גרנט בראיון: מערכת היחסים עם יענקל'ה שחר, בהלת הקורונה והפנדל של טרי

אברם גרנט
אברם גרנט | הליגה ההודית

מאמן הנבחרת לשעבר דיבר ב-103FM וניסה להרגיע: "בהשוואה לעולם, המספרים יחסית נמוכים". על המצב באנגליה: "אם אני לא רואה דיווח, אני לא יודע שיש נגיף". וגם: זיכרונות ממכבי חיפה ומצ'לסי והאם יחזור לישראל

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אברם גרנט לא חי ולא מאמן בישראל כבר המון שנים, אבל זה לא אומר שהוא לא מעודכן במתרחש בארץ. מאמן הנבחרת ומנג'ר צ'לסי לשעבר התראיין ל-103FM והתייחס לשלל נושאים, ביניהם בהלת הקורונה במדינתנו, השפעת הנגיף על בריטניה והצלחתה של ליברפול, כשבנוסף הוא גם העלה זיכרונות מתקופתו במכבי חיפה ומגמר ליגת האלופות בו הפסיד עם צ'לסי.

"אני מדבר מקו הגבול בלונדון אבל אני חושב שהחזית עכשיו בישראל, סגרו את המדינה", אמר גרנט בפתיחת הראיון. "אמרתי לאחד הכתבים בארץ שאם אני לא רואה את הדיווח שלו, אני לא יודע שיש קורונה בלונדון. מדברים על זה, אבל כשאתה מסתובב ברחוב אתה לא מרגיש את זה. הלכתי למסעדה והיא הייתה מפוצצת".

מאמן נבחרת ישראל לשעבר התייחס לכך שהבהלה בארץ בעקבות הנגיף גדולה: "בארץ זה תמיד היסטוריה או היסטריה. יש כמה הרוגים, יש נדבקים, אבל בהשוואה לעולם המספרים יחסית נמוכים".

אוהדי כדורגל בישראל מתגוננים מהקורונה (אריאל שלום)
אוהדי כדורגל בישראל מתגוננים מהקורונה (אריאל שלום)

למרות המגמה בשאר הליגות באירופה, גרנט לא מצליח לדמיין את משחקי הפרמיירליג ללא קהל: "אתמול ראיתי את המחצית השנייה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע ואמרתי ליענקה'לה אחרי המשחק שזאת הפעם הראשונה ששמעתי אותו במשחק. הוא צעק וכולם שמעו אותו. קשה לי לדמיין את הליגה האנגלית ללא קהל, אני לא חושב שזה עולה לדיון בכלל, אתמול התראיינתי ב'סקיי' ולא דיברו איתי על זה אפילו פעם אחת. המסורת חזקה מאוד, אבל אם זה יגיע למימדים אדירים, מי יודע. העובדה שדורטמונד משחקת ללא קהל היא גם מוזרה".

יענקה'לה שחר ומכבי חיפה: "אימנתי שנתיים בחיפה, אני חושב שמאוד קל לאמן תחת יענקה'לה. הגעתי לשנתיים אחרי שבע שנים שהם לא לקחו אליפות, ואני יכול להגיד שחלק גדול מהאליפות שייך לו. הוא בן אדם שיודע לקבל החלטות וללכת אחורה, הוא מאוד מעורב. אני אוהב בעלים שמאוד מעורב, הוא אוהב את המשחק מאוד מאוד, הוא אוהד למעשה. אמרתי לו פעם – אתה רבע אוהד, רבע מאמן, רבע בעלים ורבע לא יודע מה. הוא יושב ביציע וחי את המשחק".

האם יחזור לישראל: "אני לא יכול לענות על השאלה הזאת. לא יודע, לא יכול לענות. כל החלטה עקרונית היא טובה עד שמגיעה החלטה יותר טובה".

יעקב שחר.
יעקב שחר. "קל לאמן תחתיו" (מאור אלקסלסי)

העונה של ליברפול: "עם קלופ הם כל שנה טובים יותר ויותר. לפני שנתיים הם הגיעו לגמר ליגת האלופות והפסידו בגלל הפציעה של סלאח, שנה שעברה הם תיקנו את זה. הם משחקים כדורגל טוב, גם סיטי משחקים טוב אבל זאת העונה שלהם".

לסיום, גרנט נזכר בגמר הצ'מפיונס ליג המפורסם וההחטאה של ג'ון טרי: "הבנתי את הרגע, ידעתי שזה ירדוף אותו הרבה זמן. פגשתי אותו לא מזמן והוא סיפר לי שעדיין מתעסקים בפנדל כל הזמן. כששיחקתי עם פורטסמות' בגמר לפני עשר שנים זה היה אני נגד צ'לסי, אז כל השבוע בטלוויזיה שידרו את הפנדל שלו. כל הזמן. ואז הוא פגש אותי שבועיים אחרי זה ואמר לי – אתה לא חושב שהם הגזימו?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי