מסי ורונאלדו אפילו לא בצמרת: "אמבפה השחקן השלם בעולם"

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

מחקר חדש קבע כי ביצועי חלוץ פריז סן ז'רמן הם הטובים בחמש הליגות הבכירות באירופה, תופתעו לגלות שכוכבי ברצלונה ויובנטוס נמצאים הרחק מאחור. אז מי עוד בעשירייה הפותחת?

(גודל טקסט)

מחקר חדש של "CIES", גוף שעוסק בניתוח הכדורגל האירופי, קבע שקיליאן אמבפה, כוכב נבחרת צרפת ופריז סן ז'רמן שבדצמבר האחרון חגג בסך הכל את יום הולדתו ה-21, הוא "השחקן השלם ביותר בעולם" – כך על פי מחקר סטטיסטי שבחן את חמש הליגות הבכירות בשנה האחרונה.

על אף שהסברה הייתה שליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו יכבשו לפחות שניים משלושת המקומות הראשונים, תופתעו לגלות שהם הרחק משם. על פי המודל של CIES, יחד עם אמבפה נמצאים במקומות הראשונים שני שחקנים נוספים של פריז סן ז'רמן – וגם ניימאר לא מדורג בשלישייה: מרקו וראטי נמצא במקום השני ופרנסל קימבפה במקום השלישי. 

במקום הרביעי נמצא בלם ליברפול ג'ו גומז, שהעונה תפס מקום של קבע בהרכב של יורגן קלופ הרבה בזכות פציעות והיעדרויות של הבלמים דיאן לוברן וג'ואל מאטיפ, ובמקום החמישי נמצא יוסיפ איליצ'יץ' מאטאלנטה. אז היכן נמצאים מסי, רונאלדו ואפילו ניימאר? "הפרעוש" מדורג רק במקום התשיעי עם ציון משוקלל של 88.1, כריסטיאנו בן ה-35 רק במקום ה-15 ואילו הברזילאי של פריז סן ז'רמן במקום השביעי (88.9).

הפתעות נוספות הן שג'יידון סאנצ'ו, כוכב דורטמונד בממוצע כבש או בישל בכל אחד ממשחקיו העונה בכל המסגרות, רק במקום ה-13 ומיד אחריו מדורג מוחמד סלאח, כוכב ליברפול, אלופת אירופה שלולא התפשטות הקורונה סביר להניח שכבר הייתה זוכה רשמית באליפות. במקום ה-16 נמצא לואיס סוארס מברלצלונה ואת החבורה הזו מקדימים בין השאר אנחל די מריה, וירג'יל ואן דייק, דויד אלאבה וטוני קרוס שסוגרים את העשירייה.


מסי ורונאלדו מי היה מאמין שכך הם ידורגו?  (AFP Contributor / Contributor)

העשירייה הראשונה
1. קיליאן אמבפה (פריז סן ז'רמן) 91
2. מרקו וראטי (פריז סן ז'רמן) 90.6
3. פרנסל קימבפה (פריז סן ז'רמן) 90.4
4. ג'ו גומז (ליברפול) 90.2
5. יוסיפ איליצ'יץ' (אטאלנטה) 90.2
6. אנחל די מריה (פריז סן ז'רמן) 89.9
7. ניימאר (פריז סן ז'רמן) 88.9
8. וירג'יל ואן דייק (ליברפול) 88.8
9. ליאו מסי (ברצלונה) 88.1
10. דויד אלאבה (באיירן מינכן) וטוני קרוס (ריאל מדריד), 87.9

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי