב-30 ביוני", טען ניק דה מרקו בראיון שפורסם היום (שישי) ב"סקיי".

"אם החוזה שלהם הסתיים, אף אחד לא יכול להכריח את השחקנים להמשיך לשחק במועדון. לפי החוק, הם רשאים לעזוב. אבל זה תלוי בנסיבות של כל מקרה", הסביר דה מרקו, שמייצג כדורגלנים, מועדונים וסוכנים מאז 2002. "אם חלון ההעברות יהיה סגור באותו זמן, יכול להיות שהם לא ימצאו קבוצה אחרת ובמקרה כזה, אולי הם יעדיפו לחכות חודשיים או שלושה".

פיפ"א הודיעה כי תגלה גמישות בנושא חלון ההעברות ותאפשר לדחותו לתקופה שבין סיום העונה הנוכחית לפתיחת העונה הבאה, תוך כדי ניסיון לתאם בין הליגות השונות. "השאלה הגדולה היא כמה זמן תימשך המגיפה, זה מה שישפיע יותר מכל על פתיחת חלון ההעברות. אם הוא לא ייפתח עד אוגוסט או ספטמבר, זה יהיה מאוד לא פייר כלפי שחקנים שמסיימים חוזה ביוני וכלפי חלק מהמועדונים, שיהיו נואשים לשחרר שחקנים", אמר דה מרקו.

אז מה הפיתרון? "אחד הרעיונות שהוצעו הוא לאפשר לשחקנים לחתום על חוזה מקדים", המשיך העורך דין, "כך שאם שחקן לא רוצה לחתום זמנית לחודשיים, הוא יכול לחתום לשלוש שנים במועדון אחר אבל החוזה ייכנס לתוקף רק חודשיים לאחר מכן. הבעיה היא שזה עלול לעורר כל מיני סוגיות בנוגע ליושרה. אין פיתרון קל".

מתחילת המגיפה כבר היה ברור שהמועדונים ייפגעו כלכלית והדבר ישליך גם על שוק ההעברות, אך דה מרקו הבהיר כי תגי המחיר של השחקנים הם לא הדבר היחיד שישתנה: "ההשפעה הכי גדולה תהיה כנראה במשכורות. יהיו מועדונים שיוכלו לקנות בתנאים משתלמים, ויהיו גם כאלה שאולי ייאלצו למכור בהפסד, מה שיגדיל את הפערים בין המועדונים העשירים לכל השאר וזה לא טוב לכדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי