קטש: "מה שים מדר עשה חמור, אשתדל לא לקחת את זה אישית"

ים מדר
ים מדר | עדי אבישי

מאמן הנבחרת התראיין בתכנית הספורט ב-103FM והתייחס לסירובו של השחקן לעלות מהספסל: "מקווה שהוא ילמד מזה". וגם: הניצחון בפולין ("בארץ לא הבינו עד כמה הוא גדול"), הצערת הסגל ועתידו: "אשמח לאמן ביורוליג"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל סיימה את חלון המשחקים הראשון של מוקדמות אליפות אירופה עם שני ניצחונות מרשימים, תחילה בפולין ואתמול (שני) הביסה 63:87 את רומניה, תוצאות שאמורות להבטיח לעודד קטש ולשחקניו את המקום באליפות אירופה לאור העובדה ששלוש מתוך ארבע נבחרות עולות שלב. המשחקים יתחדשו רק בחודש נובמבר, אז תארח ישראל את ספרד ולאחר מכן תצא לפולין, כך שספק גדול אם דני אבדיה לא יהיה עד אז שחקן NBA שייבצר ממנו להגיע, ואולי זו הסיבה לכך שהמאמן סירב לצאת בהצהרות.

בראיון בתכנית הספורט ב-103FM, עודד קטש סיפר הערב (שלישי) בין השאר על הניצחונות הגדולים, האווירה בנבחרת, תרומת הוותיקים וגם דיבר בגלוי על סירובו של ים מדר לעלות מהספסל לשתי הדקות האחרונות במשחק. "אי אפשר היה לבקש יותר בכל הנוגע לתוצאות", אמר תחילה המאמן הלאומי, "החלון הזה הפך להצלחה מאוד גדולה בזכות הניצחון בפולין – אני חושב שגם בארץ לא הבינו כמה הניצחון הזה גדול עד שפולין ניצחה את ספרד בחוץ".

העובדה שקבוצות היורוליג משחקות במקביל לנבחרת: "זה פוגע מצד אחד, אבל גם נותן תקווה לנבחרות קטנות. בכלל, כל הקונספט שמתאמנים יחד שלושה או ארבעה ימים ואז עולים לשני משחקים…זה לא שהיו לנו הרבה אימונים, כי גם צריך לזכור ששחקנים הגיעו אחרי משחקים עם הקבוצה שלהם ולחלקם היו פציעות קטנות. מה שהיה חשוב הוא שצברנו ביטחון".


אבדיה ובלאט. "הפיצול פוגע, אבל גם נותן תקווה" (עדי אבישי)

האווירה בנבחרת: "החבר'ה באמת מדהימים, הם חברים טובים ובאימונים אני זה שהייתי צריך לעצור אותם, כי הם נתנו כל הזמן מאה אחוז ובמוטיבציית שיא. זה חלון ראשון בקמפיין חדש, לא בדיוק ידענו מה נפגוש, אבל אני חושב שהפתרון שלנו היה שהגענו עם המון שחקנים מהקמפיין הקודם ויצרנו המשכיות".

אם עלינו שלב: "עוד לא. אני גם לא מסכים שעלינו תיאורטית. בתור אוהד אני יכול להבין את זה, אבל בתור מאמן לא".

סירובו של ים מדר להיכנס לשתי הדקות האחרונות: "זה היה חמור. אפשר להסתכל על זה כעל בחור צעיר שלקח את זה למקום של עלבון במקום לראות את זה כגאווה. אני בכל מה שקשור לנבחרת אעשה בגאווה, גם אם צריך להיות עוזר מאמן שישי. כל מה שקשור לנבחרת ישראל זה קודש הקודשים של הכדורסל הישראלי. זה היה לי קצת מוזר וזה מקרה חמור, אבל אני מאוד מקווה בשביל ים שהוא ילמד מהדבר הזה ואנחנו גם ננסה להסביר לו את זה בצורה הכי טובה".

קטש. "הנבחרת היא קודש הקודשים של הכדורסל הישראלי" (עדי אבישי)

כיצד הוא רואה את התנהגותו של מדר: "בכל מצב שלא יקרה, אם שחקן לא רוצה אז מבחינתי לא צריך. אחר כך, כשאני חושב על זה, אז זה בחור צעיר ואני אשתדל לא לקחת את הדברים ברמה האישית. זה לא אותו דבר בין לאמן קבוצה לנבחרת, כי אם זה היה קורה בקבוצה זה היה עובר טיפול אחר כי יש מקל ויש גזר. בנבחרת יש חלון של שבוע ואין זמן לטפל בזה, אבל דאגתי גם לומר לשחקנים שכל אחד יכול לשחק דקה ויכול לשחק 40, אבל הוא עושה הכל לטובת נבחרת ישראל. גיא פניני, שעבר כמה דברים בכדורסל, היה קופץ מהספסל אם הייתי מעלה אותו לשתי דקות – כי נבחרת ישראל היא מעל הכל".

תרומתם של מקל ופניני: "הנבחרת עברה הצערה ואני חושב שהאיזון הוא טוב ובריא לדינמיקה ולדרך שלנו. אל תשכחו שיש גם שחקנים שחסרים בגלל פציעות, אבל בהסתכלות קדימה אני חושב שעוד שנתיים או שלוש יכולה להיות נבחרת שתגיע לתוצאות טובות".


מנקו ומקל. "איזון טוב ובריא" (עדי אבישי)

הניצחון על פולין: "התייעצתי עם מאמנים לפני המשחק הזה, כולל עם דייויד בלאט, ואם תשאלו אנשים ביבשת זה ניצחון יותר מפתיע מאשר הניצחון של פולין על ספרד. מאוד קשה לשחק שם. זה נכון שאם תיקחו 15-20 שנים אחורה אז פולין זה לא שם גדול, אבל דברים משתנים".

הצלחתו עם הפועל ירושלים: "אני לא מרגיש על גג העולם, אלא תמיד מסתכל על המשחק הבא. הלחץ הוא פנימי ואני תמיד ארצה לעשות את הכי טוב".

אם הוא יזכה לאמן ביורוליג: "אני באמת נמצא במקום טוב ושמח עם מה שאני עושה. אם זה יקרה, אשמח, אבל גם לא אז אני שלם עם זה לגמרי ומנסה לעשות את הכי טוב. בעבודה הזו אף פעם אי אפשר לדעת מה צופן העתיד, אלא להמשיך בדרך ולעשות את הדברים כמו שצריך".

הבילוי המשותף של בר טימור ותומר גינת בזמן המשחק נגד רומניה: "הם העלו תמונה באינסטגרם ואני חושב שזה היה מהלך חסר טעם וחסר רגישות. באופן אישי לא אהבתי את זה, אבל זו לא עבירת משמעת וכל אחד בוחר איך להתנהג. אני חושב שבחלון הבא נצטרך להתייחס לשחקנים שלא מתלבשים או ששוחררו כחלק מהקבוצה והם יחויבו להגיע".


טימור וגינת. "מהלך חסר טעם וחסר רגישות" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי