הרמז לירושלים, שילוב אמארה ודורסי אוהב את ב"ש: מכבי ת"א סיכמה ניצחון

אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר | דני מרון

ספרופולוס במסר ליריבה לפני גמר הגביע: "זה מפעל שנותן לקבוצות פחות תחרותיות הזדמנות לזכות בתואר". סטודמאייר נכנס לקצב, הגארד שוב התקרב לטריפל-דאבל נגד הדרומיים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חזרה אתמול (שלישי) לנצח בליגת העל כשהביסה 74:98 את הפועל באר שבע במשחק ההשלמה מהמחזור השביעי. אמנם מדובר ביריבה מהמקום הלפני האחרון בטבלה, שהגיעה במומנטום שלילי, אבל במצב הסגל הנוכחי וכשעדיין יש צורך בשילוב שחקנים כמו אמארה סטודמאייר וארון ג'קסון בשטף הקבוצתי, כל ניצחון משמעותי עבור האלופה וכך היה גם אמש, אם כי היא הייתה מעדיפה להיות בתחרות על זכייה בגביע המדינה מחר – כפי שציין יאניס ספרופולוס בסיום המשחק.

לאחר הניצחון, המאמן היווני הודה שקיום המפעל השני בחשיבותו בארץ ביד אליהו משמש כסוג של "דלק" עבור הצהובים, אך הוסיף גם עקיצה ליריבה הגדולה שהדיחה את הקבוצה שלו ומועמדת לזכות בתואר: "כמובן שאנחנו לא שמחים על כך שאנחנו לא בגביע, אבל צריך להבין ששם קל יותר לקבוצות האחרות כי ניצחון אחד מעלה אותך שלב. בגביע תמיד יש הפתעות וכששיחקנו נגד ירושלים, זה היה אחרי מחזור כפול ביורוליג. הם לא היו עייפים באותה מידה. לראיה, גם אנדולו הודחה היום מהגביע הטורקי וזו קבוצת יורוליג גדולה. זה מפעל שמיועד לקבוצות פחות תחרותיות ונותן להן הזדמנות לזכות בתואר".

כאמור, המשחק נגד באר שבע שימש את מכבי תל אביב כדי להריץ את סטודמאייר ולהתחיל להכניס אותו לעניינים. הסנטר סיפק את המספרים הטובים ביותר שלו עד כה, עם 14 נקודות ושישה כדורים חוזרים ב-16 דקות. ספרופולוס התייחס להשתלבות שלו: "יש לנו המון פוטנציאל אבל גם הרבה דברים לשפר. שחקנים הצטרפו תוך כדי העונה, אחרים נפצעו ולא כולם באותו כושר. אמארה הגיע אחרון, טס לארצות הברית אחרי משחק אחד, חזר בג'ט לג ועכשיו הוא נכנס לקצב. כבר נגד פנר הוא הראה שהוא משתלב ותרם לנו מאוד, היום היה המשחק הכי טוב שלו עד כה ואני יודע שככל שהוא יתאמן וישחק איתנו יותר ויבין את השיטה, הוא יהיה הרבה יותר טוב".

סטודמאייר. משחקו הטוב ביותר עד כה (דני מרון)
סטודמאייר. משחקו הטוב ביותר עד כה (דני מרון)

טיילר דורסי סיים כמצטיין המשחק ונראה שהוא נהנה לפגוש את באר שבע. במשחק החוץ נגדה הוא היה רחוק שני אסיסטים מטריפל-דאבל וגם אמש הגארד התקרב להישג, כשרשם שיאים עונתיים בנקודות (20) וחטיפות (4), הוריד שמונה ריבאונדים וחילק שמונה אסיסטים. "במהלך המשחק לא ידעתי שאני קרוב לטריפל-דאבל, עוד לא השגתי אחד במהלך הקריירה ואני רוצה לעשות את זה", סיפר דורסי, שחזר לעצמו אחרי שסבל לאחרונה מתקופת קליעה פחות טובה: "בתור קלעי, אתה קצת מדוכדך כשהזריקות שלך לא נכנסות. פשוט צריך לעבוד שעות נוספות, לפני ואחרי האימונים, ולא לאבד ביטחון בקליעה שלך. הערב פגעתי בכמה זריקות וזה עזר לי להתחמם.

דורסי. התקרב לטריפל-דאבל (דני מרון)
דורסי. התקרב לטריפל-דאבל (דני מרון)

דני אבדיה המשיך בתקופה המצוינת עם 20 נקודות ושבעה ריבאונדים, זאת לאחר שהביצועים שלו בשבועות האחרונים הגבירו את ההתלהבות סביבו בארצות הברית לקראת דראפט ה-NBA. ספרופולוס ניסה להשאיר אותו עם רגליים על הקרקע: "אני מצפה ממנו להשתפר בהגנה, הוא יכול להיות הרבה יותר טוב. הוא עובד קשה ואני שמח על איך שהוא משחק, לומד וצובר ניסיון. הדראפט? כל השנה אנחנו מתעסקים עם זה. כשהוא עולה על הפרקט, הוא צריך לשכוח מהכל. אנחנו מייעצים לו ועוזרים לו לשמור על פרופיל נמוך".

ההיעדרות מהגביע מעניקה לשחקני מכבי תל אביב מנוחה יקרה וארוכה יותר ממה שהתרגלו אליה, כשהמשחק הבא יהיה ביום ראשון נגד מכבי ראשון לציון ולאחר מכן תעבור הקבוצה להתרכז בהכנות למפגש עם ולנסיה, ביום שישי הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי