צפו בתקציר: מכבי ת"א פתחה פער של 8 אחרי 1:2 על רעננה, צמד לאצילי

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

האלופה התקשתה בחצי הראשון מול חניכיו של ניסו אביטן, אך שני שערים נהדרים של הקשר העניקו הפרש משמעותי מהירוקים. אנסה צימק בגול גדול (92). הקבוצה מהשרון מסובכת בתחתית

(גודל טקסט)
זה הלך לה יותר קשה מבדרך כלל, אך בסופו של דבר מכבי תל אביב השיגה הערב (שני) שלוש נקודות נוספות כאשר גברה 1:2 על הפועל רעננה (צמד נהדר של עומר אצילי) באצטדיון בלומפילד במסגרת המשחק שפתח את המחזור ה-22 בליגת העל. בכך, האלופה פתחה פער של שמונה נקודות בפסגה על מכבי חיפה בדרך לתואר שני ברציפות, כאשר הירוקים יארחו מחר את הפועל תל אביב ויקווה לצמק את ההפרש.
 
 
מנגד, רעננה המשיכה להסתבך, רשמה משחק ליגה רביעי ברציפות ללא ניצחון ותישאר מתחת לקו האדום גם בסיום המחזור הנוכחי. כרגע הקבוצה של ניסו אביטן נמצאת במקום ה-13, אך היא עלולה לרדת למקום האחרון אם סקציה נס ציונה תגבור מחר על מ.ס. אשדוד. יצוין כי הקבוצה מהשרון נלחמה, רשמה חצי ראשון פנטסטי, אך בסופו של דבר נכנעה מול המכונה של ולדימיר איביץ', שנותר בלתי מנוצח בליגה.
 
 
15,462 צופים הגיעו לאצטדיון המחודש ביפו וחזרו מאושרים לביתם, אך בטרם שריקת הפתיחה נרשם אירוע לא נעים, כאשר ארגון האוהדים של מכבי ת"א התעמת עם המשטרה מכיוון שלא נתנו להם להכניס ציוד עידוד. במקום נרשמו תגרות אלימות והקהל הביע את מחאתו כאשר לא עודד ב-45 הדקות הראשונות של ההתמודדות.


דור מיכה חוגג עם עומר אצילי (אריאל שלום)

דווקא רעננה פתחה טוב יותר את המחצית הראשונה, הייתה מסוכנת ומנעה ממכבי ת"א לייצר איומים ממשיים, ותכנית המשחק של ניסו אביטן עבדה מצוין באותה העת. הצהובים נכנסו למשחק ככל שהדקות חלפו, אך לא הצליחו להגיע ליותר מדי מצבים מסוכנים וניסו את כוחם בעיקר מרחוק, כאשר אייל גולסה אף פגש את המשקוף ובתוספת הזמן דור מיכה הגיע למצב הטוב ביותר של המארחת, אך החמיץ והקבוצות ירדו להפסקה בתיקו מאופס.
 
 
את החצי השני הצהובים פתחו בלחץ מאסיבי, שרק גבר וגבר. צ'יקו אופואדו רשם החמצת ענק בדקה ה-52, כאשר נגח לקורה בלבד משלושה מטרים מול שער חשוף. המומנטום בסוף עשה את שלו, כאשר עומר אצילי כבש בדקה ה-59 בכדור חופשי מחוץ לרחבה.  אצילי היה פשוט לוהט בדקות שלאחר השער והשלים צמד בדקה ה-75 בצ'יפ יפהפה מעל אסף צור. גם בדקות שלאחר מכן חניכיו של איביץ' לחצו במטרה להגדיל את היתרון, אך דווקא רעננה צימקה בשער מדהים של יוג'ין אנסה בדקה ה-90+2.
 
 
 
ביום שבת תגיע מכבי ת"א לאצטדיון סמי עופר (כשהיא לא יכולה לשכוח כמה שמחה היא יצאה מהביקור שלה שם) ותפגוש את הפועל חיפה של חיים סילבס (19:35, ספורט4), והיא תצטרך להסתדר בכרמל ללא דן גלזר שירצה עונש הרחקה בעקבות צהובים. גם רעננה תשחק בשבת ותמשיך את מאבקי ההישרדות שלה, כאשר תארח באצטדיון המושבה את מכבי נתניה בצל סאגת אייל סגל (19:15, ספורט4) ובידיעה שהיא חייבת נקודות.


אנריק סבוריט חוגג (אריאל שלום)


ולדימיר איביץ' (אריאל שלום)


ניסו אביטן (אריאל שלום)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה (רוסלן ברסקי, 85), דור מיכה, עומר אצילי, יונתן כהן (אילון אלמוג, 61), צ'יקו אופאדו (איתי שכטר, 76).

הפועל רעננה: אסף צור, עמית כהן, עדי נמני, עידו לוי, אביחי ידין (רועי לוי, 68), ירדן כהן, בן בנימין (שון קלימקין, 27), שניר שוקר (אור דסה, 56), כארם ארשיד, קייס גאנם, יוג'ין אנסה.


דור מיכה בחימום (אריאל שלום)


יונתן כהן בחימום (אריאל שלום)


אייל גולסה ואנריק סבוריט בחימום (אריאל שלום)


קייס גאנם במהלך החימום (אריאל שלום)

מהלך המשחק
הפועל רעננה פתחה טוב את ההתמודדות, ובדקה הרביעית הרוויחה כדור במרכז השדה ובסיום התקפה קבוצתית יפה יוג'ין אנסה בעט מ-18 מטרים כדור חזק לעבר שערו של דניאל טננבאום, אך הכדור שלו היה גבוה. הקבוצה של ניסו אביטן ספרה ניסיון שני בדקה ה-12 בזמן שמכבי ת"א לא סיכנה אפילו פעם אחת את אסף צור, כששוב אנסה בעט מחוץ לרחבה, טננבאום קלט.


עידו לוי מנסה לעצור את עומר אצילי (אריאל שלום)

בדקה ה-16 הקבוצה של ניסו אביטן המשיכה את הפתיחה המצוינת שלה וכבר רשמה מצב שלישי, כאשר עמית כהן הגביה בצורה טובה מהאגף הימני אל הרחבה, קייס גאנם התרומם ונגח, אך הכדור שלו היה גבוה.


שניר שוקר מכשיל את אייל גולסה (אריאל שלום)

בדקה ה-24 סוף סוף מכבי תל אביב איימה על השער של אסף צור. אייל גולסה הניף את הרגל ומכמעט 30 מטרים שחרר כדור אדיר, אך לצערו הוא פגע במשקוף ויצא החוצה. בדקה ה-27 רעננה איבדה את בן בנימין שנפצע, ומי שנכנס על חשבונו היה הבלם הצעיר שון קלימקין. דקה לאחר מכן גולסה שוב סיפק בעיטה טובה ממרחק, הפעם צור הדף לקרן.


צ'יקו אופואדו (אריאל שלום)

בדקות שלאחר מכן המשחק נרגע ולא נרשמו אירועים מיוחדים ליד השערים. בדקה ה-40 יוג'ין אנסה בדריבל נהדר חלף על פני איתן טיבי, חדר לרחבה והוציא רוחב לעבר כארם ארשיד, אך ז'איר אמאדור הגיע ראשון, הרחיק וכנראה מנע ספיגת שער. בתוספת הזמן הגיעה מכבי ת"א למצב הכי טוב שלה במשחק, כאשר דור מיכה היה חופשי בתוך הרחבה אחרי הרחקה לא טובה של עידו לוי, אך הקשר הוותיק בעט לא מספיק מדויק, הכדור שלו הלך סנטימטרים מהמסגרת ושתי הקבוצות ירדו להפסקה בתיקו מאופס.


ירדן כהן שומר על אנדרה ג'ראלדש (אריאל שלום)

עם פתיחת החצי השני, בדקה ה-48, יונתן כהן סיים פעולה מצוינת בבעיטה עם רגל ימין מ-18 מטר, אך אסף צור סיפק הדיפה נאה. בדקה ה-52 מכבי ת"א רשמה החמצת ענק: אנריק סבוריט קיבל כדור בתוך רחבת רעננה, ספק בעמדת נבדל, הכניס את הכדור לתוך הרחבה. צ'יקו אופואדו נותר חופשי לחלוטין מול שער ונגח מקרוב, אך הכדור שלו פגש רק את הקורה. פספוס ענק של החלוץ, אך הרגיש שהשער של המארחת מתקרב.


עדי נמני בולם בעיטה של יונתן כהן (אריאל שלום)

בדקה ה-56 שוב הצהובים היו קרובים. עומר אצילי חדר לרחבה אחרי קרן קצרה הגביה למרכז הרחבה, סבוריט התרומם ונגח, אך הכדור שלו היה גבוה. ואז, בדקה ה-59, זה סוף סוף הגיע. עומר אצילי לקח כדור עונשין מחוץ לרחבה, סובב לעבר השער של אסף צור שהגיב לא מספיק טוב ונכנע. מכבי ת"א עלתה ל-0:1, ואי אפשר להגיד שהשער לא היה באוויר. יצוין כי השריקה של השופט יגאל פריד לכדור החופשי ממנו הגיע השער מעוררת מחלוקת, שכן עידו לוי ספק הכשיל את אצילי.


דן גלזר חוגג עם עומר אצילי (אריאל שלום)


דור מיכה חוגג עם עומר אצילי (אריאל שלום)


אסף צור, ירדן כהן (אריאל שלום)

אצילי בדקה ה-67 ניסה שוב את כוחו, הפעם כשחתך מהאגף הימני לכיוון המרכז ושלח כדור מסובב לעבר השער, אך צור הדף. בדקה ה-72 מכבי ת"א דרשה פנדל אחרי ספק נגיעת יד של ירדן כהן ברחבת רעננה, אך השופט החליט שלא לשרוק.


יונתן כהן נאבק עם אביחי ידין ועדי נמני (אריאל שלום)

בדקה ה-75 אצילי הלוהט השלים צמד. עדי נמני איבוד כדור ברשלנות במרכז השדה לאייל גולסה, שמסר לאצילי הנהדר שנותר לבדו מול צור. השחקן התקדם ובצ'יפ פנטסטי מול השוער קבע 0:2.


שחקני מכבי ת"א חוגגים (אריאל שלום)

הלחץ הצהוב נמשך במטרה להגדיל את היתרון ואצילי היה נראה רעב במיוחד. בדקה ה-82 הקשר בעט כדור מסובב מ-20 מטרים לעבר החיבורים, אך פספס במעט את המסגרת. בדקה ה-89 אנדרה ג'ראלדש שיגר כדור אדיר ממרחק ששרק ליד הקורה. בדקה ה-90 מיכה נותר מול צור וניסה להקפיץ מעליו עם צ'יפ מצוין, אך השוער הצליח ללטף את הכדור ולהדוף אותו לקרן. 


שניר שוקר שומר על דן גלזר (אריאל שלום)

השופט יגאל פריד הוסיף שלוש דקות תוספת זמן לשריקת הסיום, ושתי דקות בתוך התוספת רעננה צימקה ל-2:1 בשער ענק. יוג'ין אנסה שיגר כדור אדיר ברגל שמאל מחוץ לרחבה אל בין החיבורים של דניאל טננבאום, שנכנע בפעם השישית העונה. עם זאת, השער לא עזרה לקבוצה מהשרון, שהפסידה בסיום ונותרה מסובכת בתחתית.


אביחי ידין שומר על דן גלזר (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי