צפו בתקציר: ליברפול ניצחה 0:2 את מנצ'סטר יונייטד

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Michael Regan/Getty Images

מוליכת הטבלה ביטלה כמעט לגמרי את היריבה הגדולה והשלימה ניצחון 13 ברצף בליגה. ואן דייק כבש ראשון אחרי רבע שעה, סלאח סגר עניין בתוספת הזמן. הפער בצמרת: 16

(גודל טקסט)

מנצחת בקצב שלה. כמו בהרבה ערבים בהיסטוריה שלו, אצטדיון אנפילד לבש הערב (ראשון) בגדי חג ואירח את היריבות הגדולה ביותר שיש לליגה האנגלית להציע – מוליכת הטבלה ליברפול אירחה את מנצ'סטר יונייטד במבצרה הביתי וניצחה "רק" 0:2 משערים של וירג'יל ואן דייק ומוחמד סלאח.

למעשה, הפסד הליגה האחרון של ליברפול בביתה היה אי שם באפריל 2017, ומאז היא לא מנוצחת ב-52 משחקים (!) במגרשה הביתי. גם במשחק הערב אלופת אירופה הייתה הקבוצה הדומיננטית על כר הדשא שלה, ותקפה ללא הפסקה את השער של דויד דה חאה.

מנצ'סטר יונייטד הגיעה להתמודדות אחרי ניצחון קליל נגד נוריץ', אך חסרה את השחקן הטוב ביותר שלה – מרקוס ראשפורד – שנפצע והיה חסר לאולה גונאר סולשיאר, שנאלץ להסתדר רק עם אנתוני מרסיאל בחוד. מנגד, יורגן קלופ העניק לאלכס אוקסלייד-צ'מברליין את המקום ב-11 שלו, אך את החוד הקדמי הרכיבו השלישייה המוכרת – מוחמד סלאח, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו.


סלאח חוגג. הפער בפסגה עומד על 16 נקודות (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

המרסיסייד הציגו עליונות כמעט מוחלטת בכל דקות המשחק, גרמה לדה חאה להיות השחקן הפעיל ביותר של האורחת ובעיקר ביטלה לגמרי את מנצ'סטר יונייטד, שמידי פעם הראתה סימני חיים אך לא מעבר.

השער הראשון במשחק הגיע כבר אחרי רבע שעה, אז ואן דייק עלה גבוה לקרן נהדרת של טרנט אלכסנדר-ארנולד וכבש את שערו הרביעי העונה. במהלך המחצית הראשונה שני שערים נוספים של ליברפול נפסלו בצדק. בתוספת הזמן, אחרי מספר החמצות גדולות, סלאח סגר את המשחק עם שער נהדר, שהגיע מבישול של השוער אליסון.


ואן דייק וסלאח. כובשי השערים שמחים בסיום (Michael Regan/Getty Images)

הרכבים
ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יניו ווינאלדום, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין (אדם ללאנה, 66), מוחמד סלאח, סאדיו מאנה (פאביניו, 83), רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי, 83).

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן ביסאקה, הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף, לוק שואו (דייגו דאלוט, 87), ברנדון וויליאמס (מייסון גרינווד, 75), נמניה מאטיץ', פרד, דניאל ג'יימס, אנדראס פריירה (חואן מאטה, 74), אנתוני מרסיאל.

מהלך המשחק
כצפוי, עשק הדקות הראשונות בהתמודדות היו אגרסיביות מאוד, כשליברפול ניסתה לצאת להתקפות אך נתקלה בהגנה חזקה מאוד מצידה של מנצ'סטר יונייטד. בדקה התשיעית מאנה ניסה לסכן את השער של דה חאה עם נגיחה, אך הספרדי קלט את הכדור. בדקה ה-14 הקרח במשחק נשבר – קרן של אלכנסדר ארנולד נחתה בצורה מושלמת על ראשו של ואן דייק, שעלה גבוה מעל כולם ומצא את הרשת בפעם הרביעית העונה. 0:1 לליברפול.


הבלם עלה מעל כולם והעניק יתרון (Michael Regan/Getty Images)


ליברפול עלתה ליתרון מהיר בזכות ההולנדי (Michael Regan/Getty Images)

בדקה ה-18 ואן דייק הסתנן פעם נוספת לרחבה של יונייטד וכמעט היה קרוב להשלים צמד במשחק, אבל הוא נהדף לקרן. הלחץ האדיר של הקבוצה המקומית המשיך, כאשר מנצ'סטר יונייטד בעיקר הרחיקה כדורים. בדקה ה-25 פירמינו מצא את הרשת אחרי עבירה על דה חאה ולאחר בדיקה של שופטי המסך השער השני נפסל. בדקה ה-36 הרשת של האורחת רעדה פעם נוספת אחרי סיומת נהדרת של ווינאלדום, אך פעם נוספת מוות השיפוט התערב והשער נפסל בעקבות נבדל.


סולשיאר. מנצ'סטר יונייטד שלו לא במשחק (Michael Regan/Getty Images)


ווינאלדום. שער שלו נפסל בצדק (Michael Regan/Getty Images)

אחרי הדקות הקשות, בדקה ה-40 יונייטד הראתה אותות חיים במשחק. תחילה, מרסיאל ניסה את מזלו ממרחק והיה קרוב מאוד לכבוש מול אליסון. כדקה לאחר מכן, וואן-ביסאקה סידר לפריירה מצב ודאי לכיבוש עם כדור רוחב מתוזמן היטב, אבל הברזילאי פספס בסנטימטרים את הכדור. פריירה ניסה להחזיר על הפספוס כשתי דקות לאחר מכן אבל בעט חלש מדי בשביל אליסון. מנגד, מאנה נהדף על ידי דה חאה על סף הירידה למחצית. 0:1 לליברפול בירידה לחדרי ההלבשה.


מרסיאל. כמעט כבש לפני הירידה למחצית (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)


פריירה. פספס בגדול משני מטרים (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

ליברפול פתחה את המחצית השנייה באותו קצב סוער – הנדרסון ניסה לטווח ממרחק ונתקל בהגנה, מיד לאחר מכן סלאח הגיע למצב אדיר אחרי כדור רוחב של רוברטסון, שואו פספס את הכדור אך המצרי התבלבל ברגליים ובעט החוצה. בדקה ה-49 מאנה בעט גבוה מעל המסגרת ומיד לאחר מכן הנדרסון הפציץ את הקורה של דה חאה בבעיטה אדירה.


סלאח מול דה חאה. החמצה גדולה של המצרי (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)




הנדרסון. הקפטן מצא את הקורה עם בעיטה אדירה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

אחרי הלחץ הגדול בפתיחת החצי השני, יונייטד ניסתה לצאת גם היא להתקפות כדי לחזור למשחק. בדקה ה-60 היא הייתה קרובה גם לעלות על לוח התוצאות בזכות מהלך נהדר של מרסיאל ופריירה, כשבסוף הצרפתי הגיע למצב נוח מול אליסון, אבל בעט חזק מדי והכדור טס ליציע. בדקה ה-67 מרסיאל שוב היה במרכז העניינים עם בעיטה לעבר השער של ליברפול, אבל נעצר בסיום המהלך. כדקה לאחר מכן פרד כבר התקרב עוד יותר בעיטה קשתית שנחתה במזל בידיו של אליסון.





יורגן קלופ. ליברפול הייתה חייבת לכבוש כבר מספר שערים (Michael Regan/Getty Images)

הקצב הגבוה במשחק ירד משמעותית בדקות הסיום. קלופ בחר להוציא את מאנה ופירמינו, שלא היו בשיאם במשחק והכניס לכר הדשא את פאביניו, במשחקו הראשון מאז הפציעה שספג בנובמבר. בדקה ה-93 מרבית שחקני ההתקפה עלו לכדור קרן שהגיע בסופו של דבר לאליסון, שזיהה את סלאח חופשי לגמרי מקדימה ושלח כדור ארוך לחלוץ המצרי, שסגר סיפור עם כדור ברשת. 0:2 לליברפול בסיום.


חתם את המשחק בסיום. סלאח חוגג בגדול (Michael Regan/Getty Images)



הכובש והמבשל חוגגים בסיום (Michael Regan/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי