צפו בתקציר: 0:0 בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים

יונתן כהן, דיוגו ורדסקה
יונתן כהן, דיוגו ורדסקה | מאור אלקסלסי

שתי הקבוצות הבטיחו הרבה, אך קיימו פחות במשחק הרדיוס שנערך בחיפה. האלופה התקשתה מאוד מול הקבוצה מהבירה, שחסרה את קינדה. הפער ממכבי חיפה: ארבע נקודות

(גודל טקסט)

בשירות מכבי חיפה. המחזור ה-18 בליגת העל ננעל (הערב) כשמוליכת הטבלה מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים מפגשו לקרב צמרת סוער, שנגמר לבסוף ב-0:0 מאכזב. זכר לאירועי הדרבי התל-אביבי, האלופה אירחה את הקבוצה מהבירה באצטדיון סמי עופר בשל עונש הרדיוס שספגה, וכעת היא גם איבדה מעט גובה בצמרת, כשהפער מהירוקים קוצץ לארבע נקודות.

עוד לפני שריקת הפתיחה ניתן היה להבין כי לבית"ר צפויה משימה לא פשוטה הערב, זאת לאחר שנוגע כי גדי קינדה לא עבר את מבחן הכשירות ונותר מחוץ לסגל. כמו כן, גם שלומי אזולאי ואנטואן קונטה לא עמדו לרשות רוני לוי. מנגד, ולדימיר איביץ' נותר עם כל השחקנים שגברו 3:4 על מכבי חיפה בשבוע שעבר.

למרות שנאלצו לנדוד צפונה, שני מחנות האוהדים דאגו לאווירה סוערת ביציעים כבר מהרגע הראשון, מה שגרם לתחושה כי מצפה עוד ערב גדוש בשערים ודרמות באצטדיון החיפאי, אך לא כך היו הדברים. חוליית ההגנה של בית"ר הסתדרה נהדר עם השחקנים בצהוב-כחול, כשדיוגו ורדסקה הפורטוגלי רשם את משחקו הטוב ביותר בישראל.


הבטיחו הרבה, קיימו פחות. איביץ' מול לוי (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, אבי ריקן (דור מיכה, 71), עומר אצילי (איילון אלמוג, 87), יונתן כהן, איתי שכטר (צ'יקו אופואדו, 58).

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, דיוגו ורדסקה, אור זהבי, מקס גרצ'קין, דן איינבינדר, עלי מוחמד, אופיר קריאף (תמיר עדי, 85), ליוואי גרסיה (לירן רוטמן, 87), פרדי פלומיין (אורי מגבו, 92), אנתוני וארן. 

מהלך המשחק
למרות שהמשחק נערך בחיפה, שני מחנות האוהדים סיפקו אווירה נהדרת בפתיחה והלהיטו את השחקנים. עשר הדקות הראשונות בהתמודדות היו שקולות מאוד, כאשר אף צד לא הצליח לייצר מומנטום משמעותי ולאיים על השער.


אוהדי מכבי תל אביב בסמי עופר (מאור אלקסלסי)


שירה אדירה של אוהדי בית"ר ירושלים בפתיחה, 20,450 צופים הגיעו למשחק (מאור אלקסלסי)


שכטר מול ורדסקה. לבלם תהיה עבודה קשה מול החלוץ (מאור אלקסלסי)

בחלוף הדקות, המשחק הפך להיות אגרסיבי מאוד, כשמעל ל-12 עבירות בוצעו עד הדקה ה-20, מה שעצר מעט את שטף המשחק. בדקה ה-25 מכבי ת"א ניסתה ליצור מצב ראשון, כשריקן זיהה בריחה של כהן מהעמדה שלו והקפיץ לעבר הקיצוני, שפספס בסנטימטרים את הכדור. בדקה ה-31 גולסה ניסה להפציץ מרחוק אך נתקל בהגנה הירושלמית, בדקה ה-35 ורדסקה הגיע למצב הבקעה ראשון במשחק, אך הבלם בעט מעל משקוף של טננבאום אחרי קרן.


משחק אגרסיבי מאוד בפתיחה. השופט אלי חכמון היה דמות מרכזית (מאור אלקסלסי)


ורדסקה. בעיטה ראשונה במשחק שייכת לבלם (מאור אלקסלסי)


איביץ'. לא מרוצה מקבוצתו (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-39 מכבי תל אביב כמעט עלתה ליתרון – איינבינדר החזיק בכדור על סף הרחבה שלו אך לא שם לב לאצילי, שהצליח לגנוב לקפטן של בית"ר את הכדור להעבירו לשכטר. האחרון ניסה לסיים לבדו ונתקל בניצן, שיצא לעברו וסגר לו לגמרי את אפשרות הבעיטה. שניות ספורות לפני הירידה לחדרי ההלבשה מכבי ת"א יצאה להתקפה נוספת, כשבסופה ריקן ניסה להכניע את ניצן ממרחק, אך הבעיטה הייתה לא מדויקת והמחצית הסתיימה ב-0:0.

 

איינבינדר. איבוד כדור שכמעט עלה לו ביוקר (מאור אלקסלסי)


שכטר מול ניצן. השוער יצא עם כל הקופה (מאור אלקסלסי)


שכטר לא מאמין (מאור אלקסלסי)


ריקן. מחצית סבירה של הקשר (מאור אלקסלסי)

מכבי ת"א הייתה הקבוצה הדומיננטית יותר לאחר העלייה למחצית השנייה. אצילי ביצע דאבל-פס נהדר עם שכטר על הקו ה-16, כשבסיומו הקיצוני ניסה לסובב לעבר חיבורי השער של ניצן, שהתעופף לכדור ועצר. בדקה ה-55 בית"ר נכנסה גם היא לחצי השני, כשגרצ'קין הרים לעבר מרכז הרחבה ונגיחה טובה של וארן נעצרה אצל טננבאום.
 


התעופפות נהדרת של ניצן לבעיטה של אצילי (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-68 בית"ר ניסתה פעם נוספת למצוא את הרשת ממרחק, כשהפעם גרסיה היה זה שניסה את מזלו, אבל הבעיטה שלו הייתה רחוקה מהמסגרת. בדקה ה-71 אופואדו המחליף מצא את הרשת של בית"ר, אך השער נפסל בצדק בגלל עמדת נבדל של החלוץ. הלחץ הגדול של שתי הקבוצות המשיך עד שריקת הסיום, אך אף אחת מהשתיים לא הצליחה למצוא את הרשת ולהכריע את המשחק. 0:0 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי