צפו בתקציר: ברחווין כבש בבכורה, 0:2 לטוטנהאם על סיטי

יונג מין סון , ז'וזה מוריניו
יונג מין סון , ז'וזה מוריניו | Catherine Ivill/Getty Images

לוריס עצר פנדל לאחר החלטת VAR, זינצ'נקו הורחק, הרכש מאיינדהובן כבש שער מופלא וסון העניק למוריניו ניצחון אדיר על גווארדיולה בלונדון. הפער מליברפול: 22 נקודות

(גודל טקסט)

במרחק 22 נקודות מליברפול, ולאחר ההפסד בדרבי בגביע האנגלי, מנצ'סטר סיטי התארחה הערב (ראשון) באצטדיונה של טוטנהאם, לאחד המשחקים היותר מהנים שראינו העונה בליגה האנגלית.

הקרבות בין פפ גווארדיולה לז'וזה מוריניו תמיד מרתקים, וגם הפעם, המשחק התעלה על כל הציפיות. המשחק נפתח בסערה ובקצב גבוה מאוד, הסיטיזנס שלטו בצורה כמעט אבסולוטית במחצית הראשונה, ובדקה ה-38 הגיע האירוע הראשון המשמעותי במשחק.

סרג' אורייה ביצע עבירה על אגוארו ברחבה כמה דקות קודם לכן, המשך נמשך כהרגלו אך שופטי ה-VAR התערבו וקבעו פנדל לאורחים. אילקאי גונדואן ניגש לבעיטה, אך הוגו לוריס הדף. ניסיון של סטרלינג לזנק על הריבאונד גרם למהומת עולם על כר הדשא, אך לבסוף, המחצית הראשונה נגמר ב-0:0.


לוריס וסטרלינג מתעמתים. משחק רותח בלונדון (Justin Setterfield/Getty Images)

במחצית השנייה, הסיטי המשיכו באותו קצב, אך בדקה ה-60 הגיעה נקודת המפנה של המשחק. הארי ווינקס יצא להתקפה מתפרצת, זינצ'נקו עצר אותה בגופו וראה את הכרטיס האדום. שלוש דקות לאחר מכן, סטיבן ברחווין, שערך את הופעת הבכורה שלו בהרכב כמה ימים לאחר שנרכש מאיינדהובן, קיבל כדור גובה נהדר, עצר אותה על החזה באומנות ושלח בעיטה אדירה לפינה הרחוקה שלא השאירה לאדרסון שום סיכוי. 0:1 לטוטנהאם.


סטיבן ברחווין. גיבור חדש בלונדון (Justin Setterfield/Getty Images)

המבול של התרנגולים נמשך ובדקה ה-70, יונג מין סון קיבל כדור מצוין על קצה הרחבה, שלח בעיטה חזקה שפגעה ברגלו של פרננדיניו היישר לתוך השער של אדרסון. 0:2 לתרנגולים, שגרמו למוריניו לחגוג ולהטריף את האוהדים בלונדון.

מכאן והלאה הסיטיזנס לא הצליחו לחזור למשחק או להוות פקטור, התרנוגלים שמרו על היתרון עד הסיום ועלו למקום החמישי בטבלה, כשהם רחוקים רק ארבע נקודות מצ'לסי והמקום בליגת האלופות. מנגד, הסיטיזנס נשארו במקום השני, אך גם פער 22 הנקודות מליברפול נשמר.


סון חוגג לעיני מוריניו. ניצחון אדיר לתרנגולים (Catherine Ivill/Getty Images)

מהלך המשחק
האצטדיון המלא, הכל כבר מוכן. יצאנו לדרך בלונדון! מצב ראשון לטוטנהאם אחרי 5 דקות, דלה עלי קיבל כדור עומק מצוין שהשאיר אותו פנוי מול אדרסון, אך השופט בהחלטה מעוררת מחלוקת הרים את הדגל לנבדל. בדקה ה-11, ראחים סטרלינג זכה לכרטיס הצהוב הראשון במשחק לאחר דריכה מכוערת על דלה עלי. התיקול נבדק ע"י ה-VAR, ומוריניו שצפה במהלך בשידור החוזר זעם.

20 דקות ראשונות רגועות בלונדון, עדיין ללא מצבים מסוכנים לאף אחת מהקבוצות. בעיטה ראשונה למסגרת של הסיטיזנס בדקה ה-25. דה בריינה ניסה להפתיע את לוריס מרחוק, אך הצרפתי הדף בקלות. מיד לאחר מכן, המצב המסוכן של המשחק עד כה. מאחרז השחיל כדור נהדר בין הרגליים של טאנגנגה לאגוארו, ששלח בעיטה חזק לפינה הימנית אך הכדור נעצר בקורה!


קייל ווקר בפתיחת המשחק (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)


ריאד מחרז וסטיבן ברחווין (Justin Setterfield/Getty Images)

בדקה ה-38 הגיע רגע המפנה של המשחק. אורייה ביצע עבירה ברחבה בדקה ה-35 על סרחיו אגוארו, המשחק המשיך כהרגלו, אך לאחר התערבות ה-VAR, השופט הצביע על הנקודה הלבנה. גונדואן ניגש לנקודה הלבנה, בעט לפינה הימנית ולוריס הדף נהדר, סטרלינג זינק על הריבאונד אך השוער הגיע ראשון לכדור. המשחק התחמם, האנגלי והצרפתי התעמתו ולאחר ששופט המסך בדק שוב את המהלך, ההחלטה התקבלה: אין פנדל נוסף!

בדקה ה-48, רגע לפני הירידה למחצית הקבוצה של פפ פספסה הזדמנות נוספת לעלות ליתרון. סטרלינג קיבל כדור עומק ושרף את אגף ימין, הוא העביר כדור רוחב לרגליו של אגוארו, שהצליח לפספס ממטר את המסגרת. 0:0 בסיום מחצית מטורפת.


לוריס עוצר את גונדואן (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)


החלטת ה-VAR להעניק פנדל לסיטי (Justin Setterfield/Getty Images)


אורייה וזיצ'נקו מתעמתים (Catherine Ivill/Getty Images)


סטרלינג מזנק על הריבאונד אחרי הפנדל (Catherine Ivill/Getty Images)

מחצית שנייה
השחקנים יצאו מחדר ההלבשה בדיוק כפי שנכנסו אליו בסיום המחצית הראשונה – בטירוף. הקבוצה של פפ המשיכה ללחוץ, ובדקה ה-48, כדור עומק נהדר של מחרז הסתיים אצל דה בריינה, ויציאה רעה של לוריס שגרמה לבלבול בהגנת טוטנהאם השאירה את השער חשוף. סאנצ'ס הרחיק בעיטה של אגוארו מקו השער, סטרלינג זינק על הריבאונד, מסר מסירה רעה לגונדוואן שמול שער ריק פספס את המסגרת. סיטי לא מצליחה לכבוש!

עד כה, שליטה מוחלטת של האלופה היוצאת במשחק. הקבוצה של פפ מחזיקה בכדור 70% מהזמן לאחר 55 דקות, והגיעה ל-13 הזדמנויות לשער, לעומת הזדמנות אחת בלבד של התרנגולים. בדקה ה-60, המשחק התחיל מחדש. הארי ווינקס יצא להתקפה מתפרצת, זינצ'נקו, שסחב כרטיס צהוב מהמחצית הראשונה עצר את ההתקפה עם גופו וראה את הכרטיס הצהוב השני והאדום. מנצ'סטר סיטי נשארת בעשרה שחקנים!


זינצ'נקו רואה את הכרטיס האדום (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)


זינצ'נקו. השאיר את סיטי בעשרה שחקנים (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)

לונדון על הרגליים. בדקה ה-63, סטיבן ברחווין, הרכש הנוצץ של התרנגולים שהגיע מאיינדהובן, קיבל כדור גובה, עצר על החזה ובעט מהאוויר באומנות לפינה הרחוקה, כשהוא לא משאיר לאדרסון שום סיכוי. 0:1 מפתיע לטוטנהאם! המבול של התרנגולים נמשך. בדקה ה-70, סון קיבל כדור על קצה הרחבה, שלח בעיטה חזקה שפגעה ברגלו של פרננדיניו היישר לרשת. 0:2 לטוטנהאם, השחקנים רצו לחגוג בטירוף עם מוריניו, והתוצאה נשמרה עד לסיום!



ברחווין חוגג. שער נפלא בהופעת בכורה חלומית (Catherine Ivill/Getty Images)


הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, טובי אלדרווירלד, דווינסון סאנצ'ס, ג'אפט טאנגנגה, סרז' אורייה, סטיבן ברחווין (אריק לאמלה), הארי ווינקס, ג'ובאני לו צ'לסו, דלה עלי (אנדומבלה), לוקאס מורה (אריק דיאר), יונג-מין סון .
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, אוטמנדי, פרננדיניו, זינצ'נקו, רודרי, אילקאיי גונדואן, קווין דה בריינה, ריאד מחרז (גבריאל ז'סוס), ראחים סטרלינג (ברנרדו סילבה), סרחיו אגוארו (ז'ואאו קנסלו). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי