צפו בתקציר: הפועל חיפה חזרה מ-2:0 ל-2:2 מול רעננה

גיא משפתי
גיא משפתי | מאור אלקסלסי

משחק משוגע בסמי עופר. האורחת כבר פנטזה על ניצחון חוץ ראשון כשהובילה משערים של תומר ולוי, אך משפתי צימק וסילבסטר עם שער בבכורה קבע שוויון. ליאני פסל בצדק פנדל לקבוצה מהשרון בדקה ה-94

(גודל טקסט)

איזה משחק משוגע קיבלנו הערב (שבת) באצטדיון סמי עופר. הפועל חיפה והפועל רעננה נפרדו ב-2:2 אדיר, כאשר המארחת חזרה מפיגור שני שערים במחצית אל התיקו, זאת אחרי שהציגה במחצית הראשונה ובתחילת החצי השני יכולת חלשה באופן קיצוני. מנגד, הקבוצה מהשרון, אשר נועלת את הטבלה, כבר פנטזה על ניצחון חוץ ראשון העונה, אך בעטה בדלי ופספסה הזדמנות לקחת נקודות חשובות מאוד למאבקי התחתית.

זה התחיל רע מאוד עבור הפועל חיפה, עם מחאת אוהדים שהתנהלה ברקע ביציעים כנגד ההנהלה ואווירה לא טובה מסביב. מנגד, רעננה הציגה בחצי הראשון משחק הגנה משובח ולחץ גבוה. איומים רציניים על השערים לא נרשמו בפתיחה, אך הקצב עלה החל מהדקה ה-25 והשער הראשון של רעננה הגיע בדקה ה-33. זה קרה אחרי בעיטה מחוץ לרחבה של יואב תומר, שנהנה מהשמטה אומללה של יסמין בוריץ'.

הקבוצה של ניסו אביטן כבר עלתה ל-0:2 מוצדק לחלוטין בדקה ה-44 בנגיחה של עידו לוי מקרן, ושחקני הפועל חיפה ירדו למחצית לקול שריקות בוז צורמות ואפילו קריאות "תתפטר" לעבר חיים סילבס. המאמן הכניס במחצית להופעת בכורה את יאקוב סילבסטר בתקווה שישנה את המשחק, וזה בהחלט קרה.


חיים סילבס (מאור אלקסלסי)

אמנם הקבוצה מהכרמל פתחה את המחצית השנייה עם יכולת שהייתה המשך ישיר של החצי הראשון והרגיש שהשלישי של רעננה באוויר, אך בדקה ה-61, ובניגוד למהלך המשחק, היא צימקה ל-2:1. זה קרה בזכות נגיחה של גיא משפתי מקרן שהכניס גידי קאניוק, אליה יצא שוער רעננה, אסף צור, בצורה רעה מאוד.

השער העניק לקבוצה של סילבס ביטחון והכניס אותה למומנטום עצום. היא לחצה ולחצה, הייתה קרובה לשוויון, והוא הגיע בסופו של דבר בדקה ה-71, ומי שכבש היה סילבסטר, ומה חלוץ צריך יותר משער בהופעת הבכורה? הסלובקי קיבל כדור בתוך הרחבה וסיפק סיומת נהדרת אל הרשת של צור. מאותו רגע רעננה החלה רק להתגונן בעוד הפועל חיפה המשיכה לתקוף ולתקוף בכדי להשיג את המהפך לשמור את שלוש הנקודות בבית, אך לא הצליחה לכבוש את השלישי.


אסף צור (דני מרון)

נראה לכם שכך ייגמר משחק כל כך רב אירועים? בדקה ה-94 יואב תומר דהר קדימה למתפרצת אחרונה בהחלט של רעננה והכניס מסירה לתוך הרחבה. אור דסה המחליף נפל ברחבה והשופט לירן ליאני פסק לפנדל דרמטי, אך אחרי צפייה חוזרת ב-VAR כדור העונשין נפסל בצדק אחרי הצלילה של הקשר ובכך הסתיים אחד המשחקים היותר מטורפים שראינו העונה בליגת העל.

בשבוע הבא מחכה להפועל חיפה מפגש נגד האקס, ניר קלינגר, כאשר תתארח באצטדיון בלומפילד לקרב מול הפועל תל אביב הלוהטת, שחיברה היום ניצחון ליגה חמישי ברציפות. רעננה, מנגד, תארח ביום רביעי הקרוב למחזור אמצע שבוע את עירוני קריית שמונה לקרב תחתית קריטי מבחינתה.

הרכבים
הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, גיא משפתי, מיקי סירושטיין, ניקולה גולאן, פרנסיסקו ג'וניור, סער פדידה (תומר אלטמן, 88), גידי קאניוק, גילי ורמוט (יאקוב סילבסטר, 46), נס זמיר (מהראן לאלא, 79) ועדן בן בסט. 

הפועל רעננה: אסף צור, עמית כהן, דויד מתיאוס, עידו לוי, אביחי ידין, ירדן כהן, בן בנימין, שניר שוקר (בן סביר, 77), כארם ארשיד (אור דסה, 75), יוג'ין אנסה (קייס גאנם, 62) ויואב תומר.


ניסו אביטן (אודי ציטיאט)

מהלך המשחק
ההתמודדות נפתחה בגישושים מצד שתי הקבוצות, כאשר רעננה לחצה גבוה יחסית את הפועל חיפה והקשתה עליה להניע את הכדור קדימה, למרות שהחזיקה יורת בכדור. המארחת נתקעה בחצי שלה וכמעט שלא הצליחה ברבע השעה הראשונה לעבור את קו מחצית המגרש, בזמן שגם הקבוצה מהשרון לא הצליחה לייצר איומים על השער.

ניסיון הכיבוש הראשון הגיע רק בדקה ה-25, כאשר גידי קאניוק הגביה כדור חופשי מהאגף הימני אל תוך רחבת רעננה, השוער אסף צור יצא ואגרף עד לגילי ורמוט שעמד על רחבת ה-16 ונגח לעבר השער, אך הכדור שלו היה גבוה ורחוק מהמסגרת. דקה לאחר מכן כארם ארשיד הגביה כדור חופשי עבור רעננה אל הרחבה, דויד מתיאוס עלה גבוה ונגח, אך לא מספיק חזק ויסמין בוריץ' קלט את הכדור בקלות. בדקה ה-31 יוג'ין אנסה נשלח לכדור עומק וניסה לעבור את בוריץ', שהצליח לגנוב לו את הכדור ומנע ממנו שער בטוח.

ודווקא אחרי מהלך נהדר של בוריץ', השוער הבוסני של הפועל חיפה ביצע טעות איומה שעלתה לקבוצתו בשער. יואב תומר חדר מהאגף הימני למרכז ובעט כדור שטוח ולא חזק במיוחד למרכז השער, בוריץ' נגע בכדור ובהשמטה פשוט אומללה נכנע לחלוץ הצעיר של רעננה, שעלתה ל-0:1.



יסמין בוריץ' (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-44 רעננה הכפילה את היתרון. קרן שהוגבהה לרחבה מצאה את ראשו של עידו לוי, שהתרומם בצורה נהדרת ונגח בעוצמה לפינה הרחוקה של בוריץ'. האורחת עלתה ל0:2 ומיד לאחר מכן הגיעה השריקה למחצית, כשאוהדי הפועל חיפה שרקו בוז צורם לשחקנים.


שחקני הפועל חיפה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

עם פתיחת המחצית השנייה חיים סיבלס הכניס לכר הדשא להופעת בכורה את יאקוב סילבסטר, שעלה לשחק על חשבונו של גילי ורמוט, בתקווה שיחזיר אותו למשחק. בדקה ה-48 רעננה קיבלה הזדמנות ענקית לעלות ליתרון בן שלושה שערים כאשר ירדן כהן פרץ באגף השמאלי והגביה לעבר אנסה, אך החלוץ רשם החמצה גדולה מול השער ופספס בענק, אך האורחת המשיכה ללחוץ ולהביך את הגנת הקבוצה מהכרמל.


עמית כהן (דני מרון)

בדקה ה-61, משום מקום ואחרי דקות לא טובות, הפועל חיפה חזרה למשחק וצימקה ל-2:1. קרן של גידי קאניוק הוגבה לרחבה, שוער רעננה אסף צור יצא לא טוב וגיא משפתי הקדים אותו ונגח לרשת. שלוש דקות לאחר מכן ה-2:2 לא היה רחוק, אך סילבסטר החמיץ ממצב טוב מול צור, שהפעם סיפק הצלה נאה. בדקה ה-67 זה היה קרוב אפילו יותר, כשסילבסטר מסר כדור נהדר לנס זמיר שנותר מול צור, שהדף. הריבאונד חזר לזמיר שבעט לשער, אך נעצר בקורה – ממנה הכדור חזר לידיים של צור.


נס זמיר (מאור אלקסלסי)

והמומנטום הגדול של המארחת בסוף גם נגמר בשער במשחק המטורף בסמי עופר, כאשר מפיגור של שני שערים הפועל חיפה חזרה ל-2:2. כובש השער? יאקוב סילבסטר בהופעת הבכורה. חילוף נהדר של סילבס, כאשר החלוץ הסלובקי סיפק סיומת מתוך הרחבה בדקה ה-71 וקבע שוויון מול רעננה, שפשוט בעטה בדלי. המהפך של החיפאים לא היה רחוק כשגידי קאניוק הגביה כדור מהאגף השמאלי לרחבה בדקה ה-76, מיקי סירושטיין נגח, אך פספס במעט את המסגרת. לקראת הסיום תומר אלטמן עלה להופעת בכורה משלו במדים האדומים-שחורים.

הטירוף לא נגמר כאן. בדקה ה-94 יצאה רעננה למתפרצת אחרונה בהחלט אחרי דקות רעות שלה, יואב תומר דהר קדימה ושלח מסירה אל תוך הרחבה לכיוונו של אור דסה. גיא משפתי שמר על הקשר, שצלל, והשופט לירן ליאני שרק לפנדל. מיד לאחר מכן הוא ניגש למערכת ה-VAR לבדוק את האירוע ופסל בצדק את כדור העונשין, ובכך סיים את ההתמודדות.


לירן ליאני (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי