ניצחה בשיניים: 77:80 למכבי ת"א על חימקי, משחק שיא לאבדיה

אבדיה ובראיינט בסיום
אבדיה ובראיינט בסיום | דני מרון

הצהובים פתחו רע ועד להפסקה הרוסים עלו ל-11 נקודות יתרון. מחצית שנייה שונה לגמרי הביאה לניצחון הדרמטי. הכוכב הצעיר קלע 11 נקודות ולקח 11 ריבאונדים. 21 נקודות לבראיינט

(גודל טקסט)

מכת הפציעות של הצהובים, שאליה הצטרף בשבת במשחק הליגה באילת סקוטי ווילבקין שנעדר הערב (רביעי) במשחק הבית מול חימקי מוסקבה, חייבה את המאמן יאניס ספרופולוס למצוא פתרונות חדשים ויצירתיים. הוא אכן מצא אותם ומכבי תל אביב זכתה בניצחון יקר ודרמטי על היריבה הרוסית – 77:80.

אלייז'ה בריאנט הציג משחק ענק, קלע 21 נקודות, לקח שישה ריבאונדים וחילק ארבעה אסיסטים. בכך הוא הפך לשפן ששלף המאמן היווני מכובעו. הגארד הציג את משחקו הטוב ביותר במדים הצהובים, בדיוק ברגע הנכון. בנוסף, קיבלה מכבי תל אביב עוד תצוגה נהדרת של דני אבדיה, שקבע שיאי קריירה ביורוליג בדקות (26), בנקודות (11) ובריבאונדים (9). טיילר דורסי הפגין גם הוא משחק מעודד בחלקים של המשחק אחרי תקופה פחות טובה, ותרם 12 נקודות.

זה הספיק לניצחון הרבה בזכות החלטות רעות של כוכב היריבה אלכסיי שבד בעיקר בדקות הסיום. הרכז הרוסי לקח זריקה חסרת אחריות בפיגור שתיים בדקה האחרונה, והוסיף איבוד מכריע במהלך האחרון, ובכך הותיר את קבוצתו בלא כלום אחרי ששהובילה ברוב שלבי המשחק. עכשיו יוצאת מכבי תל אביב למשחק החוץ הקשה ביום שישי באיסטנבול נגד פנרבחצ'ה, כשחלום הביתיות בפלייאוף עדיין וקיים.


אכזבה רוסית. שבד ויוביץ' בסיום (דני מרון)

קלעו למכבי תל אביב: אלייז'ה בריאנט 21 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים, טיילר דורסי 12, דני אבדיה 11 ו-9 ריבאונדים, אות'לו האנטר 10 ו-8 ריבאונדים, ג'יילן ריינולדס 7 ו-5 ריבאונדים, קווינסי אייסי 6 ו-6 ריבאונדים, סנדי כהן 6, אנג'לו קלויארו 4, ארון ג'קסון 3. 

קלעו לחימקי מוסקבה: אלכסיי שבד 18 נקודות ו-10 אסיסטים, יונאס ג'רבקו 17 , יאניס טימה 13, סטפן יוביץ' 11, דווין בוקר 7, איגור ויאצלב 4, סרגיי מוניה 3, סרגיי קראסב 2, ויאצ'סלב זייצב 2.


הכוכב הרוסי אלכסיי שבד בחימום בהיכל (דני מרון)

חימקי פתחה את עונת היורוליג עם שישה ניצחונות בשמונת המשחקים הראשונים, אך מאז התדרדרה במורד הטבלה ובשבעת המחזורים האחרונים ניצחה פעם אחת בלבד, אם כי זה קרה דווקא נגד ריאל מדריד בערב שבו הכוכב הגדול אלכסיי שבד מסר 13 אסיסטים לצד 21 נקודות. הרוסים חסרים הערב שני שחקנים משמעותיים, ג'רמי אוואנס ואנתוני גיל הפצועים.


ווילבקין. חסר למכבי תל אביב הערב (דני מרון)


קוויסי אייסי מול דווין בוקר (דני מרון)


ערן זהבי ביציע ההיכל (דני מרון)

רבע ראשון
חימקי פתחה טוב, ועם סלים של יאניס טימה וסרגיי מוניה עלתה ליתרון 2:8 מהיר. אלייז'ה בריאנט קלע חמש נקודות רצופות ושמר את הצהובים במרחק סביר. דני אבדיה נכנס והוסיף אנרגיות לצהובים, אבל אלכסיי שבד נכנס לעניינים והחל לקלוע, תוך שניצל הגנה מחוררת של הצהובים והוריד את חימקי בתום הרבע ביתרון 20:28.


סנדי כהן עולה לסל הרוסי מול שבד (דני מרון)

רבע שני
הרבע הני נפתח באותה מגמה ובשליטה מוחלטת של חימקי. ההתקפה של מכבי תל אביב שוב נתקעה, וניהול משחק נהדר של אלכסיי שבד סידר לאורחים מרוסיה נקודות קלות בזו אחר זו. דקות טובות של אלייז'ה בריאנט וג'יילן ריינולדס קירבו את הצהובים למרחק שתי נקודות בלבד, אבל שבד שוב לחץ על הדוושה והיתרון צמח לדו ספרתי, 31:42. המגמה נמשכה עד להפסקה אליה ירדה חימקי ביתרון 36:47.


ספרופולוס מתוח על הקווים (דני מרון)

רבע שלישי
מכבי תל אביב פתחה את הרבע עם 0:9 וצימקה את יתרון הרוסים ל-45:47. אלכסיי שבד קבע 48:50 לחימקי. אותלו האנטר השווה – 50:50, והצהובים מחקו פיגור של 11 נקודות. יושבי היציעים הגיבו בהתאם ודחפו את הצהובים. נקודות של קלויארו העלו את מכבי תל אביב ליתרון 55:56. אבדיה והאנטר תרמו את שלהם והרבע הסתיים ב-60:60. 


קלויארו מרוצה ויש לו סיבות טובותלכך (דני מרון)

רבע רביעי
דני אבדיה הגיע ל-11 נקודות ול-9 ריבאונדים, שני  שיאים אישיים ביורוליג, לאחר שלשה שהעלתה את הצהובים ליתרון, אבל אלכסיי שבד לקח את העניינים לידיים, ושלשה גדולה שלו העלתה את חימקי ל-74:76. טיילר דורסי קלע שלשה גדולה ומכבי ביתרון – 76:77. המשחק המתוח נמשך וחצי דקה לסיום מכבי תל אביב ביתרון 77:79. בראיינט קבע 77:80 מהקו, שבד ניסה להשוות אך איבד את הכדור והניצחון נשאר בתל אביב.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי