תובע האיגוד המליץ שלא להרחיק את מקניל מגמר הגביע

ג'רל מקניל
ג'רל מקניל | דני מרון

עו"ד טל אור נימק בכך שהדבר עלול לפגוע בספורטיביות של המשחק. באשר לטל דן, הומלץ להרחיקו משלושה משחקים. שני השחקנים יעמדו לדין מחר ב-11:00. איגוד השופטים גינה את דבריו של דני פרנקו

(גודל טקסט)

תקרית אלימה האפילה על העלייה של עירוני נהריה לגמר גביע המדינה בכדורסל אתמול (שני). קצת יותר מדקה לסיום המשחק, גארד הסגולים ג'רל מקניל דחף בחוזקה את שחקן נס ציונה טל דן, לאחר שזה נגח בחברו לקבוצה של מקניל, דומיניק ווטרס. מקניל ודן ספגו קנס אוטומטי של 12 אלף ש"ח ויועמדו לדין מחר בשעה 11:00, כאשר היום פרסם איגוד הכדורסל את המלצות התובע, עו"ד טל אור.

בנימוקיו, התובע לקח בחשבון את עברו של מקניל, שכבר ביצע עבירה משמעתית בתקופתו בהפועל תל אביב בדצמבר 2017, אך גם התחשב בעובדה שהרחקת השחקן ממעמד הגמר אליו העפילה קבוצתו עלולה לפגוע בספורטיביות של המשחק, ולכן המליץ על קנס נוסף של 18 אלף ש"ח (כלומר 30 אלף בסה"כ, כולל הקנס האוטומטי שכבר הוטל עליו) וכן הרחקה משלושה משחקים שתעמוד על תנאי כנגד מקניל למשך שנתיים בנוסף לקנס בגובה 30 אלף ש"ח, זאת במקרה של עבירה חוזרת. עוד המליץ התובע כי האמריקאי יתייצב למסיבת העיתונאים שתתקיים מחר לקראת הגמר וימסור באותו מעמד את התנצלותו על מעשיו.

באשר לדן, שגם לו עבר משמעתי באיגוד, עו"ד טל אור סבור כי יש להפעיל את עונש ההרחקה לשני משחקים העומד על תנאי נגדו בעקבות ההרחקה שנגזרה עליו בנובמבר האחרון (אז היה מעורב בקטטה עם שחקן מכבי חיפה, ג'יימס יאנג), מה שגוזר עליו שלושה משחקים בחוץ בסך הכל – בהתאם להוראת סעיף 3(17) בתקנון המשמעת של האיגוד, המורה על הרחקה אוטומטית ממשחק אחד במקרה שאותו שחקן כבר הורחק במהלך אותה עונה.

שחקני נהריה מחזיקים את מקניל אחרי התקרית (דני מרון)
שחקני נהריה מחזיקים את מקניל אחרי התקרית (דני מרון)

בנוסף, התובע המליץ לקנוס את דן ב-24 אלף ש"ח, זאת מכיוון ש"מדובר במקרה חמור שבו שחקן מקצועני האמור להוות דוגמא אישית ומודל לחיקוי, תוקף באלימות פיזית ומסוכנת שחקן יריב ואף היה עלול לגרום לפציעתו" ובמטרה "להוקיע את הדברים ולמנוע הישנותם בעתיד", כך נכתב בחוות הדעת.

במקביל, איגוד השופטים הגיב לביקורת שהטיח מאמן נהריה דני פרנקו באנשי המשרוקית שהחליטו על הרחקת מקניל. בהודעה נכתב: "איגוד השופטים מגנה בכל תוקף את את התבטאויותיו של דני פרנקו. ההחלטות שקיבלו שופטי המשחק באירוע האלים היו נכונות".

טל דן. לא פעם ראשונה שהוא מורחק העונה (דני מרון)
טל דן. לא פעם ראשונה שהוא מורחק העונה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי