הושג סיכום: שחקניות ליגת העל ייצאו לחופשה ללא תשלום

עדן רוטברג, יעל אהרוני
עדן רוטברג, יעל אהרוני | עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים

בתום משא ומתן בין מנהלת הליגה לארגון השחקניות, נחתם ההסכם שיאפשר לכדורסלניות הישראליות לקבל דמי אבטלה מהביטוח הלאומי: "יאפשר לקבוצות אוויר לנשימה בתקופה קשה זו"

(גודל טקסט)

בתום משא ומתן שהתנהל בימים האחרונים בין יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר דוד, לבין יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, ניר אלון, נחתם היום (חמישי) הסכם אשר לפיו הקבוצות יוכלו להוציא באופן מיידי את כל השחקניות הישראליות לחופשה ללא תשלום, למעט שחקניות-חיילות אשר על פי החוק אינן זכאיות לכך, שיאפשר להן לקבל דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי ולחסוך לקבוצות עשרות אלפי שקלים. המהלך התחייב בשל משבר מגפת הקורונה שבעקבותיו הופסקה הליגה ובוטלו משחקי הפליאוף לעונת 2019/2020.

יו"ר המנהלת התייחסה להסכם: "מדובר בהסכם חשוב ומאוזן, אשר יאפשר לקבוצות הליגה אוויר לנשימה בתקופה קשה זו. ההסכם שומר על זכויותיהן של השחקניות הישראליות, שהן שותפות שלנו לדרך ודווקא בימים קשים אלו, חשוב לנו להביא בשורה ומסר של אחדות ושותפות, בין הנהלות קבוצות ליגת העל לשחקניות".

עו"ד אורי כהנא, היועץ המשפטי של מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, ציין: "החתימה על ההסכם התאפשרה בשל רצון טוב של כל הצדדים. בשונה ממצבם של השחקנים הגברים, אשר חלקים מהותיים מהשכר שלהם מבוססים על מענקים כנגד הישגים, השכר של רוב השחקניות הוא קבוע, מה שהקל על התהליך". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי