בעקבות דחיית המשחקים בטוקיו: המכביה ה-21 תיערך בקיץ 2022

המכביה ה-21
המכביה ה-21 | המכביה

דחיית האולימפיאדה לא הותירה למארגני המכביה ברירה וגם התחרות שמאגדת את הספורטאים היהודים המובילים בעולם תיערך באיחור של שנה. זו הפעם הראשונה שהתחרות מבוטלת מאז מלחמת העולם השנייה

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי. אחרי דיווחים בימים האחרונים על דחייה בלתי נמנעת של המכביה ה-21 שתוכננה להיערך בקיץ 2021, הודיעה הנהלת מכבי העולמית על דחייתה לקיץ 2022, בין התאריכים 12-26 ביולי, וזאת בעקבות דחיית המשחקים האולימפיים שייערכו רק בשנה הבאה בטוקיו.

"הנהלת מכבי תנועה עולמית בראשות אמיר פלד והוועד המארגן של המכביה בראשותו של אילן פרנקו, קיימו היום דיון רחב בהשתתפות עשרות ראשי קהילות מכבי השונות בעולם אשר בסופו קיבלו את ההחלטה על דחייה בשנה של המכביה ה-21, שתוכננה להיערך בקיץ 2021", נמסר בהודעה רשמית, "הסיבה המרכזית להחלטה לדחות את המכביה בשנה הינה דחיית האולימפיאדה לקיץ 2021 במקביל לתאריכים המקורים של המכביה. הרצון המובהק הוא להביא ארצה את הספורטאים היהודים המובילים, כפי שנעשה במכביות האחרונות, שיתחרו לצד הספורטאים האולימפיים הישראליים, דבר שהיה נמנע אם המשחקים היו מתקיימים בקיץ הבא".

עוד נמסר כי "המכביה הראשונה התקיימה בשנת 1932 באצטדיון המכביה בתל אביב ולמעט תקופת מלחמת העולם השניה לא בוטלה ותמיד התקיימה כשנה לאחר האולימפיאדה. דחיית המכביה בשנה תסייע לראשי הקהילות היהודיות בעולם כמו גם לוועד המארגן בישראל להתאושש ממשבר הקורונה ולהמשיך ולגייס מספר שיא של ספורטאים אשר יגיעו להתחרות באירוע הספורט המרכזי של העולם היהודי".

רואי הסינג, מנכ"ל המכביה הוסיף: "אנו שלמים עם ההחלטה שהתקבלה ביחד עם ראשי קהילות מכבי בעולם לדחות את המכביה בשנה על אף שזה לא קרה בעבר. אנו נמשיך בהכנות ביחד עם השותפים הרבים שלנו, בארץ ובעולם, על מנת לקיים את המכביה ה-21 בקיץ 2022 בצורה הטובה ביותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי