גרסיה זעם בחדר ההלבשה, ביקורת בבית"ר על קונטה

ליוואי גרסיה
ליוואי גרסיה | דני מרון

הקשר רתח בעקבות הצהוב החמישי ("הבנתי שהייתי צריך להיכנס למגרש") אבל גם ספג ביקורת. גם הצרפתי לא יצא נקי ("מעשה טיפשי"). גרינפלד חטף: "שיחק משחקי כוח"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

"זה היה המשחק הכי מפוזר שלנו העונה. בשלב מסוים שחקנים הרגישו שהם לא ממש יודעים מה קורה על כר הדשא. ההרחקה של קונטה פשוט פירקה אותנו, גם השופטים תרמו להתפרקות". כך אמרו שחקנים בבית"ר ירושלים אמש (ראשון), אחרי ההפסד לבני יהודה. נתחיל עם מה שפחות מעודד מבחינת הצהובים-שחורים: הראשון הוא היכולת. בפעם הראשונה מאז המחזור הרביעי נשמעה ביקורת רחבה על היכולת על כר הדשא והאוהדים לא נותרו אדישים בסיום גם כלפי רוני לוי.

"שום דבר לא עבד אתמול, בני יהודה הגיעה ליותר מדי הזדמנויות, כמעט לא הגענו לשער. צריך לשכוח מהמשחק הזה ולחשוב למה לא הצלחנו לשמור על תוצאה. האדום לא מצדיק יכולת כזאת, אמר שחקן בקבוצה. בבית"ר ביקרו את אוראל גרינפלד ("הייתה לו יהירות, הוא פשוט שיחק משחקי כוח") וטענו כי השחקנים הרגישו שהוא הגיע עצבני למשחק. טענה נוספת הושמעה בגין המהלך שהוביל לשער השוויון. בבית"ר טענו כי לפני שער השוויון הייתה עבירה על השוער איתמר ניצן, שלא נשרקה לאחר שמוחמד גאדיר מנע ממנו לכאורה להגיע לכדור.

גם דן איינבינדר היה שותף לתחושות השחקנים ואמר לאחר המשחק: "לאורך כל הקריירה לא באתי בטענות לשופטים או על טעויות. אבל האווירה הייתה פחות נעימה, התקשורת בין השופט לשחקנים קצת לא ראויה. צריך להעלות את רמת הכבוד ההדדי בין קפטן לשופט. אוראל שופט בכיר, אבל כקפטן הרגשתי אווירה פחות נעימה ברמת הדו שיח והכבוד ההדדי".


אוראל גרינפלד. בבירה לא היו מרוצים מתצוגת השיפוט (דני מרון)

בנוסף לכך, הקבוצה צפויה לעמוד לדין לאחר שהוגש נגדה כתב אישום, וזאת בגין השלכת חפצים לאחר השער הראשון ספיגת השער הראשון, דבר שגרם להפסקת המשחק, אוראל גרינפלד סימן את שני האירועים ובהמשך היום תובע ההתאחדות אמור להודיע על העמדתה לבית הדין.

ביקורת נוספת הופנתה לליוואי גרסיה ואנטואן קונטה. ביום רביעי תפגוש הקבוצה את הפועל כפר סבא וקונטה לא ייקח חלק בהתמודדות (לא ספג אדום ישיר ולכן לא יהיה מורחק משני משחקים) בגלל ההרחקה אמש ומי שיפתח כבלם הוא דיוגו ורדסקה. "זה היה מהלך טיפשי מבחינתו. מילא הצהוב הראשון, שגם לא היה חכם מבחינתו, השני הוא לא אחראי", אמרו שחקנים בקבוצה "גם ליוואי היה יכול להימנע ולהפעיל שיקול דעת בחזרה שלו למגרש".

בשני הבא ליוואי גרסיה לא ישחק מול מכבי חיפה, במשחק שעשוי לקבוע את גורלה של הקבוצה בהמשך המאבק על כרטיס לאירופה. זאת לא הפעם הראשונה שבית"ר מעבירה ביקורת על התנהלות השחקנים שלה. ביקורת דומה הופנתה בעבר כלפי גרסיה, שירד אתמול לחדר ההלבשה ופרק תסכול לעיני חבריו כשטען כי "הבנתי שהייתי צריך להיכנס למגרש. זה לא שווה צהוב", תוך שהוא נראה כעוס על החמצת המשחק מול הירוקים.


"זה היה מהלך טיפשי מבחינתו". במועדון מבקרים את אנטואן קונטה (דני מרון)

גם פרדי פלומיין חזר לשחק אתמול אחרי השעיה, אך ספג צהוב ולוי, שחשש מהרחקה לא אחראית נוספת שגם תוביל לסנקציות מבחינת המועדון לפני מכבי חיפה, החליף אותו בעידן ורד. המשחק, שהחל עם נקודת האור ששמה אנתוני וארן, ששוב הוכיח אתמול למה רוני לוי לא הסכים לשחררו בשלב מוקדם יותר העונה. במועדון סיפרו אתמול כי לא היה ספק שווארן יפתח בהרכב לאחר שגילה יכולת טובה גם באימונים.

ומה עם חלון ההעברות? משה חוגג רוצה את אלירן עטר, אבל החלוץ תלוי בהחלטה של יוסי בניון ובהצעה הכספית שיקבל. בכל מקרה, בבית"ר מאמינים כי אם עד מחר לא ימצאו קשר זר שיגיע ברגע האחרון, עסקת עטר תתקדם מאחר והחלוץ כבר קיבל מסרים שאיביץ' לא בונה עליו גם להמשך העונה וחוזהו לא יוארך בעונה נוספת. בבית"ר מציעים לו חוזה לעונה הבאה והדבר משחק תפקיד חשוב בהחלטה של שני הצדדים.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי