צפו בתקציר: 1:2 יקר למכבי חיפה באשדוד, שרי בישל פעמיים

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון

רוקאביצה (23), כבש ראשון, יחזקאל (28) השווה לאחר מתפרצת נפלאה, ווילדסחוט (53) הכריע את המשחק. ההולנדי הצטיין, הפער ממכבי ת"א שתשחק ביום שני נגד הפועל ת"א בדרבי: שלוש נקודות

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון הלא מרשים על הפועל חדרה במחזור הקודם, מכבי חיפה התארחה הערב (שבת) באצטדיון הי.א אצל מ.ס. אשדוד ורן בן שמעון. הירוקים הגיעו למשחק ללא דולב חזיזה שצבר כרטיסים צהובים, ועם סנטיהו סלליך בהרכב, כשירדן שועה ומוחמד עוואד נשארו על הספסל. מנגד, הקבוצה של רן בן שמעון, שכבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף התחתון ורק רוצה להימנע ממאבקי הירידה, הגיעה לאחר ניצחון על הפועל כפר סבא.


איקום אוטין. חגיגה במכבי חיפה בסיום (דני מרון)


טרנט סיינסבורי חוגג עם הדגל של האוהדים (דני מרון)

3800 האוהדים הירוקים שליוו את קבוצתם לעיר הנמל לא התאכזבו. הקבוצה של בלבול פתחה את המשחק בקצב נפלא, וכבר לאחר 23 דקות, צ'רון שרי שהראה הערב את היכולות שלו מהסיבוב הראשון, מצא את מלך השערים של הליגה, ניקיטה רוקאביצה פנוי מול משפתי. האוסטרלי עם הרבה קור רוח כבש את השער ה-17 שלו העונה בליגה. אך המארחת לא אמרה נואש, חמש דקות לאחר מכן, מתפרצת נפלאה של סמואל אלאבי ודין דוד הסתיימה אצל שגיב יחזקאל, שהשווה במהירות. 1:1 במחצית.

במחצית השנייה, שרי שוב שלח כדור עומק נפלא, הפעם ליאניק ווילדסחוט חברו ההולנדי, שבעט בעוצמה מעל משפתי והחזיר את היתרון לירוקים, יתרון שנשמר עד לסיום. 1:2 למכבי חיפה, שמצמקת את הפער ממכבי תל אביב לשלוש נקודות מחזור לסיום העונה הסדירה, עד לדרבי התל אביב שייערך ביום שני.



ירדן שועה מודה לאוהדים. שוב נכנס כמחליף (דני מרון)


שחקני אשדוד מאוכזבים. (דני מרון)

הרכבים
מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי (עיאד חבשי), סינטיהו סלליך (איקום אוטין), צ'רון שרי, יאניק ווילדסחוט (ירדן שועה), ניקיטה רוקאביצה.

מ.ס. אשדוד: רועי משפתי, בנצי מושל, טימותי אוואני, דודי תירם (שובל גוזלן), גילי כהן, פיראס אבו עאקל (רנאן אריאס), רועי גורדנה, שלומי אזולאי, סמואל אלאבי, שגיב יחזקאל (מוחמד כנען), דין דוד.


רוצים לזכות בפרסים? 

– ענו על חידת ליגת העל
– בחרו את שחקן המחזור של בזן 
– הצביעו לשחקן החודש של אלקטרה


צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה ונטע לביא (דני מרון)


טימותי אוואני (דני מרון


אוהדי מכבי חיפה. הגיעו בהמוניהם (דני מרון)


ירדן שועה. צופה מהספסל (דני מרון)

מהלך המשחק
יצאנו לדרך באשדוד, עם תפאורה מקסימה מצד אוהדי מכבי חיפה. כבר בדקה הראשונה, המארחת הגיעה למצב נפלא עם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה של סמואל אלאבי, אך ג'וש כהן זינק נהדר והדף את הכדור לקרן. בדקה החמישית הגיע המצב הראשון של הירוקים. ווילדסחוט פרץ נהדר מהאגף השמאלי והוכשל על קצה הרחבה ע"י תירם, שראה את הכרטיס הצהוב. שרי סובב בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה אך נעצר אצל משפתי.


רן בן שמעון. קבוצתו נקלעה לפיגור כבר במחצית הראשונה (דני מרון)

בדקה השביעית גם ניקיטה רוקאביצה היה יכול לכבוש. ווילדסחוט העביר כדור רוחב נפלא מהאגף השמאלי לרגליו של האוסטרלי שבעט מקרוב מעל השער. דווקא לאחר שנרגע מעט הקצב הסוער מהפתיחה, בדקה ה-23, צ'רון שרי מצא את ניקיטה רוקאביצה עם כדור עומק נפלא. האוסטרלי מצא את עצמו פנוי מול משפתי, שלח בעיטה
שטוחה וחזקה ועם הרבה קור רוח, כבש. 0:1 למכבי חיפה!


שחקני מכבי חיפה חוגגים (דני מרון)


ניקיטה רוקאביצה. 17 שערי ליגה (דני מרון)


ניקיטה רוקאביצה, סאן מנחם וסנטיהו סלליך חוגגים (דני מרון)



ארנסט מאבוקה ודין דוד (דני מרון)

מכבי חיפה בהלם!
 חמש דקות לאחר שער היתרון, ודווקא כשהירוקים נכנסו למומנטום, אשדוד יצאה למתפרצת נפלאה עם סמואל אלאבי, שמצא בכדור עומק את דין דוד, שהעביר ליחזקאל. החלוץ לא התבלבל מול כהן והשווה בקלילות ל-1:1! מתפרצת אדירה של המארחת.

המארחת הצליחה להרגיע את הקצב לאחר השער ולסגור את המשחק עד לסיום המחצית. ניסיון שאפתני של שרי מ-30 מטרים לא צלח, בעיטה של שלומי אזולאי מהעבר השני לא הצליחה להוות סכנה אמיתית על השער של כהן. הקבוצות יורדות להפסקה לאחר מחצית ראשונה מהנה.



שגיב יחזקאל חוגג (דני מרון)


שגיב יחזקאל. סיים מתפרצת נפלאה (דני מרון)


מחצית שנייה
המחצית השנייה באשדוד יצאה לדרך. הירוקים יצאו להתקפה עם יאניק ווילדסחוט, שפרץ מהאגף השמאלי לאמצע, בעט בעיטה שטוחה וחזקה לפינה הקרובה אך משפתי קלט והדף את הכדור החוצה. דקה לאחר מכן, בדקה ה-52, שוב התקפה של הירוקים, הפעם שרי מצא את ווילדסחוט עם כדור עומק נפלא. ההולנדי נשאר לבד מול משפתי ושחרר בעיטה חזקה מעל השוער, שמחזירה את היתרון לירוקים. 1:2 למכבי חיפה. 


יאניק ווילדסחוט חוגג שער חשוב (דני מרון)


צמד ההולנדים של חיפה. שיתוף פעולה נפלא הערב (דני מרון)


שחקני מכבי חיפה חוגגים (דני מרון)

קצב המשחק השתנה מאז השער השני של הירוקים, ודווקא הקבוצה של רן בן שמעון שולחת שחקנים קדימה ומנסה להגיע למצבים, בעוד השחקנים של בלבול מנסים לצאת למתפרצות, והמאמן עצמו עדיין לא ביצע חילופים, בזמן שירדן שועה מתחמם על הקווים. החלק הקדמי של אשדוד, ובעיקר שלומי אזולאי, דין דוד וסמואל אלאבי משחקים מצוין במחצית השנייה.


יאניק ווילדסחוט, סמואל אלאבי (דני מרון)

בדקה ה-65, התקפה טובה של אשדוד. כדור גובה נפלא הגיע לדין דוד, שמסר לשלומי אזולאי למרכז הרחבה, הקשר שלח בעיטה שטוחה אך נעצר בידיים הבטוחות של ג'וש כהן, אחת ההפתעות הנעימות של העונה. בדקה ה-69, ירדן שועה עלה כמחליף במקומו של ווילדסחוט. דקה לאחר מכן, גם חבשי תפס את מקומו של יובל אשכנזי על כר הדשא והקבוצה של בלבול עברה לשחק במערך של שלושה בלמים.


ארנסט מאבוקה ורועי גורדנה נאבקים על הכדור (דני מרון)


סנטיהו סלליך וטימותי אוואני (דני מרון)

הירוקים פשוט נעלמו מהמשחק מאז שער היתרון, והקבוצה של רן בן שמעון השתלטה באופן מוחלט על המשחק. בדקה ה-88, סמואל אלאבי שחרר פצצה מחוץ לרחבה וכמעט השיג שוויון דרמטי, אך הדיפה נפלאה של ג'וש כהן הצילה את הירוקים, שהצליחו לשמור על היתרון עד הסיום. 1:2 יקר למכבי חיפה על מ.ס. אשדוד בסיום. החבורה של מרקו בלבול משיגה ניצחון חוץ יקר ומצמקת את הפער ממכבי תל אביב לשלוש נקודות באופן זמני.


שגיב יחזקאל, טרנט סיינסבורי וסאן מנחם (דני מרון)


נטע לביא (דני מרון)


יובל אשכנזי וסמואל אלאבי (דני מרון)


שלומי אזולאי (דני מרון)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי