אלון: "אנשים חושבים שרעננה מיותרת. השופטים וה-VAR יגרמו לי ללכת הביתה"

אשר אלון
אשר אלון | הפועל רעננה, רשמי

הבעלים של המועדון מהשרון התראיין ל-103FM לאחר שקבוצתו קופחה החיפה: "זה פשוט לא יאומן. התעלמו מהכדור שבוריץ' בעט כאילו זה לא היה! יש דברים חריגים שצריך לטפל בהם, אני רוצה ששופטים בינ"ל ינהלו את ה-VAR"

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

אירוע חריג ושנוי במחלוקת השפיע ישירות על תוצאת המשחק בין הפועל חיפה להפועל רעננה, שהסתיים בתיקו 2:2 בשבת האחרונה. במהלך האחרון של המשחק, שוער החיפאים יסמין בוריץ' הפריע להתקפה מסוכנת של האורחים, כשבעט כדור לעברו של יואב תומר אשר הוביל את המתפרצת. בסיום אותו מהלך נשרק פנדל לזכות רעננה, אך ההחלטה בוטלה לאחר בדיקת VAR שבה התעלמו לחלוטין מהמעשה של בוריץ'. בעלי הפועל רעננה אשר אלון, שיצא במתקפה נגד שופטי המסך בתום המשחק, התראיין היום (שני) ל-103FM ודיבר על הקיפוח שפוגע בקבוצה שלו, לטענתו, ועל מה שמצפה לחבורה של ניסו אביטן בהמשך העונה.

"לפעמים גם אני שואל את עצמי למה אני צריך את זה. כנראה שיש בעסק הזה משהו ממכר. אני בהרגשה שהרבה אנשים חושבים שהפועל רעננה מיותרת. אין את האוהדים שקיללו אותי כמו בנתניה, אבל יש את השופטים וה-VAR, שהם אלה שכנראה יגרמו לי ללכת הביתה. זה פשוט לא יאומן. לא יודע אם אישאר בכדורגל, אבל האנרגיות שלי לא אותו הדבר", פתח אלון את דבריו.

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים קבע שאלון צדק בנוגע להתערבות הלא חוקית של בוריץ': "למה יש להם ברירה אחרת? הרי מה ה-VAR אמר? היה פנדל, ליאני שרק. אגב, לדעתי הוא שפט מצוין ואני מאוד מעריך את השופט הזה. אפשר להגיד שלא היה פנדל. אבל רבאק, ה-VAR קורא לו ואומר לו 'טעית' והוא רואה שהוא טעה. אבל ה-VAR לא אמר לו, והוא לא ראה מה, את מה שאנחנו ראינו מהיציע – שוער שלוקח כדור ובועט אותו לעבר יואב תומר, שבטלוויזיה רואים אותו מפנה את הראש תוך הפריצה".

אלון הכחיש כי התלונות שלו היו על הפנדל, שאכן לא הגיע לקבוצתו: "אני לא אומר רק על הפנדל. קרה מה שקרה במקרה הזה, ה-VAR היה צריך להתערב בגלל שנשרק פנדל. ואם לא היה פנדל, אז זה צהוב ובעיטה ישירה מחוץ לרחבה ואף אחד לא טוען אחרת. בטל את הצהוב, תן אדום, תעשה בעיטה ישירה מחוץ לרחבה, אבל רק אל תתעלם מהכדור שנזרק! התעלמו מהנקודה הזו כאילו לא היה דבר כזה על המגרש!".

למה הוא לא דורש הסברים מניסו אביטן במקום להתעסק ב-VAR: "מה יכול לעניין את האוהדים או אותי חוץ מהמקרה הזה? שאר הדברים הם בשגרה שלנו, אם המאמן טעה או לא טעה. לא אומר שלא ניצחנו בגלל ה-VAR, לא אומר שפוגעים בהפועל רעננה בכוונה. אני אומר שיש דברים חריגים שצריכים פעם אחת לטפל בהם, כל המערכת מסביב לשופט המסך היא לא נכונה. אני לא רוצה לבטל את שופט המסך, אף פעם לא הצעתי את זה. אני רוצה שינהלו את ה-VAR שופטים בינלאומיים. אני רוצה את אלון יפת, איתן תבריזי ואחרים שיש לנו. הגיע יו"ר חדש לאיגוד השופטים, קוראים לה רונית תירוש ואני באמונה שלמה תוכל לעשות את המהפכה הזו".

ניסו אביטן. אולי הוא צריך לתת הסברים? (דני מרון)
ניסו אביטן. אולי הוא צריך לתת הסברים? (דני מרון)

ק"ש ורעננה הן הקבוצות שמתלוננות הכי הרבה על שיפוט. האם הסיבה היא היעדר קהל שילחץ על השופט? "אני לא יודע. אני יכול להגיד שכל מי שראה טלוויזיה, מקטן ועד גדול, אוהבי רעננה או שונאים לה, יודעים במפורש שנאאל עודה פסל לנו גול חוקי והושעה לחודש וחזר עכשיו לשפוט. לא רוצה שיתנו לו מאסר עולם, אבל השעייה לשנה לפחות!".

הקבוצה שלו לא מספיק טובה לליגת העל: "נכון. הבאתי חלוץ זר ששיחק בליגה ההולנדית ובליגת העל. יהיו עוד חיזוקים. אבל באמת שה-VAR לקח לנו שש-שבע נקודות".

למה הוא לא מוכר את קייס גאנם תמורת חיזוק ממכבי ת"א: "בגלל שקייס של שנה שעברה זה לא אותו קייס של השנה. כך גם לגבי שחקנים אחרים, ששנה שעברה חשבנו שנפרק את הליגה בפלייאוף העליון איתם. אני זוכר במכבי נתניה, היינו בפלייאוף העליון והשארנו את אותם שחקנים שהביאו אותנו לשם, וכמעט ירדנו ליגה בעונה לאחר מכן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי