בשבת: בכורה ביתית לקאסטריטיס מול הפועל חולון

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | עומרי שטיין

אחרי ניצחון החוץ המרשים מול ירושלים, המאמן היווני החדש של הפועל תל אביב יפגוש לראשונה את האוהדים וינסה לשמור על מאזן מושלם. וויליאמס יוכיח לאקסית שהיא טעתה?

(גודל טקסט)

אחרי שהגביע הגיע לסיומו עם הזכייה של הפועל ירושלים, המחזור ה-19 בליגת ווינר סל ייצא לדרך מחר (שבת) עם שני משחקים, כשמכבי אשדוד תארח את מכבי חיפה (18:30) ואילו הפועל תל אביב תפגוש לקרב מסקרן את הפועל חולון (21:00).

מכבי אשדוד (15:3) – מכבי חיפה (9:10)

מארק טולפסן, שחתם בתחילת השבוע, עשוי לערוך בכורה מחודשת במדי מכבי אשדוד, שהשיגה בשבוע שעבר את ניצחון הבית הראשון שלה מאז המחזור השני, 69:82 על הפועל חולון. פול סטול הוביל חמישה צהובים-כחולים בספרות כפולות עם 21 נקודות, 5 מ-9 לשלוש, 10 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו הוסיף 20 נקודות ו-9 ריבאונדים. אשדוד קלעה באחוזים גבוהים יותר לשלוש (10-22, 45%) מאשר מהקו (8-18, 44%) וניצחה את המחצית השנייה בתוצאה 26:45.

מנגד, מכבי חיפה נעצרה אחרי תקופה מצוינת עם הפסד 88:82 במשחק השלמה מול הפועל חולון בחוץ. הירוקים פתחו נהדר והובילו בפער דו-ספרתי, אבל איבדו ברבע הראשון את ג'יימס יאנג שנפצע לאחר קליעת השלשה השלישית שלו ללא החטאה. סקוט סאגס בלט עם 16 נקודות, גרגורי ורגאס רשם 11 נקודות ו-11 ריבאונדים והיה רחוק אסיסט בודד מטריפל דאבל שני ברציפות.

אשדוד ניצחה את חיפה בשני משחקי הבית האחרונים מולה בהיכל הקריה בהפרש מצטבר של 40 נקודות. בשורות "הדולפינים" שלושה נציגים מעונת האליפות ההיסטורית של הירוקים מלפני שבע שנים: המאמן בראד גרינברג, הסנטר אלכס צ'וברביץ' והרכז פול סטול, שיפגוש את האקסית לראשונה. גם אצל חיפה שלושה אקסים אשדודים: רומן סורקין שגדל בעיר והיה בסגל הקבוצה בעונתו הראשונה בבוגרים, ווילי וורקמן וגיל אמיתי.


מפגש נוסף מול האקסית הירוקה. בראד גרינברג (לירון מולדובן)

הפועל ת"א (11:7) – הפועל חולון (8:10)
הרכש החדש, מני האריס, הצטרף השבוע לאימוני הפועל חולון, שחזרה לנצח אחרי שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות, 82:88 חשוב בבית על מכבי חיפה במשחק מוקדם מהמחזור ה-20. הסגולים-צהובים, שהופיעו למשחק עם שבעה שחקני רוטציה בלבד ועדיין ללא האריס, קלעו 14 שלשות ב-47%, כולל 4 מ-4 של ג'ו אלכסנדר שזומן לסגל נבחרת ישראל. מרקוס פוסטר הוביל עם 27 נקודות, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות.

מן העבר השני, הפועל ת"א יצאה לפגרת הגביע בטעם טוב, אחרי שקטעה רצף של שלושה הפסדים עם 80:91 בחוץ על הפועל ירושלים, במשחקו הראשון של יאניס קאסטריטיס על הקווים. מארק ליונס הצטיין במשחקו הטוב ביותר העונה עם 23 נקודות, 11 אסיסטים ו-5 חטיפות, לטאביוס וויליאמס הוסיף 21 נקודות ב-90% מהשדה. ביום ראשון גברו האדומים במשחק אימון על הפועל גלבוע/גליל 71:86 בהובלת ג'ורדן המילטון שקלע 17 נקודות, בדיוק כמו במחזור שעבר בליגה.

הפועל חולון עומדת על רצף של ארבעה ניצחונות ליגה על הפועל ת"א מאז העונה שעברה, כולל 74:92 מרשים בהיכל קבוצת שלמה בסיבוב השני אשתקד, במשחק בו הפגיזה 15 שלשות ב-56%. לטאביוס וויליאמס, שפתח את העונה בחולון, יפגוש אותה לראשונה מאז שחרורו. במפגש בסיבוב הקודם הוא הצטיין במדי הסגולים עם 23 נקודות, 14 ריבאונדים ומדד 37.


לטאביוס וויליאמס. יפגוש לראשונה את הפועל חולון (עודד קרני)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי