יד שנייה, ראש שקט: המהפכה של ג'ילי בשוק המשומשות שמשנה את כללי המשחק

המעבר לרכבים חשמליים הוא הדרגתי אך יציב, ואין ספק שעולם הרכב נמצא בעיצומה של אחת המהפכות הגדולות בתולדותיו. תעשייה שלמה עשתה שינוי כיוון לעבר אנרגיה חשמלית, והרכב החשמלי הפך לחלק בלתי נפרד מהנוף

(גודל טקסט)

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת ג'ילי

במרכז השינוי הזה עומדת חברת ג'ילי (Geely), יצרנית רכב מהמובילות בשוק החשמליות, שהצליחה לפצח את הנוסחה המשלבת בין טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב חכם ומחיר נגיש. כיום רבים יודעים שבעוד רכב בנזין הפך לנטל ובקרוב יהיה נחלת העבר, המעבר לרכב חשמלי מהווה החלטה שהיא לא רק "ירוקה" אלא משתלמת. עם זאת, המחיר של רכב חשמלי חדש עדיין עשוי להיות גבוה מדי עבור משקי בית רבים, מה שיצר באופן טבעי שוק תוסס וצומח של רכבים חשמליים מיד שנייה. כיצד כולם יכולים להיכנס לעידן הרכבים החשמליים ברכישת רכב חשמלי יד-שנייה? הכירו את שירות ג'ילי סלקט.

מה הבעיה ברכישת רכב חשמלי יד שנייה?

לקוחות רבים חוששים לקנות רכב יד שנייה. החשש מקניית חתול בשק בדמות תקלות סמויות וכדומה שקיים ממילא ברכישת רכב משומש, מתעצם כאשר רוכשים רכב חשמלי יד 2, וזאת לאור החשיבות של תקינות הסוללה.

הסוללה היא הרכיב היקר ביותר בכל רכב חשמלי: מצבה הבריאותי של הסוללה הוא הגורם שהכי משפיע על ערכו של הרכב ואורך חייו הנותרים. כאשר רוכשים רכב חשמלי מאדם פרטי, היכולת לאמת את מצבה האמיתי של הסוללה היא מוגבלת מאוד ללא ציוד דיאגנוסטיקה מתקדם. החשש מכשל בסוללה, שעלותו עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים, מהווה חסם רציני המונע מישראלים רבים לבצע את המעבר המיוחל לחשמל דרך שוק היד השנייה. לכך מתווספת סוגיית התוכנה והעדכונים: בתכלס, רכב חשמלי הוא מחשב על גלגלים, והוא דורש עדכוני גרסה שוטפים ושמירה על שגרת טיפולים במוסכים מורשים כדי לשמר את האחריות ואת תפקוד המערכות. רכישה ללא ודאות שהרכב טופל כראוי היא הימור שרבים חוששים לקחת.

ג'ילי: הפתרון לשוק הרכבים החשמליים מיד שנייה

בתוך הכאוס הזה של אי-ודאות וחששות, השיקה יבואנית ג'ילי בישראל, קבוצת יוניון מוטורס, שירות חדשני וראשון מסוגו בארץ המבקש לשנות את כללי המשחק לחלוטין. שירות ג'ילי סלקט (Geely Select), הינו תוכנית מקיפה המציעה רכבי ג'ילי יד 2 שעברו תהליך השבחה ובדיקה קפדניים. זה אמנם לא כמו לקנות ג'ילי חדשה, אבל רמת ההקפדה על הפרטים ועל תקינות הסוללה, מסירה את כל הסכנות והחששות לפני רכישת רכב חשמלי מיד שנייה. האיכות של הרכבים, השקיפות ביחס למצב הרכב, והאמינות והאחריות של ג'ילי, הופכת את העסקה לכדאית וחכמה.

תהליך הסינון וההשבחה בתוכנית ג'ילי סלקט הוא לב ליבו של העניין. לא כל רכב מתקבל לתוכנית, היות ולא כל רכב מתאים לעבור מכירה חוזרת לאחר השבחה. הרכבים שנבחרים עוברים סדרת שיפורים טכנולוגית חיובית שנועדה להבטיח את איכותם. מדובר בסדרה של 133 בדיקות טכניות, המכסה כל בורג, חיישן ותא סוללה ברכב. הבדיקות הללו אינן מסתכמות רק בתיקוני פח קוסמטיים או ניקוי של ריפוד המושבים, אלא ממש נכנסות לעומק המערכות הקריטיות של הרכב. הטכנאים האורגניים של ג'ילי בודקים את מערכות ההיגוי, הבלמים, מערכות החשמל המורכבות, מערכת הטעינה, וכמובן, מבצעים דיאגנוסטיקה מעמיקה למערכת ההנעה החשמלית ולסוללה.

רק רכב שצולח את המסלול המפרך הזה ומקבל את חותמת האיכות של היבואן מוצע למכירה. תהליך ההשבחה כולל בתוכו גם תיקון של ליקויים קוסמטיים ומכאניים, כך שהלקוח מקבל לידיו מפתח לרכב שנראה, מרגיש ונוסע כמעט כמו חדש. היתרון הגדול כאן הוא השקיפות: הלקוח יודע בדיוק מה הוא מקבל, ללא הפתעות לא נעימות וללא הצורך להפוך לחוקר פרטי המנסה לדלות מידע מהמוכר על היסטוריית הטיפולים או תאונות עבר.

רכב חשמלי | Rathaphon Nanthapreecha באתר PEXELS

אחריות של ג'ילי ברכישת חשמלית מיד שנייה

מעבר לסדרת הבדיקות הטכניות ולהשבחה האסתטית, הבשורה האמיתית והדרמטית ביותר של Geely Select טמונה במעטפת האחריות שמעניקה החברה. יבואנית ג'ילי ישראל הבינה שכדי לשבור את מחסום הפחד של הצרכן הישראלי מפני חשמלית יד שנייה, היא צריכה להציע משהו שאיש לא הציע לפניה בשוק המשומשות. וכך, רוכשי רכבים דרך השירות נהנים מאחריות יצרן לרכב למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, נתון מרשים בפני עצמו.

מעבר לכך, רוכשים דרך ג'ילי סלקט ממשיכים ליהנות מאחריות של עשר שנים על הסוללה. במסגרת השירות, מוענקת אחריות יבואן לסוללה למשך תקופה של 10 שנים או עד 200,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. בשוק שבו החשש העיקרי הוא אורך חיי הסוללה ועלות החלפתה, קבלת אחריות לעשור מעניקה ביטחון מוחלט. למעשה, רוכש רכב יד שנייה בג'ילי סלקט מקבל לעיתים כיסוי טוב יותר מאשר רוכשי רכבים חדשים של מותגים מתחרים. המשמעות הכלכלית היא אדירה: הסיכון להוצאה כספית גדולה ובלתי צפויה על הסוללה פשוט נמחק מהתחשיב, ומאפשר למשפחה לתכנן את התקציב שלה בראש שקט לשנים ארוכות קדימה.

אפילו חוסכים לכם בבדיקות ובביטוח

מעבר להיבטים הטכניים והאחריות, השירות החדש נותן מענה גם לצד הבירוקרטי והפיננסי של רכישת הרכב, שלעיתים קרובות מהווה כאב ראש לא קטן בפני עצמו.

בעסקאות פרטיות, הנטל לבדוק אם הרכב משועבד, מעוקל או שיש עליו זכויות צד ג' נופל כולו על הקונה. טעות קטנה בבדיקה הזו יכולה להוביל לאובדן הרכב והכסף. ב-Geely Select, החברה לוקחת את האחריות הזו על עצמה. כל הבדיקות המקדמיות הללו מבוצעות על ידי החברה לפני שהרכב בכלל מוצע למכירה, מה שמבטיח עסקה נקייה ובטוחה לחלוטין מבחינה משפטית. יתרה מכך, היות ומדובר ברכישה דרך היבואן, הלקוחות יכולים ליהנות מפתרונות מימון אטרקטיביים שאינם זמינים בשוק הפרטי, וכן מחבילות ביטוח בתנאים מועדפים, מה שהופך את כל החבילה לנגישה ונוחה יותר כלכלית.

תתקדמו גם אתם לג'ילי

ההחלטה של ג'ילי להשיק מגיעה על רקע ההצלחה של המותג בישראל. דגם ה-Geometry C הפך לאחד הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בארץ, תוך שהוא שומר על ערכו ועל המוניטין שלו בצורה יציבה. על פי נתונים שפורסמו, בעוד שרכבים חדשים מאבדים בממוצע בין 5% ל-10% מערכם בחצי השנה הראשונה, דגמים מסוימים של ג'ילי הציגו ירידת ערך זניחה של כ-2% בלבד, ואף עלייה במחירון בחודשים מסוימים. הביקוש הגבוה לרכבי ג'ילי בשוק המשומשות, הנובע מהיותם רכבים אמינים, בעלי טווח נסיעה ריאלי מרשים של כ-460 ק"מ (בדגם הטווח הארוך) וטכנולוגיה מתקדמת, יצר את הקרקע הפורייה להשקת שירות הפרימיום הזה.

בסוף, בהתחשב בכל הנתונים, רכישת רכב חשמלי יד שנייה מג'ילי היא החלטה צרכנית מושכלת. הצרכן הישראלי, שבעבר נאלץ להתפשר על רכבים ישנים ומזהמים בשל מגבלות תקציב, יכול כעת להשתדרג לרכב חשמלי מודרני, בטיחותי ועתיר טכנולוגיה, וכל זאת מבלי לקחת סיכונים מיותרים. השילוב של רכב שעבר השבחה יסודית, בדיקות טכניות מחמירות, ואחריות סוללה ארוכת טווח, מציב סטנדרט חדש בשוק הרכב הישראלי. Geely Select היא הצהרת אמון של היצרן במוצרים שלו, והזמנה פתוחה לציבור הישראלי להצטרף למהפכה החשמלית בדרך הבטוחה והמשתלמת ביותר שיש. זוהי הוכחה נוספת לכך ששוק הרכב החשמלי בישראל מתבגר, משתכלל ומציע פתרונות שמתאימים לכל כיס ולכל צורך, תוך הסרת החסמים האחרונים שעמדו בפני המהססים.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת ג'ילי

עוד באותו נושא: ג'ילי, רכבים חשמליים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי