עדכונים שוטפים: שני שחקנים נוספים מסמפדוריה נדבקו, גם אנשי צוות מאלאבס

פאביו דפאולי
פאביו דפאולי | Paolo Rattini/Getty Images

נגיף הקורונה בספורט: שחקן שביעי מהקבוצה האיטלקית חלה, פיורנטינה הודיעה כי גם פצלה וקוטרונה נדבקו. בארגנטינה מתעקשים לקיים את הסופרליגה ללא קהל, אך ריבר דורשת שהמפעל יידחה. וגם: רונאלדו תועד בבידוד

(גודל טקסט)

חודש מרץ מדי שנה הוא אחד החשובים בעולם הספורט, מכיל הכרעות רבות ולעתים את הרגעים המותחים של העונה, אבל נגיף הקורונה המתפשט ברחבי העולם השבית את כל הענפים כליל. בארצות הברית עצרו את כל הענפים, באנגליה ובגרמניה נכנעו ועצרו את ליגות הכדורגל, גם בישראל בהוראת משרד הבריאות נעצרו כל הענפים לחודש שלם ובמדינות שעוד מקיימים משחקים בדלתיים סגורות, השחקנים מסרבים להתייצב. לפניכם כל עדכוני היום (שבת, 14.3) מסביב לעולם בכל הקשור להתפשטות הקורונה.

כל העדכונים, שבת 14.3.2020
* קבוצות נוספות בליגת העל גם כן מבטלות אימונים. בהפועל כפר סבא הודיעו כי האימון של מחר לא יתקיים ובמועדון יקיימו הערכת מצב. בסקציה נס ציונה, הופסקו האימונים של הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער עד לקבלת הנחיה חדשה ממשרד הבריאות. השחקנים יקבלו הוראות פרטניות לגבי שמריה על כושר ותזונה.

* בעקבות ההנחיות החדשות, במכבי נתניה ביטלו את האימון שהיה אמור להתקיים מחר והשחקנים קיבלו הודעה שכרגע לא יתקיימו אימונים והם יקבלו תכניות אימון. כמו כן, נכון לרגע זה, בקבוצה נמצאים בשיחות עם משרד התמ"ת בנוגע לשחקנים הזרים. כרגע, הם שוהים בארץ עד להודעה חדשה (קרדיט: תומר חבז). 

* כאוס בסמפדוריה. כשעה בלבד אחרי שהתברר ששחקן שישי בקבוצה נדבק בקורונה, הגיע השביעי – ברטוש ברשינסקי. שחקן נבחרת פולין אמר: "למרות כל אמצעי הזהירות שננקטו, לא הצלחתי להימנע מהנגיף. מבקש מכולם להיות אחראיים ולהישאר בבית". אגב, רק לפני כחמישה חודשים המגן רשם 90 דקות ב-0:4 של נבחרתו מול נבחרת ישראל.

* שחקן שישי בסמפדוריה שאובחן כחולה קורונה: אחרי מנולו גביאדיני, עומאר קולי, אלבין אקדל, אנטוניו לה גומינה ומורטן ת'ורסבי, גם המגן הימני פאביו דפאולי נדבק ואמר: "אני רוצה להרגיע שאני בסדר. המחלה היא מפלצת בלתי נראית שתוקפת ללא הבחנה, אך נחזור חזקים מתמיד. אני שולח חיבוקים לכל הנדבקים וקורא לכולם להישאר בבתים".

* שני חולים נוספים בקורונה בעולם הספורט: אלאבס מהליגה הספרדית אישרה ששני אנשי צוות, ששמם לא נחשף בשלב זה, נמצאו חיוביים בבדיקה.

* כריסטיאנו רונאלדו נמצא בבידוד אבל זה לא אומר שהוא הצליח לחמוק מהמצלמות שתיעדו אותו במרפסת ביתו.


* חולים נוספים מהסרייה א': פיורנטינה הודיעה היום כי תוצאות הבדיקה של צמד השחקנים חרמאן פצלה ופטריק קוטרונה והפיזיותרפיסט סטפנו דאינלי נמצאו חיוביות. במועדון הוסיפו כי כולם נמצאים בביתם בפירנצה ומצבם הבריאותי טוב. כזכור אלו לא הנדבקים הראשונים בקבוצה, עוד אתמול הודיעו הסגולים על תוצאות חיוביות בבדיקה של שחקן הכנף הסרבי דושאן ולאחוביץ' וייתכן שבימים הקרובים פיורנטינה תודיע על חולים נוספים. פצלה כתב לאחר שנודע כי חלה: "היו לי תסמינים במשך יומיים והבדיקה יצאה חיובית, אבל אני בבית כעת ללא תסמינים ומטופל על ידי הצוות הרפואי של המועדון. בקרוב זה יהיה סיפור שאוכל לספר. תשמרו על עצמכם ועל הסובבים אתכם".

* אחת המדינות היחידות שבה עוד מתקשים לשחק כדורגל היא ארגנטינה, ושם אמור להיערך הערב (22:40, ישיר בספורט2) מפגש בין ריבר פלייט לאתלטיקו טוקומן – פחות משבוע אחרי שהשתיים נפגשו וריבר איבדה מולה את האליפות במחזור הסיום בעקבות 1:1. כעת הן אמורות להיפגש במסגרת גביע הסופרליגה, מפעל שגם כך יבוטל בשנה הבאה, אך בארגנטינה כעת מתעקשים על קיום המשחקים בדלתיים סגורות. מי שלא מוכנים לשחק הם השחקנים עצמם – שחקני ריבר הודיעו שהם לא מתכוונים להתייצב למפגש, בעוד אלה של טוקומן מוכנים. 

* אחרי שבליטא הכריזו על סיום העונה ועל הכתרת ז'לגיריס לאלופה, בפיב"א אירופה אישרו שהיורוליג לנשים, היורוקאפ לנשים וכן מפעל היורופקאפ הסתיימו לעונה זו. "הוחלט לעצור את התחרויות ולא להמשיכן עד סוף העונה הנוכחית", נמסר מפיב"א, "בשבועות הבאים, בהתאם להערכות המצב, יתקבלו החלטות הנוגעות לעתיד התחרויות". יש לציין שליגת האלופות, בה משחקת הפועל ירושלים, לא הסתיימה לאור העובדה שהיא תחת פיב"א העולמית ולא פיב"א אירופה.

* אחרי שבנז'מין מנדי הכניס את עצמו לבידוד, לאחר שהיה חשד שבן משפחתו נדבק בנגיף הקורונה, מגן מנצ'סטר סיטי נבדק והתוצאות היו שליליות.

* באיטליה דחו קבוצות הליגה את ההצעה לקיים פלייאוף. אחת ההצעות שהונחה בפני קבוצות הסרייה A הייתה לשחק במתכונת פלייאוף, כך שכל שלושה ימים ייערך משחק ויתאפשר לסיים את העונה ולספק הכרעות בכל הנוגע לאלופה, יורדות והשגת הכרטיסים למפעלים האירופיים, אולם בשלב זה היא נדחתה.

* שר הספורט באיטליה, וינצ'נזו ספאדפורה, טען כי היה צריך לסיים את הליגה האיטלקית הרבה קודם. באיטליה, כידוע, קצב התפשטות הנגיף הוא מהקשים באירופה והוביל לקורבנות רבים לצד עשרות אלפי חולים ומכאן שגם הספורט הושפע בזמן שליגות נוספות, כולל בארצנו, נערכו כרגיל, ועל כך אמר שר הספורט: "כדורגל זה עולם בפני עצמו והיה זה שההתאחדות האיטלקית לא רצתה לקחת אחריות. היינו צריכים לעצור את הליגה קודם, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא".

* בארצות הברית מתגייסים למאמץ נגד התפשטות הנגיף ובניסיון סיוע לאזרחים ולאוהדים. קבוצות ואפילו שחקנים באופן פרטני הודיעו שיתרמו למוסדות ואפילו ישלמו את משכורות העובדים שנותרו כעת מובטלים. גולדן סטייט, למשל, אישרה כי תעביר מיליון דולר לעובדי הליגה שנותרו ללא משכורת מסודרת, וגם הרוקי זאיון וויליאמסון, כוכב ניו אורלינס, אישר בחשבון האינסטגרם שישלם את שכרם של עובדי התחזוקה באולם של הפליקנס בחודש מרץ.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The people of New Orleans have been incredibly welcoming and supportive since I was Drafted by the Pels last June, and some of the most special people I have met are those who work at smoothie King Center. These are the folks who make our games possible, creating the perfect environment for our fans and everyone involved in the organization. Unfortunately, many of them are still recovering from long term challenges created by Katrina, and now face the economic impact of the postponement of games because of the virus. My mother has always set an example for me about being respectful for others and being grateful for what we have, and so today I am pledging to cover the salaries for all of those Smoothie King Center workers for the next 30 days. This is a small way for me to express my support and appreciation for these wonderful people who have been so great to me and my teammates and hopefully we can all join together to relieve some of the stress and hardship caused by this national health crisis. This is an incredibly resilient city full of some of the most resilient people, but sometimes providing a little extra assistance can make things a little easier for the community.

A post shared by Zion Williamson (@zionwilliamson) on


* לא רק דונובן מיטשל: כוכב יוטה ג'אז, שייתכן שנדבק בקורונה על ידי חברו לקבוצה, רודי גובר, אישר שגם אביו חלה. דונובן מיטשל האב עובד בניו יורק מטס. בארה"ב אישרו שגם נער שאוהד את יוטה וזכה לחתימות משחקני הקבוצה, נדבק בנגיף.

* מרתון לונדון נדחה רשמית לחודש אוקטובר וגם מרתון בוסטון לא ייערך בחודש הבא ונדחה לספטמבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי