ברשימה אחת עם סאנצ'ו ואלכסנדר ארנולד: יונתן כהן זוכה לשבחים

יונתן כהן
יונתן כהן | דני מרון

אחרי שכבר פורסם על מעקב מצד מועדונים רבים באירופה, ברומניה בחנו מי הם המבשלים הטובים ביותר באירופה עד גיל 23 וכוכב מכבי תל אביב הקדים בין השאר את חכימי מדורטמונד וברחוין מטוטנהאם

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עם 11 שערים ו-11 בישולים העונה במכבי תל אביב, יונתן כהן הוא לא רק מועמד לגיטימי לשחקן העונה בליגת העל, אלא אחד שצד את עיניהם של סקאוטים רבים באירופה. בחודש יוני הקרוב הוא יחגוג את יום הולדתו ה-24 ועל אף שבקיץ האריך את חוזהו עד 2024 בקריית שלום, זה כבר לא סוד שמועדונים רבים עוקבים אחר היהלום של מכבי תל אביב.

הוכחה נוספת לכך התפרסמה הבוקר (רביעי) ברומניה, שם בחנו מי הם עשרת הכדורגלנים הצעירים המובילים באירופה בכל הנוגע למספר השערים שבישלו – בני 23 ומטה בלבד – ולצד ג'יידון סאנצ'ו, אשרף חכימי ואחרים, מככב גם קשר מכבי תל אביב.

סאנצ'ו, כוכב דורטמונד ומי שעתיד להוביל את נבחרת אנגליה, כבש העונה 14 שערים ובישל עוד 16 ב-23 הופעות בלבד בבונדסליגה. כולל משחקי ליגת האלופות והגביע הגרמני, יש לו מספר זהה של משחקים לעומת שערים ובישולים העונה, 34 במספר. במקום השני ניצב כריסטופר אנקונקו, אקס פריז סן ז'רמן שעושה חיל ברד בול לייפציג הגרמנית עם 14 בישולים (ו-4 שערים) ב-23 מחזורי בונדסליגה.


גררו, הולאנד והחברים בדורטמונד יודעים למי הם צריכים להודות (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

במקום השלישי ניצב מי שלאחרונה זוכה לתואר "המגן הימני הטוב בעולם", אנגלי נוסף – טרנט אלכסנדר ארנולד מליברפול שבישל 12 שערים ב-29 מחזורי פרמיירליג ולא בכדי נחשב למי שמשנה את עמדת המגן. גם במקום הרביעי ניצב אקס פריז סן ז'רמן וכיום בסלטיק, אודסון אדוארד עם מספרים אדירים של 21 שערים ו-12 בישולים רק בליגה הסקוטית ובמקום החמישי והשישי ניצבים יחד עומאר סאדיק מפרטיזן בלגרד שכבש 11 שערים ובישל 11 ב-22 משחקים, בדיוק כמו יונתן כהן שעשה זאת במשחק אחד יותר.

הרשימה כאמור נוגעת למספר הבישולים ולכן הבא בתור הוא אשרף חכימי מדורטמונד, המגן שמושאל וצפוי לשוב לריאל מדריד בעונה הבאה עם חוזה חדש לחמש שנים, הודות ל-10 בישולים רק בבונדסליגה העונה מהעמדה האחורית. את העשירייה סוגרים סטיבן ברחוין שכבש העונה 7 שערים ובישל 10 בחצי עונה בפ.ס.וו איינדהובן ובחודשיים בטוטנהאם, מוסטפה בונדו מארהוס הדנית (8 שערים ו-10 בישולים) וכוכב סטיאווה בוקרשט פלורינל קומאן שכבש 11 שערי ליגה ובישל תשעה ב-23 משחקים.
 

שינה את עמדת המגן. טרנט אלכסנדר ארנולד (Michael Regan / Staff)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי